Gjest Mor som plages når jenta plages Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har en datter på 3,5, barnehagebarn, som ofte blir forkjølet, og som "alltid" får stygg hoste underveis, spesielt nattestid, og som varer til neste forkjølelse som kan komme etter at hun har vært symptomfri kanskje bare i 5 dager. Hun har hatt 5 antibiotikakurer gitt i forbindelse med 2 ørebetennelser, 2 lungebetennelser og nå sist bronkitt. Hun hadde nå en tredagerskur som ga henne "sølevannsdiare" og hun har i etterkant også hatt en dag med oppkast (omgangssyke?). Hun er utredet for astma, men de ville ikke gi henne denne diagnosen. Har du noen gode råd? Vi røyker ikke og hun har et så sunt kosthold som det er mulig å gi en treåring som ofte "ikke liker". Vi spiser variert og håper hun lærer av oss ved å se at vi spiser alt. Jeg hadde en svært plagsomt svangerskap med hyperemesis gravidarum, med lite mat og væskeinntak, og ekstremoppkast, og hun ble født 5 uker for tidlig, men med en vekt på 3 kg. Har mitt dårlige kosthold fra svangerskapet hatt en innvirkning på hennes sykdomsbilde? Jeg hadde samme plager da jeg var barn, men til gjengjeld vokste jeg opp med storrøykende omgivelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295547-lungeproblematikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg skjønner du bekymrer deg pga lumgesykdommene barnet har. Men din beksrivelse av symtombildet er ganske vanlig hos noen barn,og man leter etter en sikker foklaring og årsak,det er sikkert mange.. Allergi/ astma er foreslått og jeg skjønner tanken, hyperreaktive slimhinner i luftvegene uten at det er en allergi kan sammen med gjentatte infeksjoner forklarere det meste. Jeg tror ikke det er feilernæring hos barnet, men hun går i barnehage og utsettes for stadig nye infeksjoner fra andre barn, det er prisen for å gå i barnehage. De fleste kommer igjennom dette uten men. Igår snakket jeg meg en mor som hadde et barn som ditt og som tok barnet ut fra barnehagen for en tid pga stadige forkjølelser og hoste.. Kostholdet ditt i svanger skapet tror jeg ikke er årsak til plagene hos barnet. Tiltak omkring barnet synes jeg du skal diskkutere med fastlegen din som behandler barnet og kjenner sykdomsbidlene hun har/hatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295547-lungeproblematikk/#findComment-2384790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.