Gå til innhold

Fosterbarn plassert i "kristent hjem".


Gjest Sort-hvitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom igjen. En sekt kalt "Kings Kids"... Jeg kan love deg at jeg som forelder ikke ville vært komfortabel med at mine barn ble plassert et slikt sted.

Se på denne linken og sjekk om du synes det ligner en sekt og om du fortsatt er like skeptisk.

http://www.kingskids.no/kko/

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sort-hvitt

Her er en link til Kings Kids Oslo.

Ligner ikke så mye på det jeg assosierer med en sekt.

http://www.kingskids.no/kko/

mvh

Møter liten objektivitet på disse sidene, så nå svarer jeg ikke mer. Det jeg ser på sidene til Kings Kids og Ungdom i oppdrag skremmer hvertfall vannet av meg. Tenk å måtte tvangsplasseres i slike miljøer. Har heldigvis selv hatt en oppvekst hvor jeg selv har fått lov til å velge og utvikle meg i de retninger jeg selv tror på, men så var da mine foreldre høyt utdannede mennesker. Og de ga meg hele tiden valget selv, på tross av at de selv var kristne. TAKK FOR MEG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske objektiv i vurderingen av situasjonen, hvor en mor blir tatt ifra ett av sine to barn. Dette pga. en enkelthendelse hvor barnevernet faktisk ikke hadde hjemmel ifølge fylkesnemda. Jeg er ikke interessert i å gå nermere inn på det, men vil vite hvilke skader dette kan påføre barnet og forholdet mellom mor og barn.

Om det er det Kings Kids jeg tror det er, kan jeg ikke skjønne hvordan noen barn skulle ta skade av det. Snarere tvert imot.

Kings Kids samarbeider med mange ulike menigheter i ulike kirkesamfunn. Det er ikke sekteristisk i det hele tatt.

De har ingen hemmelighetskremmerier og skjulte agendaer. De forsøker ikke å isolere sine medlemmer. Du kan bli med og slutte akkurat når det passer deg. De påberoper seg ikke absolutt monopol på den hele og fulle sannhet.

De legger vekt på å finne ting som ulike barn kan få bli "mestere" i. De legger vekt på at barna skal ha det bra.

Når det er sagt kan dessverre absolutt alle som driver med barne- og ungdomsarbeid bli utsatt for at personer som ikke burde kommet i nærheten av barn, klarer å komme seg inn. Så sørgelige ting kan skje over alt.

Hvordan et barns deltagelse i Kings Kids vil påvirke forholdet til foreldrene, er vel opp til foreldrene.

Med forbehold om at det kan finnes et annet Kings Kids som står for noe totalt forskjellig fra dette.

Om det var en riktig omsorgsovertagelse, har jeg ingen mening om.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter liten objektivitet på disse sidene, så nå svarer jeg ikke mer. Det jeg ser på sidene til Kings Kids og Ungdom i oppdrag skremmer hvertfall vannet av meg. Tenk å måtte tvangsplasseres i slike miljøer. Har heldigvis selv hatt en oppvekst hvor jeg selv har fått lov til å velge og utvikle meg i de retninger jeg selv tror på, men så var da mine foreldre høyt utdannede mennesker. Og de ga meg hele tiden valget selv, på tross av at de selv var kristne. TAKK FOR MEG....

Ungdom i oppdrag samarbeider blant annet med staskirkemenigheter.

Og viss dine barn ønsket å være med i noe slikt, ville du da gi dem frihet eller motarbeide dem.

Det er for øvrig mange med høy utdanning i UiO.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christopher Hitchens - er vel noe av det mest fornuftige og rasjonelle menneske jeg vet om. Her er noe om hva han synes om religion generelt:

I «God is Not Great» oppsummerer han religion som «voldelig, irrasjonell, intolerant, alliert med rasisme, stammetenkning og forblindelse, bygd på uvitenhet og fiendtlig til fordomsfri forskning, skyldig i kvinnehat, misbruk av barn og bedrageri på et monumentalt nivå, den er et plagiat av et plagiat, rykter av rykter, en illusjon av en illusjon».

– Respekterer du ikke folk med en religiøs tro?

– Nei. Religion er delvis latterlig, delvis avskyelig. Ikke i noen av tilfellene kan jeg respektere dem som bekjenner seg til en. Hvis jeg møter en troende, reduseres respekten for ham umiddelbart. Og hvis jeg observerer et troende samfunn, tenker jeg at det er underutviklet på utallige måter. Ofte blir de en trussel mot oss fordi de eksporter vold. Derfor kan du ikke være nøytral. Jeg ser på paven eller en rabbiner, og det eneste jeg er i stand til å se er patetiske sjimpanser som gjør seg til. Mennesket er bare et halvt kromosom forskjellig fra en sjimpanse, og det vises ekstra godt på konger, rabbinere og paver. "

Er så enig.

Les hele intervjuet med Christopher Hitchens:http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/11/12/517995.html

LOL

;-)

Ja, visst Christopher Hitchens har sagt det må det være sant.

Humrer fortsatt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL

;-)

Ja, visst Christopher Hitchens har sagt det må det være sant.

Humrer fortsatt.

mvh

Ja PieLill, jeg mener Christopher Hitchens er et meget intelligent og rasjonelt menneske.

Han sier ting som det egentlig er, det har han alltid gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja PieLill, jeg mener Christopher Hitchens er et meget intelligent og rasjonelt menneske.

Han sier ting som det egentlig er, det har han alltid gjort.

Det festlige er at han gjennom det han skriver gjør seg skyld i de fleste "forbrytelsene" og viser at han selv er bærer av alle de negative egenskapene han beskylder de grusomme relegiøse for å ha.

;-)

Ekstemister og fanatikere burde vært stilt opp på en rekke og skutt!

;-)

Det er ingen perstasjon å respektere de man er noen lunde enige med. Respekt og toleranse er man ført innehaver av når man kan respektere de man over hodet ikke er enige med eller forstår.

;-)

Det blir ganske festlig det hele, om enn litt tragikomisk. Når man fnyser av hat over de man mener hater.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det festlige er at han gjennom det han skriver gjør seg skyld i de fleste "forbrytelsene" og viser at han selv er bærer av alle de negative egenskapene han beskylder de grusomme relegiøse for å ha.

;-)

Ekstemister og fanatikere burde vært stilt opp på en rekke og skutt!

;-)

Det er ingen perstasjon å respektere de man er noen lunde enige med. Respekt og toleranse er man ført innehaver av når man kan respektere de man over hodet ikke er enige med eller forstår.

;-)

Det blir ganske festlig det hele, om enn litt tragikomisk. Når man fnyser av hat over de man mener hater.

;-)

mvh

Alle religioner er livsløgner.

Tenk hvor mye bedre verden hadde være uten begrepet religion. Det har forpestet menneskeheten til alle tider. Det siste er radikale islamister. Sykt. Men alle religioner er direkte skadelige.

Tenk hvor irrasjonelle troende er. Samme hva slags gud(er) de tror på. Egentlig utrolig.

Enig med Hitchens når han sier at hvis han møter en troende, reduseres respekten for ham umiddelbart.

Mener Hitchens sier mye bra om mange temaer rett fra "levra". Noe han har alltid har fått mye kritikk (mildt sagt) for.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

LOL

;-)

Ja, visst Christopher Hitchens har sagt det må det være sant.

Humrer fortsatt.

mvh

''Jeg ser på paven eller en rabbiner, og det eneste jeg er i stand til å se er patetiske sjimpanser som gjør seg til.''

Nærmere vitenskap kommer du ikke, vet du PieLill. Her er det mye å lære. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ser på paven eller en rabbiner, og det eneste jeg er i stand til å se er patetiske sjimpanser som gjør seg til.''

Nærmere vitenskap kommer du ikke, vet du PieLill. Her er det mye å lære. ;)

Bøyer meg i støvet.

O Ave!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Møter liten objektivitet på disse sidene, så nå svarer jeg ikke mer. Det jeg ser på sidene til Kings Kids og Ungdom i oppdrag skremmer hvertfall vannet av meg. Tenk å måtte tvangsplasseres i slike miljøer. Har heldigvis selv hatt en oppvekst hvor jeg selv har fått lov til å velge og utvikle meg i de retninger jeg selv tror på, men så var da mine foreldre høyt utdannede mennesker. Og de ga meg hele tiden valget selv, på tross av at de selv var kristne. TAKK FOR MEG....

På tross av at du sier det, sitter jeg igjen med en følelse av at du ikke er helt objektiv du heller. Jeg har et enkelt, saklig, og objektivt spørsmål: Hvilke av barnets rettigheter blir ikke ivaretatt ved at det plasseres i et kristent hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner er livsløgner.

Tenk hvor mye bedre verden hadde være uten begrepet religion. Det har forpestet menneskeheten til alle tider. Det siste er radikale islamister. Sykt. Men alle religioner er direkte skadelige.

Tenk hvor irrasjonelle troende er. Samme hva slags gud(er) de tror på. Egentlig utrolig.

Enig med Hitchens når han sier at hvis han møter en troende, reduseres respekten for ham umiddelbart.

Mener Hitchens sier mye bra om mange temaer rett fra "levra". Noe han har alltid har fått mye kritikk (mildt sagt) for.

:-)

Kjøp denne PieLill...

http://www.amazon.com/God-Not-Great-Religion-Everything/dp/0446579807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stakkars mann!

Ja PieLill, jeg mener Christopher Hitchens er et meget intelligent og rasjonelt menneske.

Han sier ting som det egentlig er, det har han alltid gjort.

Jeg tenker på det stakkars mennesket han egentlig er, denne Hitchens, når han en dag skal stå foran Den Allmektige og svare for sine gjerninger. Tenker han blir temmelig flat, og ser hvilken idiot han var som nektet at det fantes en Gud!

Men til denne Gud må han altså bøye kne en gang, og proklamere Ham som Herre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymidagikkenicknå

Det skjer helt sikkert grove feilvurderinger.

Men barnevernet lykkes også i å finne gode fosterhjem.

Denne saken dreier seg ikke om et barn som blir slått, men om fosterforeldre som praktiserer sin kristentro på en måte mor ikke liker.

mvh

Det var selvfølgelig ikke en kommentar til denne saken, men et svar til den ekstreme "hjemmet er garantert bra fordi barnevernet har valgt det"-troen som gikk igjen her.

Mennesker er feilbarlige, også i barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner er livsløgner.

Tenk hvor mye bedre verden hadde være uten begrepet religion. Det har forpestet menneskeheten til alle tider. Det siste er radikale islamister. Sykt. Men alle religioner er direkte skadelige.

Tenk hvor irrasjonelle troende er. Samme hva slags gud(er) de tror på. Egentlig utrolig.

Enig med Hitchens når han sier at hvis han møter en troende, reduseres respekten for ham umiddelbart.

Mener Hitchens sier mye bra om mange temaer rett fra "levra". Noe han har alltid har fått mye kritikk (mildt sagt) for.

:-)

LOL!

Du har helt rett.

Det er mye bedre med ærlig, god, gammeldags stalinisme eller en ny kinesisk kulturrevelusjon. Nord-Korea er også et flott land. Lysende eksempler for hele verden på hvor mye bedre det går om man bare kan kvitte seg med denne bedervelige religionen og de ennå mer bedervelige relegiøse.

Tragisk at Glasnost igjen gjorde det mulig for Russere å tenke hva de ville om Gud. Det ødelegger nasjonen.

Det verden trenger er nye Staliner. Hvert land, sin Stalin!

Da blir det fred, trygghet og frihet for alle og ingen konsentrasjnsleirer, tortur, forfølgelse, drap og overgrep. Fo ikke å snakke om hvilket ærlig, åpent og sannferdig sammfun det vil bli.

Jo, nå er jeg overbevist og befridd fra alle djevelske tanker om at noen som tenker eller tror annerledes enn meg kan være like mye verdt som meg.

Tusen takk!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Du har helt rett.

Det er mye bedre med ærlig, god, gammeldags stalinisme eller en ny kinesisk kulturrevelusjon. Nord-Korea er også et flott land. Lysende eksempler for hele verden på hvor mye bedre det går om man bare kan kvitte seg med denne bedervelige religionen og de ennå mer bedervelige relegiøse.

Tragisk at Glasnost igjen gjorde det mulig for Russere å tenke hva de ville om Gud. Det ødelegger nasjonen.

Det verden trenger er nye Staliner. Hvert land, sin Stalin!

Da blir det fred, trygghet og frihet for alle og ingen konsentrasjnsleirer, tortur, forfølgelse, drap og overgrep. Fo ikke å snakke om hvilket ærlig, åpent og sannferdig sammfun det vil bli.

Jo, nå er jeg overbevist og befridd fra alle djevelske tanker om at noen som tenker eller tror annerledes enn meg kan være like mye verdt som meg.

Tusen takk!

;-)

mvh

Du har helt rett.

Jeg er ikke kommunist. Er ikke noe rød i det hele tatt. Helt enig med deg at slike regimer du nevner er total politisk blindgate.

Ikke alt Hitchens har ment tidligere som jeg er enig i. En er da som oftest ikke enig med en person i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...