Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mens vi er inne på folk som ikke liker barn... Jeg har en venninne som definitivt ikke liker barn. Det er jo greit nok det, problemet er at hun viser det med all mulig tydelighet. Ansiktsuttrykk, kroppsspråk, ordene hun velger, alt røper at hun synes de er noen ekle små kryp. Mot voksne er hun kjempehyggelig, men hun tillater seg å være ganske ekkel mot barn for å si det rett ut.

Sønnen min satt på do og ropte at han var ferdig. Jeg stod i telefonen og svarte ikke med én gang, så han ropte igjen. Da hører jeg fra henne: HOLD KJEFT! Hun mistet besinnelsen såpass at hun brølte høyt, og da hadde han oppført seg helt eksemplarisk den dagen. Etter det bestemte jeg meg for at hun ikke skal ha noe med ham å gjøre. Ungen blir jo helt forvirra og prøver på alle slags troskyldige vis å få henne til å like seg. Han har jo ikke gjort noe galt, og skjønner ikke et kvekk av hvorfor hun er sånn. Nå er hun sur, og det får så være.

Hva gjør man egentlig når barn og venner ikke går overens? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295449-venninne-som-ikke-liker-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo ikke tvinge noen til å like noen, så da velger man så klart ungen(e) og tåler at venninna blir sur ;)

Hun høres jo ikke helt riktig skrudd sammen ut, spør du meg... Men det var kanskje ikke det du lurte på ;)

Hehe, nei. Hun er hyggelig på mange måter, men altså ikke mot barn.

Jeg tenkte vel mer på hvordan man løser det. Kutte kontaken, la dem omgås men i små doser eller hva.

Hehe, nei. Hun er hyggelig på mange måter, men altså ikke mot barn.

Jeg tenkte vel mer på hvordan man løser det. Kutte kontaken, la dem omgås men i små doser eller hva.

Det kommer jo an på hvor "viktig" dette er for deg... Om det blir så grunnleggende feil at du ikke vil ha kontakt med henne eller hva...

Jeg ville ihvertfall uten tvil kun ha omgått henne på kveldstid uten barn!

Det kommer jo an på hvor "viktig" dette er for deg... Om det blir så grunnleggende feil at du ikke vil ha kontakt med henne eller hva...

Jeg ville ihvertfall uten tvil kun ha omgått henne på kveldstid uten barn!

Jeg sa til henne at jeg ikke vil at hun og han skal treffes, og at vi heller får omgås på kveldstid. Det betyr jo da at hun ikke bare kan droppe innom her hjemme hos meg som hun pleier. Hun er skikkelig sur, men hun er steil og nekter å gå med på at hun bør justere oppførselen sin mot barn. Sånn er ståa.

Jeg synes det er helt greit at folk ikke liker unger altså, men man bør ta seg sammen og oppføre seg. Det mener altså hun at hun gjør:-/

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199308472' post='3766856]

Jeg ville fortalt venninna at siden hun oppfører seg sånn, så kan dere ikke treffes med ungen tilstede.

Det har jeg gjort. Hun tok det ikke pent, for hun mener selv at hun oppfører seg helt ok mot barn.

Jeg sa til henne at jeg ikke vil at hun og han skal treffes, og at vi heller får omgås på kveldstid. Det betyr jo da at hun ikke bare kan droppe innom her hjemme hos meg som hun pleier. Hun er skikkelig sur, men hun er steil og nekter å gå med på at hun bør justere oppførselen sin mot barn. Sånn er ståa.

Jeg synes det er helt greit at folk ikke liker unger altså, men man bør ta seg sammen og oppføre seg. Det mener altså hun at hun gjør:-/

Helt enig med deg. Jeg liker heller ikke alle (det være seg barn eller voksne), men man oppfører seg høflig allikevel.

Og å be noen om å holde kjeft kan knapt kalles høflig... Tviler på at hun ville likt å få beskjed om å gjøre det av noen andre selv...

Jeg antar at sønnen din er under skolealder ettersom han trenger hjelp på do og det er helt uakseptabelt å si "Hold kjeft!" til et så lite barn!

Hadde det vært en tenåring og det hadde vært berettiget så hadde saken vært en annen, men jeg hadde ikke latt mine barn omgås voksne mennesker som behandler dem på en slik måte. Din venninnes reaksjon på at du tok opp dette med henne viser bare hvor umoden hun er.

''Ansiktsuttrykk, kroppsspråk, ordene hun velger, alt røper at hun synes de er noen ekle små kryp.''

Eg har sett det på mitt barn, at det blir veldig vanskelig å forholde seg til slike mennesker, så det prøver eg i det lengste å unngå.

Eg kjenner igjen typen, og prioriterer akkurat slik som du har gjort, ungen først så får h*n komme i andre rekke.

Annonse

Tror ikke jeg har opplevd noe slikt noen gang. En ting er å ikke ha barn som sitt favorittprosjekt. Noe annet er å opptre direkte hatsk.

Men om hun hadde sagt hold kjeft til ungen for noe slikt, tror jeg ville hun fått min ærlige mening om sin oppførsel mens ungen hørte på. Og jeg hadde vel også fortalt henne at ungene hører mer hjemme her i huset enn hun gjør. Så er det noen som må jenke seg, blir det hun.

Kanskje jeg før det ble noe slikt, hadde forsøkt å få en ærlig samtale med henne om problemet. Jeg tror jeg ville latt henne vite konsekvensene av hennes oppførsel. Dvs. fortalt henne at hun er så uvennlig, uhøflig og barnslig overfor de små menneskene i huset at de rett og slett ikke har godt av å treffe henne og det kom jeg til å ta konsekvensene av.

Vet forresten ikke hvor lenge jeg hadde klart å være venner med noen som så åpenbart uttrykte misshag overfor mine barn.

mvh

Jeg antar at sønnen din er under skolealder ettersom han trenger hjelp på do og det er helt uakseptabelt å si "Hold kjeft!" til et så lite barn!

Hadde det vært en tenåring og det hadde vært berettiget så hadde saken vært en annen, men jeg hadde ikke latt mine barn omgås voksne mennesker som behandler dem på en slik måte. Din venninnes reaksjon på at du tok opp dette med henne viser bare hvor umoden hun er.

'Hold kjeft' er uakseptabelt å si, uansett.

For øvrig enig.

mvh

Om det er slik hun oppfører seg når hun tar seg sammen, tør jeg ikke tenke på hvordan hun er når hun ikke gjør det. Nesten verre at hun ikke skjønner hvordan hun oppfører seg.

Mulig jeg ville tatt en slik oppførsel overfor ungene mine så personlig at jeg ikke hadde orka dama mer.

Det du gjør mot barna mine, gjør du mot meg.

mvh

AneM1365380603

Hun er altså uforskammet mot barn, blir sur når du tar opp et problem, og viser total mangel på selvinnsikt ;) Hun må ha svært mange gode sider hvis de skal veie opp mot dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...