Gå til innhold

En kjempetrivelig dag! (spesiell takk til Efoll)

Anbefalte innlegg

For noen dager siden startet jeg en tråd om temperementsforskjell på jenter og gutter og fikk noen kloke ord fra Efoll om hvordan ungene kanskje hadde funnet ut at det fungerte å kommunisere med meg på forskjellige måter.

I går fikk jeg ungene hjem igjen etter over en uke hos faren og vi gledet oss alle tre. Snuppa (7 år) sa at denne helgen syntes hun vi alle skulle være glade og blide siden det var så lenge siden vi hadde sett hverandre. Ja, jeg innrømmer at den sved litt...

I dag har jeg lagt meg i selen for å prøve å skjønne hva hun mener før hun tilter og blir sur og det har fungert over all forventning! Vi har kost oss masse, hatt litt alene tid mor og datter da poden var i bursdag og bakte da havreboller og perlet litt sammen.

I kveldinga var det noe jeg gjerne ville se på tv og ungene satt i sin nybygde teppe-hytte (som de visste de måtte rydde bort før leggetid) og spilte på DS'ene sine. Halvveis i tv-programmet var Snuppa lei av DS'en og sulten og begynte å klage. Jeg tok henne på fanget og sa rolig at for en gangs skyld var det noe jeg gjerne ville se på tv mens de var våkne, at det fremdeles var en halvtimes tid til kveldsmaten, men at om de ryddet opp hytta nå så rakk vi å gjøre noe sammen etter at jeg hadde sett ferdig programmet og vi hadde spist kveldsmat.

Ungen ble blid som en sol! De ryddet opp _alt_ fra hytta, jeg hjalp henne å pakke inn en gave hun hadde laget til stemor mens jeg så tv og så spiste vi kveldsmat sammen etterpå. Etter det leste vi 4 bøker og så tegnet vi sammen en stund før vi gikk på badet. Jeg regnet med det ville bli den sedvanlige senen da vi skulle avslutte tegningen og gå på badet, men hun prøvde seg bare litt ("Jeg må få fargelegge ferdig også!", "Ikke nå, men det kan du gjøre før jeg står opp i morra? Og så kan vi tegne mer sammen etter at vi har ryddet i tegnehylla i morra etter frokost."). Hun var helt enig i det jeg sa og vi ruslet på badet og pusset tenner i fred og fordragelighet. Og vi var begge enige om at det hadde vært en veldig fin og koselig dag! :o)

Sender mange varme takknemlige tanker til mange her inne, spesielt til Efoll akkurat nå, for alle gode tips og råd gjennom flere år - i kveld føler jeg at jeg har gjort en god mammajobb i dag! :o)

Fortsetter under...

Så deilig å lese! Slike dager lever vi lenge på, og det er slike dager vi må ta fram i minnet når vi føler oss som håpløse, sure, lite konsekvente og slitne mødre! Dette trengte jeg nå!

Åja, denne dagen sitter nok i minnet en god stund fremover! :o) For følelsen av å være ei sur og kjeftete og elendig mamma, den kjenner jeg også gitt...

Men siden ungene stadig forsikrer meg, både muntlig og skriftlig, om at jeg er verdens beste mamma så gjør jeg tydeligvis noe riktig også. :o) Man må ta med seg det man kan og prøve å lære av de erfaringer man gjør.

Annonse

villbringebær

*Hihi* Jeg skjønte det. :o)

Men nå skulle jeg vært i seng forlengst, men det var så koselig å sitte her og småsulle... :o)

Det ER koselig å småsulle om kveldene, med litt dol, litt TV, litt småprat osv. Jeg skal og legge meg nå. God natt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...