Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke at jeg aldri vil gå ut igjen eller drikke. Men sånn hver helg eller flere ganger i mnd er jeg ganske ferdig med...

Beklager at jeg kalte deg/dere for prip(p)en, trodde ikke det skulle bli så big deal av det!

Hihi,- for min del var det ikke så "big deal", altså ;-)

(kjeder meg....)

Forresten,- uten å mene å mobbe, men denne gang derimot forklare: Prippen (entall) - pripne (flertall) (Akkurat som sykkel og sykler)...

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• Mamma07

9

• Katt-ja

8

• Mrs. Wallace

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

En fordel med å få barn tidlig i 20-årene, eventuelt litt før, er at man har mer energi og kanskje litt bedre hukommelse på hvordan det er å være barn og ung. Statistisk sett har man også bedre helse både pga av alder generelt og at sene svangerskap er mer kompliserte.

Det er et tankekors at vi har innrettet samfunnet og "livsløp" såpass upraktisk i forhold til biologi.

En del problemer blir enklere ved å få barn når man har levd litt lengre. Man får gjerne mer generell selvtillit og indre ro med årene.

Man vil finne flere 'for unge' mødre blant 20-åringer enn blant 30-åringer. Likedan vil man finne flere 'for gamle' mødre blant 40-åringer enn blant 30-åringer.

Men ting er først og fremst individuelle. Og du har helt rett i at det blir tåpelig å dømme folk ut fra alder fremfor handling.

For ikke så mange år siden var man en raritet om man ikke var i produksjon til man var 25. Nå er det motsatt. Motene forandrer seg, men trangen til å mene noe om andres valg synes ganske stabil.

;-)

mvh

''Men ting er først og fremst individuelle. Og du har helt rett i at det blir tåpelig å dømme folk ut fra alder fremfor handling.''

Der har du den :)

Annonse

Mrs. Wallace

En fordel med å få barn tidlig i 20-årene, eventuelt litt før, er at man har mer energi og kanskje litt bedre hukommelse på hvordan det er å være barn og ung. Statistisk sett har man også bedre helse både pga av alder generelt og at sene svangerskap er mer kompliserte.

Det er et tankekors at vi har innrettet samfunnet og "livsløp" såpass upraktisk i forhold til biologi.

En del problemer blir enklere ved å få barn når man har levd litt lengre. Man får gjerne mer generell selvtillit og indre ro med årene.

Man vil finne flere 'for unge' mødre blant 20-åringer enn blant 30-åringer. Likedan vil man finne flere 'for gamle' mødre blant 40-åringer enn blant 30-åringer.

Men ting er først og fremst individuelle. Og du har helt rett i at det blir tåpelig å dømme folk ut fra alder fremfor handling.

For ikke så mange år siden var man en raritet om man ikke var i produksjon til man var 25. Nå er det motsatt. Motene forandrer seg, men trangen til å mene noe om andres valg synes ganske stabil.

;-)

mvh

''Motene forandrer seg, men trangen til å mene noe om andres valg synes ganske stabil.''

Hehe. Og da særlig trangen til å forsvare egne valg ved å rakke ned på andres, som hos mange er sterkere enn selveste kjønnsdriften. ;o)

For ordens skyld: Jeg snakker generelt og mener ikke dette som noe hint til noen i denne tråden.

Gjest Elextra

Jeg mener ikke at jeg aldri vil gå ut igjen eller drikke. Men sånn hver helg eller flere ganger i mnd er jeg ganske ferdig med...

Beklager at jeg kalte deg/dere for prip(p)en, trodde ikke det skulle bli så big deal av det!

Jeg oppfattet ikke at du kalte meg for prippen, det var noe jeg selv kalte meg etter å ha lest innlegget ditt :P

''Motene forandrer seg, men trangen til å mene noe om andres valg synes ganske stabil.''

Hehe. Og da særlig trangen til å forsvare egne valg ved å rakke ned på andres, som hos mange er sterkere enn selveste kjønnsdriften. ;o)

For ordens skyld: Jeg snakker generelt og mener ikke dette som noe hint til noen i denne tråden.

''For ordens skyld: Jeg snakker generelt og mener ikke dette som noe hint til noen i denne tråden.''

Godt du kom med den tilføyelsen. Var på vei til å trykke på atomknappen.

''Bæng!!!''

Er for øvrig helt og hjertens enig, så lenge det ikke gjelder meg.

Det er menneskelig å feile, men enda mer menneskelig å skylde på noen andre etterpå.

mvh

''For ordens skyld: Jeg snakker generelt og mener ikke dette som noe hint til noen i denne tråden.''

Godt du kom med den tilføyelsen. Var på vei til å trykke på atomknappen.

''Bæng!!!''

Er for øvrig helt og hjertens enig, så lenge det ikke gjelder meg.

Det er menneskelig å feile, men enda mer menneskelig å skylde på noen andre etterpå.

mvh

''Er for øvrig helt og hjertens enig, så lenge det ikke gjelder meg.''

Hihi,- det var dagens gullkorn ;-)

Annonse

Jeg har aldri vært av den typen som har flydd på byen, drukket og festet, men jeg var overhode ikke moden for å bli mor da jeg var 20 av den grunn!

Jeg var 30 da poden kom og det passet utmerket for meg. :o)

Mrs. Wallace

''Selv ville jeg vært en _for_ ung mor dersom jeg hadde blitt det som 20-åring. Mens andre jeg kjenner, ønsket seg barn og var i faste forhold i den alderen, og klarte seg helt utmerket.''

Nemlig.

Jeg var og er _veldig_ ferdig med festing,drikking og alt det som hører ungdommen til. Så jeg følte meg klar for dette og er veødig fornøyd med valget :)

Beklager det med Gamle kjerringer!! :o)

''Beklager det med Gamle kjerringer!! :o) ''

Det er greit, unge dame. Men ikke la det skje igjen.

*ser strengt på deg over lorgnetten og vifter formanende med heklenåla*

Gjest Ingemanns kjære

Tanken på alderen til den som skrev innlegget du viser til falt meg aldri inn da jeg leste det. Det jeg tenkte var at det var snakk om en kvinne som henger seg altfor mye opp i hva andre tenker, fremfor å slappe av og kose seg.

Og når jeg ser rundt meg, finner jeg den type menneske i alle aldersgrupper.

Gjest VAR ung mor

Jeg fikk første barn da jeg var 22 år. Syns jeg var gammel nok til å få barn da, helt klart.

Jeg fikk mitt fjerde barn(alle med samme mann ja) da jeg var 32.

Nå er jeg 37, og toget er helt klart gått for min del, kunne aldri tenke meg å få flere barn nå. Jeg er ferdig med slikt, og veldig glad for det. Må være slitsomt å starte i 35-årsalderen.

Tror ikke det er bra å få barn nr 1 når man er over 35 jeg. Som jeg har sett hos venner og bekjente, så er det nettopp DISSE mødrene som er de mest usikre! De har ikke klare grenser osv. Kan jo ikke skjære alle over en kam, men har som sagt sett flere eksempler på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...