PieLill Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 På Sør-Landet ble vold mot en 8-åring lagt ut på YouTube, som sikkert mange har fått med seg. De skyldige var 12-åringer på samme skole. Rektor uttalte blant annet: ''Ungene har ikke tenkt konsekvenser overhodet. De har ikke forstått rekkevidden av det de gjorde da de lot handlingen ligge ute for hele verden. Her har både skole og hjem en jobb å gjøre, sier hun. '' http://www.fvn.no/nyheter/lillesand/article543906.ece Nå kan det sies ganske mye om hvordan dette utsagnet skal tolkes og medias sterke fokusering på YouTube framfor selve voldsepisoden. Men at noe må ha manglet i konsekvensanalysen er åpenbart. Ut fra dette kunne det vært interessant med mer generelle synspunkter på hva som kan gjøre barn så blinde for konsekvenser og hva som kan få dem til å tenke på en ansvarlig måte _før_ de handler. Tar man både som foreldre og samfunn i ungene med silkehansker når vi burde tatt fram storslegga. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Forferdelig sak dette her.. Men er det mulig at ungene i dag ser for mye tv,og spiller for mye data,ps spill ol ? Er også fristet til å tenke tanken at unger i dag kanskje får for lite kjærlighet og oppmerksomhet...Men man skal jo ikke dømme foreldrene,men likevel tror jeg de spiller en rolle. Hvertfall i mange av slike saker. Dette synes jeg er en trist sak for begge parter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2385989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Forferdelig sak dette her.. Men er det mulig at ungene i dag ser for mye tv,og spiller for mye data,ps spill ol ? Er også fristet til å tenke tanken at unger i dag kanskje får for lite kjærlighet og oppmerksomhet...Men man skal jo ikke dømme foreldrene,men likevel tror jeg de spiller en rolle. Hvertfall i mange av slike saker. Dette synes jeg er en trist sak for begge parter.. Det har sikkert en sammenheng med data og internett. Men jeg er ikke sikker på at kjærlighet og oppmerksomhet nødvendigvis har så mye med saken å gjøre. Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse. Men jeg tror vi hadde en sterkere forståelse av absollutte grenser og at noen ting ville koste oss dyrt og lenge om vi ikke holdt oss på matta. Dette gjalt både på hjemmebane, på skolen og ellers. Skolen hadde langt sterkere virkemidler å gripe til og lærerne hadde større fullmakter. Jeg vet ingen ting om disse tolvåringene og familiene deres. Sannsynligvis er foreldrene akkurat som deg og meg: De gjør sitt beste og sover sikkert like dårlig som vi ville gjort etter et slikt besøk fra rektor. På den ene siden kjennes det umulig å forestille seg at mine barn kunne gjøre noe så vanvittig. Samtidig bør vi være ærlige og realistiske nok til å innse at vi ikke har noen garanti om at ikke vi får et slikt rektorbesøk en gang. Voksent gjort av rektor forresten. Jeg tror hver eneste elev på hennes skole har lært noe om ansvar og konsekvenser de siste ukene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2385997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det har sikkert en sammenheng med data og internett. Men jeg er ikke sikker på at kjærlighet og oppmerksomhet nødvendigvis har så mye med saken å gjøre. Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse. Men jeg tror vi hadde en sterkere forståelse av absollutte grenser og at noen ting ville koste oss dyrt og lenge om vi ikke holdt oss på matta. Dette gjalt både på hjemmebane, på skolen og ellers. Skolen hadde langt sterkere virkemidler å gripe til og lærerne hadde større fullmakter. Jeg vet ingen ting om disse tolvåringene og familiene deres. Sannsynligvis er foreldrene akkurat som deg og meg: De gjør sitt beste og sover sikkert like dårlig som vi ville gjort etter et slikt besøk fra rektor. På den ene siden kjennes det umulig å forestille seg at mine barn kunne gjøre noe så vanvittig. Samtidig bør vi være ærlige og realistiske nok til å innse at vi ikke har noen garanti om at ikke vi får et slikt rektorbesøk en gang. Voksent gjort av rektor forresten. Jeg tror hver eneste elev på hennes skole har lært noe om ansvar og konsekvenser de siste ukene. mvh Da jeg vokste opp, anså skolen det for å være utenfor deres ansvarsområde at barn ble plaget i skolegården eller på skoleveien. Det ble ikke gjort noe særlig med at enkelte barn ble slått til blods. Tilsvarende var det flere episoder hvor større gutter stoppet personer som kom gjennom et skogholt like ved oss. Guttene lekte indianere, og som følge av det fanget de folk og bandt de til trær. Fangene kunne bli stående noen timer før de slapp løs. Dette ble snakket om, men ikke fordømt av voksne. Den eneste historien jeg kan huske som ble sterkt fordømt var da en sterkt overvektig jente i tenårene ble kledd naken av noen gutter og forlatt naken i grøftekanten. Vet ikke om barn og ungdom har blitt noe mindre hensynsfulle enn de var... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Da jeg vokste opp, anså skolen det for å være utenfor deres ansvarsområde at barn ble plaget i skolegården eller på skoleveien. Det ble ikke gjort noe særlig med at enkelte barn ble slått til blods. Tilsvarende var det flere episoder hvor større gutter stoppet personer som kom gjennom et skogholt like ved oss. Guttene lekte indianere, og som følge av det fanget de folk og bandt de til trær. Fangene kunne bli stående noen timer før de slapp løs. Dette ble snakket om, men ikke fordømt av voksne. Den eneste historien jeg kan huske som ble sterkt fordømt var da en sterkt overvektig jente i tenårene ble kledd naken av noen gutter og forlatt naken i grøftekanten. Vet ikke om barn og ungdom har blitt noe mindre hensynsfulle enn de var... Du sier noe. Det meste av det du beskriver ville garantert vakt avsky og ført til konsekvenser i forhold til de fleste voksne jeg hadde med å gjøre. Tør ikke tenke på hva mine foreldre hadde gjort om vi hadde vært involvert i noe slikt. Og jeg oppfatter dem ikke som spesielt strenge. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du sier noe. Det meste av det du beskriver ville garantert vakt avsky og ført til konsekvenser i forhold til de fleste voksne jeg hadde med å gjøre. Tør ikke tenke på hva mine foreldre hadde gjort om vi hadde vært involvert i noe slikt. Og jeg oppfatter dem ikke som spesielt strenge. mvh Mine foreldre hadde også klare holdninger på dette området, men slike holdninger var ikke fremtredende på det stedet jeg vokste opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Mine foreldre hadde også klare holdninger på dette området, men slike holdninger var ikke fremtredende på det stedet jeg vokste opp. Ens bilde av hvordan verden var når en vokste opp er nok sterkt preget av hvordan ens egen lille verden så ut. Ting var nok ikks å på stell over alt som jeg gikk rundt og innbildte meg... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det har sikkert en sammenheng med data og internett. Men jeg er ikke sikker på at kjærlighet og oppmerksomhet nødvendigvis har så mye med saken å gjøre. Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse. Men jeg tror vi hadde en sterkere forståelse av absollutte grenser og at noen ting ville koste oss dyrt og lenge om vi ikke holdt oss på matta. Dette gjalt både på hjemmebane, på skolen og ellers. Skolen hadde langt sterkere virkemidler å gripe til og lærerne hadde større fullmakter. Jeg vet ingen ting om disse tolvåringene og familiene deres. Sannsynligvis er foreldrene akkurat som deg og meg: De gjør sitt beste og sover sikkert like dårlig som vi ville gjort etter et slikt besøk fra rektor. På den ene siden kjennes det umulig å forestille seg at mine barn kunne gjøre noe så vanvittig. Samtidig bør vi være ærlige og realistiske nok til å innse at vi ikke har noen garanti om at ikke vi får et slikt rektorbesøk en gang. Voksent gjort av rektor forresten. Jeg tror hver eneste elev på hennes skole har lært noe om ansvar og konsekvenser de siste ukene. mvh "Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse." Absolutt ikke!Til alle tider har det vært slike episoder. Men jeg tror nok verden blir verre og verre.. Det er en skremmende tanke at mine to små skal vokse opp her,og at vi har hovedansvaret for å lære dem det de trenger på sin vei... Om det er mangel på kjærlighet og oppmerksomhet,er bare en tanke jeg har.Og i noen tilfeller stemmer det nok. Men her kan man jo trekke inn mange faktorer,som ikke nødvendigvis gjelder for disse familiene. Men mange ganger syns jeg at de "verste" barna ofte kommer fra de "verste" familiene...Sier IKKE at det gjelder disse!!! (Prøver å trå litt varsomt etter en viss tråd.. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Da jeg vokste opp, anså skolen det for å være utenfor deres ansvarsområde at barn ble plaget i skolegården eller på skoleveien. Det ble ikke gjort noe særlig med at enkelte barn ble slått til blods. Tilsvarende var det flere episoder hvor større gutter stoppet personer som kom gjennom et skogholt like ved oss. Guttene lekte indianere, og som følge av det fanget de folk og bandt de til trær. Fangene kunne bli stående noen timer før de slapp løs. Dette ble snakket om, men ikke fordømt av voksne. Den eneste historien jeg kan huske som ble sterkt fordømt var da en sterkt overvektig jente i tenårene ble kledd naken av noen gutter og forlatt naken i grøftekanten. Vet ikke om barn og ungdom har blitt noe mindre hensynsfulle enn de var... Kjære tid...Så ille var det ikke når jeg vokste opp.. Klart noen enkel episoder,men da fikk det konsekvenser. Jeg hadde hvertfall fått høre det av mine foreldre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 "Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse." Absolutt ikke!Til alle tider har det vært slike episoder. Men jeg tror nok verden blir verre og verre.. Det er en skremmende tanke at mine to små skal vokse opp her,og at vi har hovedansvaret for å lære dem det de trenger på sin vei... Om det er mangel på kjærlighet og oppmerksomhet,er bare en tanke jeg har.Og i noen tilfeller stemmer det nok. Men her kan man jo trekke inn mange faktorer,som ikke nødvendigvis gjelder for disse familiene. Men mange ganger syns jeg at de "verste" barna ofte kommer fra de "verste" familiene...Sier IKKE at det gjelder disse!!! (Prøver å trå litt varsomt etter en viss tråd.. ;0) Jeg tror at særlig når barna opptrer i flokk skal man vokte seg for å trekke forhastede konklusjoner om foreldre og familie. Det er nok veldig mange faktorer som spiller inn her. Jeg håper at rektoren ved denne skolen har kløkt og styrke til å vri dette til noe som totalt sett vil forbedre miljøet på skolen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Kjære tid...Så ille var det ikke når jeg vokste opp.. Klart noen enkel episoder,men da fikk det konsekvenser. Jeg hadde hvertfall fått høre det av mine foreldre... En del av froskens eksempel ville ført til langt mer enn lytteøvelser.... mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 "Vi var ikke bare prakteksemplarer da jeg vokste opp heller. Tankeløshet er ikke en ny oppfinnelse." Absolutt ikke!Til alle tider har det vært slike episoder. Men jeg tror nok verden blir verre og verre.. Det er en skremmende tanke at mine to små skal vokse opp her,og at vi har hovedansvaret for å lære dem det de trenger på sin vei... Om det er mangel på kjærlighet og oppmerksomhet,er bare en tanke jeg har.Og i noen tilfeller stemmer det nok. Men her kan man jo trekke inn mange faktorer,som ikke nødvendigvis gjelder for disse familiene. Men mange ganger syns jeg at de "verste" barna ofte kommer fra de "verste" familiene...Sier IKKE at det gjelder disse!!! (Prøver å trå litt varsomt etter en viss tråd.. ;0) ''Men jeg tror nok verden blir verre og verre..'' Jeg tror at verden (dvs. menneskene) blir bedre og bedre. Det henger sammen med opplysning og utdanning - altså det at menneskeheten totalt blir mer og mer opplyst og sivilisert, og dermed fredeligere og snillere. Nå er jeg litt nysgjerrig på hvorfor du tror at verden blir verre og verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 ''Men jeg tror nok verden blir verre og verre..'' Jeg tror at verden (dvs. menneskene) blir bedre og bedre. Det henger sammen med opplysning og utdanning - altså det at menneskeheten totalt blir mer og mer opplyst og sivilisert, og dermed fredeligere og snillere. Nå er jeg litt nysgjerrig på hvorfor du tror at verden blir verre og verre. Jeg har ingen tro på at kunnskap gjør oss hverken snille eller slemme. Det er måten kunnskapene brukes på. Ser ikke ut som verden har blitt særlig snillere når man kikker seg omkring. Vet man hva som gjør vondt, kan man bruke denne kunnskapen til å lindre og lege, eller torturere. Kjenner man en enkeltperson eller gruppes sårbare områder kan dette brukes til å hegne om og styrke, eller til å utnytte, undertrykke og manipulere. Kunnskaper og ferdigheter gjør bare folk mer effektive i å gjennomføre sine gode eller onde hensikter. Moral og karakterstyrke kommer fra helt andre hold. "Den som øker sin kunnskap, øker sin smerte." "Intet er nytt under solen." mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
villbringebær Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ''Men jeg tror nok verden blir verre og verre..'' Jeg tror at verden (dvs. menneskene) blir bedre og bedre. Det henger sammen med opplysning og utdanning - altså det at menneskeheten totalt blir mer og mer opplyst og sivilisert, og dermed fredeligere og snillere. Nå er jeg litt nysgjerrig på hvorfor du tror at verden blir verre og verre. Jeg er ikke like positiv som du når det gjelder å ha tro på at menneskeheten blir snillere av å ha mere kunnskap og være mere opplyste. Vi er jo langt emre opplyste nå enn vi var for bare 50 år sida på mange arenaer. Er det færre kriger i verden? Er det færre drap? Voldtekter? Jeg får lyst til å spørre deg tilbake, hvorfor tror du vi blir snillere og fredeligere med opplsyning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 En del av froskens eksempel ville ført til langt mer enn lytteøvelser.... mvh Helt klart!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ''Men jeg tror nok verden blir verre og verre..'' Jeg tror at verden (dvs. menneskene) blir bedre og bedre. Det henger sammen med opplysning og utdanning - altså det at menneskeheten totalt blir mer og mer opplyst og sivilisert, og dermed fredeligere og snillere. Nå er jeg litt nysgjerrig på hvorfor du tror at verden blir verre og verre. Jeg tror ikke kunnskap gjør folk mildere,kommer helt ann på kunnskap. Før data spill,tv og media tror jeg ikke det var fullt så mye vold. Og de som sloss,gjorde det mye mer med nevene,nå er det våpen som blir brukt. Etter mitt syn er verden blitt veldig materalistisk,penger og makt gir lykke i manges øyne.Tror ikke folk tar så vare på hverandre lengre,slik som de gjerne gjorde for mange år siden. Folk er nok mer opptatt av seg og sitt. Men det er mitt syn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Punisher Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg er ikke like positiv som du når det gjelder å ha tro på at menneskeheten blir snillere av å ha mere kunnskap og være mere opplyste. Vi er jo langt emre opplyste nå enn vi var for bare 50 år sida på mange arenaer. Er det færre kriger i verden? Er det færre drap? Voldtekter? Jeg får lyst til å spørre deg tilbake, hvorfor tror du vi blir snillere og fredeligere med opplsyning? kunnskap er viktig og utdanning. Men i beste ONA FYR ånd, vil jeg bare si en ting, og det er tre; KOMMUNIKASJON, KOMMUNIKASJON, KOMMUNIKASJON. Jeg er sikker på at rett mann ville fått hitler til snu på det tredje riket sitt og, hadde kommunikasjonen vært riktig for og med ham 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Punisher Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du sier noe. Det meste av det du beskriver ville garantert vakt avsky og ført til konsekvenser i forhold til de fleste voksne jeg hadde med å gjøre. Tør ikke tenke på hva mine foreldre hadde gjort om vi hadde vært involvert i noe slikt. Og jeg oppfatter dem ikke som spesielt strenge. mvh Jeg vet; at om jeg hadde fått melding og og fått vite at min sønn på 12, hadde vært delaktig i dette, ville han fått kjenne konsekvenser i ytterste grad ja. Slik som jeg vet noen kolleger av meg gjorde, (De er vernepleiere) En av deres brukere hadde gjort noe kriminelt. Lett psyk.utv.hem. Det ble gjort avtale og inngått samarbeid med politiet, og vedkommende ble bragt inn til avhør. Politiet skal ha ros for å taklet denne situasjonen bra. De skremte vedkommende med konsekvenser og tegnet opp og ned konkrete kommende situasjoner. Integrering, integrering, integrering. Å virkelig brukt tid med disse ungdommene, og offeret selvsagt. med korrekte virkemidler kunne fått en bra virkning. Gjerne med poltiet, samtaler. Alvorlige samtaler med strenge politimenn. Alvorlig og strnege på deres nivå. Men nå som dette er sagt, tør jeg banne på at pedagogiske tanter og fruentimmere vil få panikk her inne og misforstår alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg vet; at om jeg hadde fått melding og og fått vite at min sønn på 12, hadde vært delaktig i dette, ville han fått kjenne konsekvenser i ytterste grad ja. Slik som jeg vet noen kolleger av meg gjorde, (De er vernepleiere) En av deres brukere hadde gjort noe kriminelt. Lett psyk.utv.hem. Det ble gjort avtale og inngått samarbeid med politiet, og vedkommende ble bragt inn til avhør. Politiet skal ha ros for å taklet denne situasjonen bra. De skremte vedkommende med konsekvenser og tegnet opp og ned konkrete kommende situasjoner. Integrering, integrering, integrering. Å virkelig brukt tid med disse ungdommene, og offeret selvsagt. med korrekte virkemidler kunne fått en bra virkning. Gjerne med poltiet, samtaler. Alvorlige samtaler med strenge politimenn. Alvorlig og strnege på deres nivå. Men nå som dette er sagt, tør jeg banne på at pedagogiske tanter og fruentimmere vil få panikk her inne og misforstår alt. Jeg vet om tilfeller der foreldre har slept sine barn til grepa politibetjener og det har gjort underverker. Og det var ikke fordi de strøk barna/ungdommen medhårs... Jeg har stor tro på det du skisserer. Iblant er det beste man kan gi sitt barn et skrekkelig jordskjelv. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg vet; at om jeg hadde fått melding og og fått vite at min sønn på 12, hadde vært delaktig i dette, ville han fått kjenne konsekvenser i ytterste grad ja. Slik som jeg vet noen kolleger av meg gjorde, (De er vernepleiere) En av deres brukere hadde gjort noe kriminelt. Lett psyk.utv.hem. Det ble gjort avtale og inngått samarbeid med politiet, og vedkommende ble bragt inn til avhør. Politiet skal ha ros for å taklet denne situasjonen bra. De skremte vedkommende med konsekvenser og tegnet opp og ned konkrete kommende situasjoner. Integrering, integrering, integrering. Å virkelig brukt tid med disse ungdommene, og offeret selvsagt. med korrekte virkemidler kunne fått en bra virkning. Gjerne med poltiet, samtaler. Alvorlige samtaler med strenge politimenn. Alvorlig og strnege på deres nivå. Men nå som dette er sagt, tør jeg banne på at pedagogiske tanter og fruentimmere vil få panikk her inne og misforstår alt. Det hadde ikke kostet meg en kalori å slepe ungene til politiet for å skremme skiten ut av dem om de hadde gjort noe slikt. Mye bedre det enn om de vokser opp og blir noen skikkelige drittsekker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295720-%C3%A5-l%C3%A6re-barn-%C3%A5-forst%C3%A5-konsekvenser/#findComment-2386303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.