Gå til innhold

jada, er nok gravid : (

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• villbringebær

12

• Persille1365381127

10

• Chezka

9

• mariaflyfly

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Men så bruk skikkelig prevansjon, da menneske! Om det er slik at det passer så ufattelig dårlig å bli gravid.

Som ufrivillig barnløs skjærer slike innlegg rett inn i hjerterota. Selv om jeg selvsagt forstår at du her er ute etter hjelp og trøst og ikke slike svar som dette, så klarte jeg dessverre ikke dy meg for å svare. Selv om jeg burde ha holdt meg for god til det.

kjære all verden.....

Hei du. Kontakt legen din i dag, jo før jo heller... Jeg sakset dette til deg.

Loven

Dagens abortlov ble vedtatt i 1978 og satt kraft året etter. F.o.m. 1979 har kvinner hatt rett til gratis, selvbestemt abort innen utgangen av 12. svangerskapsuke. Etter 12. uke må man søke tillatelse via en nemnd, og etter 18. uke må man ha veldig tungtveiende grunner.

Metode

Medisinsk abort, der man starter aborten ved hjelp av piller, er ikke det samme som den såkalte «angrepillen» som man tar på egenhånd

Det vanligste inngrepet er kirurgisk, men det blir mer og mer vanlig med såkalt medisinsk abort

Ved kirurgisk inngrep utvides livmorhalsen og tømmes livmoren ved hjelp av vakuumsug. Inngrepet gjøres poliklinisk og vanligvis under full narkose

Ved medisinsk abort tar kvinnen medikamentet antiprogesteron i tablettform ved besøk på sykehuset. Deretter drar hun hjem og kommer først tilbake etter to dager og blir da innskrevet på sykehusets dagavdeling. Nå får hun medikamentet prostaglandin, og aborten inntreffer vanligvis i løpet av noen timer. I noen tilfeller må man ty til kirurgisk inngrep for å fullføre aborten.

til en annen gang: ikke post slike ting på foreldre-barn forumet. Heller ikke et barn for lite forumet.

Og husk. Det er BARE ditt valg. Ingen andres. Så gjør det DU synes er best, og ikke hva andre måte synes. Men syns du bør tenke grundig gjennom før du bestemmer deg. Ting som virker helt svart i begynnelsen, kan forandre seg når det har sunket inn. Du ser ting klarere etter hvert. Du har jo nettopp tatt testen. Da er man forvirret,tom når det er planlagt. LYKKE TIL

Gjest klarte ikke la være

Ikke ta abort,vær så snill!!

Dette klarer du!!

Tro meg det er ikke noe jeg heller vil enn å la være å gjennomgå en abort. :( Men jeg har nok ikke noe valg. Har dårlig helse, og går på sterke medisiner. Har selv et barn på litt over to år som jeg elsker høyere enn alt annet i verden, og blir helt kvalm av å fjerne noe som kan bli en søster eller bror. :(

Annonse

Gjest Mor til en liten:)

Tro meg det er ikke noe jeg heller vil enn å la være å gjennomgå en abort. :( Men jeg har nok ikke noe valg. Har dårlig helse, og går på sterke medisiner. Har selv et barn på litt over to år som jeg elsker høyere enn alt annet i verden, og blir helt kvalm av å fjerne noe som kan bli en søster eller bror. :(

Beklager meld i ste!

Jeg tok medisinsk abort en gang, ikke abort-piller. Fosteret sluttet aa vokse, jeg hadde bloedninger inne i livmoren og bloedde som en vanlig mensen.

Legen sa til meg at jeg kom til aa abortere uansett... Saa jeg tok abort...

Jeg angrer meg sinnsykt for at jeg tok abort, det er det verste jeg noen gang har gjort!!

Det er noen aar siden dette, jeg hadde ogsaa daarlig helse, og var fast bestemt paa aa gjoere det.

Selv om jeg vet i dag at fosteret ikke var levedyktig, saa er det innmari jaevlig aa tenke paa at jeg faktisk drepte det. Ja, det er slik jeg ser det.

Naa vet ikke jeg din helsesituasjon, kanskje er det farlig for deg aa foede fram et barn. Men hvis ikke, saa tenk deg grundig om! Jeg personlig kan anbefale deg og _ikke_ gjoere dette!! Aldri! Du vet ikke hvordan du vil faa det i ettertid heller...

Please, det er et liv inne i deg som ikke har spurt om aa faa bli til. La det faa en sjanse!

Hva skal barnet gjøre uten en mor da? jeg har ikke helse god nok til å bære frem barnet, dessuten er det mest sannsynlig at det vil bli skadet fysisk og psyksik, hvis det overlever, av medikamenter jeg må bruke. Jeg har en sønn på litt over to år, og det er etter det svangerskapet jeg sliter helsemessig ennå. Hva det går ut på vil jeg ikke legge frem her. Jeg ønsker selvsagt ikke ta abort.

villbringebær

Abort er noe av det tristeste jeg veit!! :(

Hva skjedde med prevansjon?

Men så bruk skikkelig prevansjon, da menneske! Om det er slik at det passer så ufattelig dårlig å bli gravid.

Som ufrivillig barnløs skjærer slike innlegg rett inn i hjerterota. Selv om jeg selvsagt forstår at du her er ute etter hjelp og trøst og ikke slike svar som dette, så klarte jeg dessverre ikke dy meg for å svare. Selv om jeg burde ha holdt meg for god til det.

Jeg tåler ikke noen form for prevensjon dessverre, så er lettere sagte enn gjort. P-piller, plaster og sprøyte får jeg blodpropp av. Tåler ikke hormoner. Spiral måtte jeg operere ut :(. Kondom gir meg kløe og svie.

Jeg teller dager, og dette har fungert flott i 10 år siden jeg har mens og EL regelmessig, nå hadde jeg telt feil og tok angrepille, men så hadde vi samleie senere og da sprakk kondomet. Føler ikke at jeg har vært veldig uforsiktig, men uheldig.

Leit at du er barnløs, men ting er ikke alltid så enkelt for andre fordet. Ligger litt mer bak enn at jeg bare ikke gidder å bruke prevensjon eller gidder å føde dette barnet. Bruker ikke abort som prevensjon, men man kan være uheldig.

villbringebær

Les mitt svar til Angela26 lengre ned!!

Det provoserer meg noe inni granskauen at man svarer på denne måten til kvinner som ber om hjelp vedrørende abort. Det at du er "mor til en liten" har ingenting med hennes liv å gjøre! Jeg er mor jeg også, men har ingen problemer med å se at en graviditet kan komme meget ubeleilig på noen.

Hva slags forutsetning har DU for å be henne om "please ikke ta abort"?? Hva vet du om hvorfor hun velger som hun gjør for sitt liv?

Hallo, man må få lov til å uttale seg om abort! Jeg blir provosert av at vi som er for ufødte barns liv ikke skal få lov til å si det!!

Hallo, man må få lov til å uttale seg om abort! Jeg blir provosert av at vi som er for ufødte barns liv ikke skal få lov til å si det!!

''Jeg blir provosert av at vi som er for ufødte barns liv ikke skal få lov til å si det!!''

Det er ikke det det handler om. Det er nemlig normalt å vise normal høflighet og folkeskikk når man uttaler seg.

Annonse

villbringebær

''Jeg blir provosert av at vi som er for ufødte barns liv ikke skal få lov til å si det!!''

Det er ikke det det handler om. Det er nemlig normalt å vise normal høflighet og folkeskikk når man uttaler seg.

Jeg synes faktisk ikke "Mor til en liten" var uhøflig i det hele tatt! At jeg nettopp var det her over kan mere være... Se for øvrig min respons til trådstarter over her. Det kommer ikke helt tydelig fram hva som er grunnen til den uønskede graviditeten hennes i hovedinnlegget. Synes det er skikkelig vondt med abort som prevasjonsmiddel, derfor var jeg også litt rask på labben da jeg svarte istad...

Men for øvrig enig i at trådstarter må få søke hjelp og råd uten at man kaster seg over med motforestillinger i utgangspunktet.

Jada, selvfølgelig skal dere få lov å si deres mening. Men jeg tror det er få kvinner som har utført abort som kan si avgjørelsen var enkel. Det har noe med å gjøre hva man kan tilby et barn også.

Jeg kommer til å slite veldig etter aborten, men jeg vet med hånden på hjertet at det ikke er noe valg, så hva annet kan jeg gjøre? Skal jeg dø under svangerskapet for at kanskje et skadet barn skal få leve som grønnsak? Og hva med barnet jeg allerede har? Trenger ikke det sin mor?

Gjest Angela26

Hva skal barnet gjøre uten en mor da? jeg har ikke helse god nok til å bære frem barnet, dessuten er det mest sannsynlig at det vil bli skadet fysisk og psyksik, hvis det overlever, av medikamenter jeg må bruke. Jeg har en sønn på litt over to år, og det er etter det svangerskapet jeg sliter helsemessig ennå. Hva det går ut på vil jeg ikke legge frem her. Jeg ønsker selvsagt ikke ta abort.

''jeg har ikke helse god nok til å bære frem barnet, dessuten er det mest sannsynlig at det vil bli skadet fysisk og psyksik, hvis det overlever, av medikamenter jeg må bruke.''

Jeg skrev et svar til deg som alle andre, og uten aa vite om din bakgrunn. Jeg forstaar deg godt at du velger abort av det du sier. Uansett er avgjoerelsen din alene.

Det var ikke meningen aa vaere hard mot deg da jeg ville faa frem den negative siden med abort ogsaa.

Jeg haaper alt gaar bra med deg!

Gjest Angela26

Dette er helt unødvendig, Angela26!! Det at DU angret på at du tok abort behøver ikke å bety at abort ikke er riktig for trådstarter!

Jeg har også tatt medisinsk abort, og jeg angrer overholdet ikke på det selv om det ikke var en enkel avgjørelse å ta.

For noen er abort en riktig løsning, slik er det bare, uansett hva du eller noen annen abortmotstander måtte mene. Vi bør respektere andres menneskers avgjørelser for eget liv.

''Vi bør respektere andres menneskers avgjørelser for eget liv.''

Helt enig!

Men det betyr ikke at jeg ikke kan advare mot abort for det. Det finnes de som aldri angrer, og de som gjoer det. Har man aldri gjort noe slikt, saa vet man ikke hvordan man vil takle det siden.Men jeg har gitt traadstarter et nytt svar pga. svaret hun gav meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...