tjohei Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har blitt feit etter trøstespising og medisinbruk. Nå har jeg litt av en jobb foran meg. Hater å se meg selv i speilet og blir deppa når jeg skal prvøve klær. Føler meg ikke attraktiv lenger. Vet jeg må gjøre noe og det skal jeg. Er det mulig å få hjelp til slanking uten at det koster så mye penger? Jeg vil gjerne greie det selv, men med psykiske problemer i tilllegg, er det veldig vanskelig. Vet ikke hvordan jeg skal takle livet mitt hvis jeg ikke kan få spise trøstematen min når jeg trenger den. Noen som har noen råd? Jeg har problemer med å forstå at overvektige mennesker kan ha det godt med seg selv. Ser at mange av dem har tilsynelatende godt selvbilde på tross av overvekten. Er dette sant eller er det bare fasade? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei tjohei, Det er leit å høre at du sliter med ditt eget selvbilde. Det å vemmes over sin egen kropp stjeler så mye fokus og energi, og det kan til tider fylle hele ens bevissthet. Dette er intet mindre enn ødeleggende. Jeg tenker at en omlegging av medisiner kanskje kan være én faktor. Jeg har sett flere som hevder at enkelte AD'er som Cipralex gir økt sultfornemmelse. Det var da også min erfaring. Som vi har "snakket" om, gir ikke Abilify den voldsomme sultfølelsen som enkelte andre AP'er gir. Dernest er det små forholdsvis uskyldige grep en kan gjør i hverdagen for å oppnå en vektreduksjon. Selv har jeg forsøkt å kutte ut søte ting, i alle fall redusere inntaket. Søtsuget som kommer har jeg forsøkt å utkjempe med tørkede aprikoser og epler, frisk frukt og en liten knaske gulrot for ordens skyld! Turgåing er jeg ikke overveldende god til å gjøre på egenhånd, men en lynvisitt på Friskis & Svettis gjør meg glad og skaper en økt bevissthet rundt det å jobbe med vekten. I første omgang prøver jeg å ha som mål å komme i bedre form. Så får vekten avta som følge av det. Gjennom disse forholdsvis enkle grepene har jeg tross jul, nyttårsfeiring og diverse bombardementer av fristelser klart å gå ned flere kilo. Det er tilfredsstillende. Så til sist er det en viktig ekstrabonus å ha en god støttespiller ved sin side. Hvis du har en god venn eller venninne, så kan det være lurt å bestille litt oppbacking og engasjement for å komme skikkelig i gang. Jeg ønsker deg all lykke til. Det er vanskelig å komme over dørstokkmila, men det booster selvfølelsen når kiloene slukes av den stygge baderomsvekten. Klem fra din åndsfrende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hva med å få hjelp av fastlegen? Jeg kjenner noen som var hos fastlegen til veiing en gang i uka. Jeg skjønner ikke hvorfor man tror at det er så dyrt å slanke seg. Hjemme hos oss sparer vi penger... Dette er fordi vi ikke har snop annet enn på lørdager, og vi lager også mye mindre mat enn før. Nå beregner jeg en potet og to kjøttkaker pr. person, og lager ikke det dobbelte og kaster alle restene som jeg gjorde før. Finn en treningsform som du trives med, og gjør dette tre dager i uka. Trøstemat kan sikkert være så mye, men det må vel være noe man har i huset? Fersk broccoli/blomkål er godt, og man kan knaske i timevis med god samvittighet. Har man ikke annet går det faktisk ned. Man må ta stilling til hva som er viktigst for en selv. De fleste vet hvorfor de er for tykke, og hva de må gjøre med det. Jeg har vært for tung i årevis, men nå kjenner jeg at kroppen min er i dårlig form, slik at jeg må gjøre noe med den. Årene setter sine spor, og jeg klarer ikke lenger det jeg gjorde da jeg var 20. Ser med gru frem til 50årsdagen om forfallet fortsetter. Derfor har jeg nå begynt et nytt liv (ikke første gang jeg prøver men...), og ser frem til en ny og sprekere utgave av meg selv til 17. mai. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hva med å få hjelp av fastlegen? Jeg kjenner noen som var hos fastlegen til veiing en gang i uka. Jeg skjønner ikke hvorfor man tror at det er så dyrt å slanke seg. Hjemme hos oss sparer vi penger... Dette er fordi vi ikke har snop annet enn på lørdager, og vi lager også mye mindre mat enn før. Nå beregner jeg en potet og to kjøttkaker pr. person, og lager ikke det dobbelte og kaster alle restene som jeg gjorde før. Finn en treningsform som du trives med, og gjør dette tre dager i uka. Trøstemat kan sikkert være så mye, men det må vel være noe man har i huset? Fersk broccoli/blomkål er godt, og man kan knaske i timevis med god samvittighet. Har man ikke annet går det faktisk ned. Man må ta stilling til hva som er viktigst for en selv. De fleste vet hvorfor de er for tykke, og hva de må gjøre med det. Jeg har vært for tung i årevis, men nå kjenner jeg at kroppen min er i dårlig form, slik at jeg må gjøre noe med den. Årene setter sine spor, og jeg klarer ikke lenger det jeg gjorde da jeg var 20. Ser med gru frem til 50årsdagen om forfallet fortsetter. Derfor har jeg nå begynt et nytt liv (ikke første gang jeg prøver men...), og ser frem til en ny og sprekere utgave av meg selv til 17. mai. Tror jeg er på god vei. Jeg er ikke lenger like interessert i trøstespising fordi jeg vet det er usunt for kropp, psyke og tenner/tannkjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.