PieLill Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 For meg var det i hvertfall selvsagt :-). Alt var mye enklere før, man giftet seg tidlig med "den første man traff", foreldrene stelte i stand og betalte bryllup og selv ordnet man bare kjole (som foreldre betalte), og stilte opp i kirken. Ikke engang skulle man holde tale! *S* Er du nå sikker på at det der alltid var like enkelt... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Sukk, hvor har hun fått det fra at hun skal bestemme da??? Det er deres dag, og det er dere som bestemmer. Har foreldrene lyst til å bidra økonomisk og/eller praktisk er det flott, men det må ikke gå på bekostning av det dere ønsker dere. Snakk med henne og fortell at du setter kjempestor pris på at hun vil hjelpe til. Fortell også at du og han som skal bli mannen din har mange tanker rundt dette selv, og vil ha det slik dere har drømt om. Si at du gjerne engasjerer henne i det du trenger hjelp til (og vær flink til å delegere også noen morsomme oppgaver til henne), men at du selv vil velge hvordan dagen skal være. Blir hun sur, så får hun bare bli det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er du nå sikker på at det der alltid var like enkelt... ;-) mvh Hehe, 'enkelt' vil ikke nødvendigvis si _enkelt_, da *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hehe, 'enkelt' vil ikke nødvendigvis si _enkelt_, da *s* ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Var dette vanlig før? For meg høres det helt vanvittig ut at hun skal ta over all styringa. Det er selvsagt deres dag. Én ting er dessuten at hun ønsker å gjøre alt dette, noe helt annet er å prestere å bli snurt fordi dere vil organisere deres egen, store dag. Er hun generelt kontrollfreak, eller ønsker hun genuint å gjøre dere en stor tjeneste? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lefsa Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 dere er godt voksne etablerte mennesker og bør betale bryllupet selv.Dette er jo gammeldags.Min datter og svigersønn-også godt etablert-giftet seg hemmelig-og dro direkt på Brullupsreise.Så når de kom hjem igjen-laget de ett lite men flott Fest for de nærmeste fam. og ett for venner.helt supert og ingen innblanding fra noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2385488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Selv om mange ting ytre sett kan være slik man ønsker det, er det ingen ting som kan ødelgge et bryllup så mye for brudeparet som at noen stjeler dagen fra dem. Man trenger å kjenne seg respektert. Å kjenne seg trygg på at det som er viktig for en selv blir tatt hensyn til. Ikke at man er en brikke i en annen persons selvrealiseringsspill. Det finnes ikke noe grunnlag for samarbeid eller kompromisser med slike personer. Det eneste som duger er avstand. Invaderende mennesker vil bli utvist og avvist. De har seg selv å takke for det. "Det finnes ikke noe grunnlag for samarbeid eller kompromisser med slike personer. Det eneste som duger er avstand. Invaderende mennesker vil bli utvist og avvist. De har seg selv å takke for det." "Slike personer" er i dette tilfellet brudens egen familie/mor, som antagelig har de beste hensikter om å hjelpe til med bryllupet både økonomisk og praktisk! Men det er klart! Denne ENE dagen betyr det jo så mye å trumfe igjennom hver eneste detalj akkurat slik man selv vil! Så hva betyr det vel om man sårer eller skuffer sin mor og kanskje ødelegger et familieforhold for lang tid? Gud forby at hun var frekk nok til å også ha forventninger og ønsker til denne dagen! Dagen er jo DIN!! Nei, man kan jo ikke samarbeide med slike "invanderende" mennesker!! Bort med dem!! Fysj! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2387992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Det finnes ikke noe grunnlag for samarbeid eller kompromisser med slike personer. Det eneste som duger er avstand. Invaderende mennesker vil bli utvist og avvist. De har seg selv å takke for det." "Slike personer" er i dette tilfellet brudens egen familie/mor, som antagelig har de beste hensikter om å hjelpe til med bryllupet både økonomisk og praktisk! Men det er klart! Denne ENE dagen betyr det jo så mye å trumfe igjennom hver eneste detalj akkurat slik man selv vil! Så hva betyr det vel om man sårer eller skuffer sin mor og kanskje ødelegger et familieforhold for lang tid? Gud forby at hun var frekk nok til å også ha forventninger og ønsker til denne dagen! Dagen er jo DIN!! Nei, man kan jo ikke samarbeide med slike "invanderende" mennesker!! Bort med dem!! Fysj! Har du sett hva trådstarter skriver lenger ned (vi har jo iikke noe annet å holde oss til her): ''Vi har vært gjennom liknende situasjoner tidligere og det blir et sant mareritt HVER gang. Det er først og fremst min mor som er sprøyte gal og ikke aksepterer noenting som er annerledes enn hun har tenkt seg.'' Det er ikke noen typisk samarbeidsinvitasjon, vel? Heldigvis er det et stykke mellom den typen mødre til voksne barn med egen familie. Men de finnes. I slike helt spesielle tilfeller synes jeg merkelappen "invaderende" stemmer ganske godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2388046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Det finnes ikke noe grunnlag for samarbeid eller kompromisser med slike personer. Det eneste som duger er avstand. Invaderende mennesker vil bli utvist og avvist. De har seg selv å takke for det." "Slike personer" er i dette tilfellet brudens egen familie/mor, som antagelig har de beste hensikter om å hjelpe til med bryllupet både økonomisk og praktisk! Men det er klart! Denne ENE dagen betyr det jo så mye å trumfe igjennom hver eneste detalj akkurat slik man selv vil! Så hva betyr det vel om man sårer eller skuffer sin mor og kanskje ødelegger et familieforhold for lang tid? Gud forby at hun var frekk nok til å også ha forventninger og ønsker til denne dagen! Dagen er jo DIN!! Nei, man kan jo ikke samarbeide med slike "invanderende" mennesker!! Bort med dem!! Fysj! Du har med all mulig tydelighet _ikke_ lest hva trådstarter skriver nedover i tråden... Gir man denne mora så ye som tuppen av lillefingeren så tar hun ALT! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2388069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Det finnes ikke noe grunnlag for samarbeid eller kompromisser med slike personer. Det eneste som duger er avstand. Invaderende mennesker vil bli utvist og avvist. De har seg selv å takke for det." "Slike personer" er i dette tilfellet brudens egen familie/mor, som antagelig har de beste hensikter om å hjelpe til med bryllupet både økonomisk og praktisk! Men det er klart! Denne ENE dagen betyr det jo så mye å trumfe igjennom hver eneste detalj akkurat slik man selv vil! Så hva betyr det vel om man sårer eller skuffer sin mor og kanskje ødelegger et familieforhold for lang tid? Gud forby at hun var frekk nok til å også ha forventninger og ønsker til denne dagen! Dagen er jo DIN!! Nei, man kan jo ikke samarbeide med slike "invanderende" mennesker!! Bort med dem!! Fysj! '' "Slike personer" er i dette tilfellet brudens egen familie/mor, som antagelig har de beste hensikter om å hjelpe til med bryllupet både økonomisk og praktisk! Så hva betyr det vel om man sårer eller skuffer sin mor og kanskje ødelegger et familieforhold for lang tid?'' Det er nøyaktig slike tilsynelatende troskyldige argumenter en mor som ikke respekterer sine barn vil bruke for å spille breakdance på særlig døtres følelser. For eks. mor sier at de buskene på sørsiden av hagen burde vært fjernet. Datteren, som eier buskene sammen med mann og barn, sier at de ønsker å beholde dem. Mens datteren er vekke noen timer går moren likevel ut og klipper vekk alle buskene. Når datteren kommer tilbake, blir hun sint og oppbrakt over hva moren har gjort. Da setter moren seg ned å gråter, sier at hun bare gjorde det for å være snill og at aldri noen setter pris på det hun gjør. (Dette er ikke et tenkt tilfelle. Jeg kjenner datteren og har sett moren i aksjon.) Snille mennesker lytter og respekterer. Behøver ikke mødre gjøre dette? Er de snille bare i kraft av å være mor? Hva med å snu det hele på hodet. At en mor ikke en gang på bryllupsdagen til sin egen datter, kan gi datteren det datteren ønsker i stedet for med tårer og dramaspill presse på sin datter det moren har behov for å gi for egen tilfredstillelse. De verste manipulatørene i møkkaserier som Hotell Cesar o.l. er faktisk ikke tatt ut av løse luften. Noen må jo være i familie med manipulerende mennesker som ikke går an å sammarbeide med. Det er faktisk aller vanskeligst for de som står dem nærmest. Man har jo alltid våpenet om hvordan man burde behandle sin mor/far/bror/søster. Og man har masse sår fortid sammen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2388113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du har med all mulig tydelighet _ikke_ lest hva trådstarter skriver nedover i tråden... Gir man denne mora så ye som tuppen av lillefingeren så tar hun ALT! Nei, jeg har ikke lest alle innleggene i tråden. (Det var så grusomt mange!) Men siden Pielill svarte til meg, og hørtes så veldig bastant ut, så kunne jeg ikke dy meg for å ironisere litt... Det er uansett vanskelig når det gjelder ens egen mor. Og da blir det jo en vurdering om man skal legge mest vekt på "familie-freden" eller settingen rundt bryllupsdagen. Men hvis denne moren er såpass dominerende, så vil jeg tro at dette problemet gjør seg gjeldende i langt flere sammenhenger enn bryllupet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2388115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nei, jeg har ikke lest alle innleggene i tråden. (Det var så grusomt mange!) Men siden Pielill svarte til meg, og hørtes så veldig bastant ut, så kunne jeg ikke dy meg for å ironisere litt... Det er uansett vanskelig når det gjelder ens egen mor. Og da blir det jo en vurdering om man skal legge mest vekt på "familie-freden" eller settingen rundt bryllupsdagen. Men hvis denne moren er såpass dominerende, så vil jeg tro at dette problemet gjør seg gjeldende i langt flere sammenhenger enn bryllupet.. Å hadde du gidde å lese litt bedre, ville du sett at det var et konstant problem. Den ironiseringen var skivebom. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295551-er-vi-virkelig-s%C3%A5-s%C3%A6re-bryllup/page/6/#findComment-2388300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.