Gå til innhold

Hvor drar dere på sommerferie i år?

Anbefalte innlegg

Vi har veldig lyst til å reise til varmere strøk, men siden vi er gårdbrukere, jeg er lærer, og guben har jobb ved siden av, kan vi ikke reise utenom sesong, og da blir det for dyrt for oss ( 2 voksne +3 barn). Hvis jeg skal reise utenom ferier, må jeg betale vikar av egen lomme, og da blir turen for dyr... Dessverre.

Så vi sparer og sparer, og til sommeren skal vi på fjellferie: Jeg og 3 barn reiser til min brors hytte, og er der noen dager, til husbonden kommer etter når onna er unnagjort. På hytta skal vi bade, fiske, gå turer, leke med naboungene, sole oss, slappe av osv.

Kanskje får vi tid til en snartur over grensa til Sverige et par netter. Hunderfossen er obligatorisk, men det blir nok også bare jeg og ungene. Sånn er det bare!:-) Og vi storkoser oss!:-)

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

7

• morsan

4

• Åsemor

2

• puttelulle

2

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer med å ha startet en opplagt "skrytetråd".

Nei, hehe, skrytetråd?! Det tenkte jeg ikke på engang! Så vidt jeg ser er det høyst ordinære ferieturer dol-folka skal på til sommeren :)

Jeg kan ikke skjønne at det er å skryte at man forteller at man gleder seg til årets sydentur :)

Hehe...Ja disse spanjolene gaar gjerne ut i 1 tiden og kommer hjem utpaa morgenkvisten en gang :-)

Valencia er en kjempeflott by! Linken jeg sendte deg, er bilder og info av "City of arts and science".

Disse flotte bygningene inneholder en svaer opera, et enormt akvarium fullt med fisker og havdyr fra hele verden. De har ogsaa 3D kino, en undervanns restaurant (sikkert svindyrt, men har hoert det er en fantastisk opplevelse aa spise der med haier svoemmende rundt deg!!)

Vi var der for 1,5 aar siden. Jenta mi paa snart 8 storkoste seg og var helt himmelfallen over disse skapningene! Det er ogsaa en stor opplevelse for oss voksne:-)

Valencia har 1 million innbyggere, den 3 stoerste i Spania. Og har absolutt ALT !! Nydelige strender, og kjempefin arkitektur, hvis du interesser deg for slikt.

Benidorm er mer turistplass for utlendinger, men Valencia har kommet etter. Personlig vil jeg si at Valencia har mye mer aa by paa enn Benidorm. Dessuten er den mye finere...:-)

Ellers blir det jo Formel1 race der i august, da skal vi i vei. Maa jo se Fernando Alonso vettu ;-)

Det eneste som er koselig i Benidorm, er gamlebyen med sine trange gater og smug :)

Skrytetråd?

Det er da nokså alminnelige ferieopplegg som folk forteller om her, da. Sydenferie er ikke akkurat noe bare for fiffen lenger.

*sjokkert* ;o) Er det ikke bare for fiffen? Hvor drar fiffen og frue i år da? Kanskje vi må henge oss på til Dubai eller Hawaii eller noe, da. Vil jo ikke gi inntrykk av å være _helt_ alminnelige her inne, haha!

Annonse

Gjest reiserrundtomkring

Gratulerer med å ha startet en opplagt "skrytetråd".

Skrytetråd .... hun sitter å DRØMMER !!!!!!!!

Forresten så drar vi til Thailand i 4 uker til sommeren, har en svæææær enebolig liggenes der, i påsken tar vi oss en tur til leiligheten vi har i Brasil, vinterferien vet vi ikke helt enda .... mulig vi drar til Brasil da også, har ikke helt bestemt oss.

Du da, hvor drar du ?

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199640444' post='3770832]

*sjokkert* ;o) Er det ikke bare for fiffen? Hvor drar fiffen og frue i år da? Kanskje vi må henge oss på til Dubai eller Hawaii eller noe, da. Vil jo ikke gi inntrykk av å være _helt_ alminnelige her inne, haha!

Aner ikke, men kanskje mer opplevelsesferie? Slik som fotvandring i Nepal eller fisketur til Grønland? ;-)

Gjest Angela26

Det eneste som er koselig i Benidorm, er gamlebyen med sine trange gater og smug :)

Sier meg enig i det!

Jeg ble helt vill sist vi var der, da jeg fant en norsk/scandinavisk restaurant!!! Kjoettboller med tyttebaersyltetoey har aldri smakt saa godt foer.... :-)

Her vi bor er det ingen norske restauranter, og heller ingen nordmenn. Da er det godt aa komme til Alfaz del pi eller Benidorm en gang i blant :-)

Sier meg enig i det!

Jeg ble helt vill sist vi var der, da jeg fant en norsk/scandinavisk restaurant!!! Kjoettboller med tyttebaersyltetoey har aldri smakt saa godt foer.... :-)

Her vi bor er det ingen norske restauranter, og heller ingen nordmenn. Da er det godt aa komme til Alfaz del pi eller Benidorm en gang i blant :-)

Kan tenke meg det, ja ;-)

Jeg styrer som regel unna norske resturanter når vi er der, men det norske bakeriet i Alfaz har verdens beste skoleboller :-))

Gjest Angela26

Kan tenke meg det, ja ;-)

Jeg styrer som regel unna norske resturanter når vi er der, men det norske bakeriet i Alfaz har verdens beste skoleboller :-))

Det har jeg ikke faatt med meg! Vi skal dit snart paa en handlerunde. Husker du hva bakeriet heter?

Det har jeg ikke faatt med meg! Vi skal dit snart paa en handlerunde. Husker du hva bakeriet heter?

Jeg tror det heter "Det norske bakeri". Det ligger ikke oppe i Alfaz, men nede i Albir. Her fant jeg en link med adresse:)

http://www.spaniasidene.com/spania_bedrifter_torrevieja_orihuel_costa_quesada_rojales_butikker.htm

Annonse

Gjest Angela26

Jeg tror det heter "Det norske bakeri". Det ligger ikke oppe i Alfaz, men nede i Albir. Her fant jeg en link med adresse:)

http://www.spaniasidene.com/spania_bedrifter_torrevieja_orihuel_costa_quesada_rojales_butikker.htm

Muchas gracias!! :-)

Gjest Angela26

Hmmmm, gracias kan jeg, men ikke det første ordet der.. I Spania prater vi engelsk og gestikulerer ;-) Spanjolene skjønner jo mye bedre "tegnspråk" enn det nordmennene gjør ;-)

:-)

Muchas betyr "mye" , i denne sammenhengen : Tusen takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...