Gå til innhold

Godta kroppen din som den er!


Gjest stor og sunn

Anbefalte innlegg

Gjest stor og sunn

Ville bare dele en god opplevelse med dere: Etter mange års kamp med overvekt og spiseforstyrrelser har jeg etter en lang prosess bestemt meg for å godta og elske meg selv for den jeg er.

Jeg stilte meg foran speielt og sa: Hvis jeg aldri kommer til å gå ned ett eneste gram skal jeg likevel lære å elske denne store kroppen. Jeg lovet meg selv å gi den god og næringsrik mat og bevegelse, jeg lovet den at den aldri, aldri mer trengte å forsake noe som helst for å bli mindre. Det var en sterk og frigjørende opplevelse jeg unner alle å få.

Det krever mye å klare dette, fordi slanking tross alt er en grei måte å ta tak i de tingene vi misliker ved oss selv.

I går kveld mollkoste jeg meg med konfekt UTEN dårlig samvittighet og det var en utrolig opplevelse.

Nå skal jeg ut og skrape snø av bilen og KOSE meg ved tanken om at jeg har en kropp full av energi og vitalitet.

Ok, jeg veier 75 kilo og er bare 160 høy, jeg blir aldri modell, det er helt sikkert, men å gi meg selv nok mat og kos gjør at jeg er et lykkelig menneske som kan utfolde meg og LEVE.

I stedet for å bekymre meg over meningsløse valker.

For de av dere som ønsker å tolke dette dithen at jeg har gitt opp og skal la meg forfalle; Så langt i fra! I dag skal jeg på spinning-time og gleder meg! For det er ikke lenger snakk om å slanke seg, men å ha det godt i kroppen sin! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Isflaket

For en fantastisk innstilling:-)

Håper jeg også klarer å tenke som deg etterhvert:-) Jobber med saken:-)

Ha en kjempefin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjukkas med tyggis

Jeg vet innerst inne at jo mer fokus jeg har på mine ekstra kilo desto tjukkere blir jeg. Selvoppfyllende profeti. Jeg sier til meg selv ifra jeg i halvsøvne strekker meg etter vekkerklokken om morgenen til jeg sovner om kvelden at jeg er feit, tjukk, stygg og ekkel. Jeg kjenner valkene på magen, jeg kjenner at lårene gnisser mot hverandre, og når jeg går forbi et speil har jeg lyst til å spy. Og jeg vet innerst inne at jo mer jeg hater min egen kropp desto mer vil den ese ut. Hvorfor skal jeg behandle noe jeg hater så intenst på en sunn måte?

Ja,,, sånn er det. Trenger visst både psykolog og narkose i tillegg til Libra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...