Gå til innhold

advares skoler og barnehager mot "lommemannen"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fortalt mine om lommemannen selv. Jeg tror muligens pappan syntes jeg overdrev litt, men bedre det at jeg skremmer dem litt enn at det skjer dem noe.

Det er ikke bare skolen som har ansvar her - foreldrene har hovedansvaret for å advare ungene sine mot sånne svin.

Sønnen min rakk å høre om han før jeg fortalte noe, men tror ikke det var skolen som hadde snakket om det - mer at han hørte om det fra andre barn.

Senere har vi snakket om det også. Enig med Lillemus i at dette er noe foreldrene bør ta opp. Men vet ikke om jeg ville snakket om det til barnehagebarn, da. De er jo normalt ikke uten tilsyn - ihvertfall var aldri mitt barn det i den alderen.

Gjest best wishes

Jeg har fortalt mine om lommemannen selv. Jeg tror muligens pappan syntes jeg overdrev litt, men bedre det at jeg skremmer dem litt enn at det skjer dem noe.

Det er ikke bare skolen som har ansvar her - foreldrene har hovedansvaret for å advare ungene sine mot sånne svin.

Men når dette svinet lusker rundt skolen og spaner på ungene, (en del av overgrepene har også skjedd i skoletiden) hvorfor er det bare foreldrene som skal advare barna?

barn lærer vel også noe om seksuelle overgrep i undervisningen på skolen? eller gjør de det ikke?

Men når dette svinet lusker rundt skolen og spaner på ungene, (en del av overgrepene har også skjedd i skoletiden) hvorfor er det bare foreldrene som skal advare barna?

barn lærer vel også noe om seksuelle overgrep i undervisningen på skolen? eller gjør de det ikke?

Jeg tror ikke det har vært noe tema på skolen hos mine, dessverre.

Annonse

Gjest også en mamma

Hos oss har ikke "lommemannen" vært nevnt på skolen eller i barnehagen. Derimot ble dette med overgrep tatt opp i forbindelse med en annen person som hadde forsøkt å lokke med seg barn i bil i nærområdet. Da fikk vi skriv med hjem, det hadde vært snakket om på skolen, og vi snakket om det hjemme. I barnehagen fikk vi bare skriv med hjem.

Jeg tror ikke det har noe for seg å advare mot "lommemannen" spesielt. Overgripere fins i alle fasonger, og "lommemannen" er ikke noe verre enn andre overgripere, sånn sett. Generelt bør barna advares mot å bli med fremmede, og få en enkel forklaring på hvorfor. Det er i grunnen best at hjemmene tar mest ansvar slik at budskapet kan pakkes inn på en måte som passer det enkelte barnet. I tillegg bør det nevnes på skolene nå og da.

Dette bør en vel helst ta opp generelt og ikke opp mot en spesiell person vel. Han er jo ikke den eneste abrna bør passe seg for... dessverre. Skolen har tatt opp dette på generell basis og vi snakker med barna om dette. 11 åringen er dedikert avisleser og har selvsagt fått med seg dette, som mye annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...