Gjest Jessica2006 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, vår sønn har trang forhud. Vi bor i Italia og barnelegen hans har siden han var noen få maneder sagt at vi må dra forhuden tilbake med jevne mellomrom og så behandle med en gele for å lindre irritasjonen(Nefluan, som bl.a. inneholder Lidokain) i 2-3 dager om gangen. Jeg har sluttet med dette da jeg har sett at det har blitt arr og forstått at det kan forverre saken. Vår sønn er nesten 2 år nå og vi gjør ingenting bortsett fra å vaske godt. Han har ikke hatt betennelser. Har forstått at dette ikke behandles slik i Norge. Vil veldig gjerne høre din mening om hva vi bør gjøre, nå og framover. Hvorfor er man så uenig om behandling? Takk på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295417-hvordan-behandle-trang-forhud-p%C3%A5-liten-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hos de fleste gutter med trang forhud skjer det en modning etterhvert, slik at det ordner seg underveis. Tidligere anbefalte også norske leger ofte å dra forhuden tilbake, men etterhvert som man forsto at det ikke sjelden kom arrdannelse og stivhet i det ytterste vevet på forhuden, og den normale modning ble hindret, ble det slutt på dette. Dersom åpningen er så god at urinstrålen er normal, og forhuden ikke poser seg ut ved vannlatningen, og det ikke er infeksjoner, er det ikke grunn til å grjøre noe. Nå anbefales det å avvente utviklingen inntil puberteten, dersom det ikke er helt tydelige arrforandringer foran på forhuden, slik at den normale modning hindres. Dersom det er tydelige arrforandinger anbefaler jeg at en kirurg ser på ham, for ordens skyld. Vi anbefaler vanlig renslighet, dvs. vanlig såpevask nedentil, uten å trekke forhuden tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295417-hvordan-behandle-trang-forhud-p%C3%A5-liten-gutt/#findComment-2383251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.