Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så da lurer jeg på hvordan dere gjorde det i dåpen, kirke delen er jo grei. Men etterpå, hvordan gjør dere det da?

Vi har leid et lokale hvor vi har invitert familie, Men er usikker på hva vi skal servere. Sambo mener koldtbord, jeg mener det blir litt for voldsomt. Tenker mer litt snitter,kaffi og kaker.. Og heller en liten varmrett til de som ønsker det (så får hanviljen sin også :P)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295920-tid-for-barned%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen hadde vi snitter (bestilte), og de to nest gangene hadde vi koldtbord (laget selv).

Folk spise mye, og jeg husker at det bare var noen få snitter til overs ved den første gangen, altså gikk vi nesten tom for mat.....

Kaker laget jeg og min mor slev + fikk et par fra venninner.

Annonse

Første gangen hadde vi snitter (bestilte), og de to nest gangene hadde vi koldtbord (laget selv).

Folk spise mye, og jeg husker at det bare var noen få snitter til overs ved den første gangen, altså gikk vi nesten tom for mat.....

Kaker laget jeg og min mor slev + fikk et par fra venninner.

hvor mangen var dere da? vi blir ca 32, men vet allerede nå at noen ikke kan komme. Ca 7 av disse er barn.

Hvor mange snitter ville du bestillt da?

Går jo også ann å ha koldtbord og noen snitter vel? Jeg er så glad i snitter så vil benytte anledningen nå til å få det servert :) Sambo er kjempe glad i kjøtt mat så han vil så gjerne ha koldtbord..

hvor mangen var dere da? vi blir ca 32, men vet allerede nå at noen ikke kan komme. Ca 7 av disse er barn.

Går jo også ann å ha koldtbord og noen snitter vel? Jeg er så glad i snitter så vil benytte anledningen nå til å få det servert :) Sambo er kjempe glad i kjøtt mat så han vil så gjerne ha koldtbord..

Vi var ikke så mange - kanskje ca 20. Lurer på om vi beregnet 4,5 snitt pr person?

Gjest barnedåp-mat

ja, koldtbord går greit. det er i alle fall mye bedre enn snitter, det er i alle fall verdig skuffende å få i en barnedåp synest jeg...

Vi hadde steik i begge dåpene her i huset, leigde et ungdomshus og hadde festen der. forrett, steik til hovedrett og dessert.. Alle var veldig fornøyd. ;)

Annonse

Vi hadde koldtbord. Satte bort arbeid til de som var gjester, fungerte kjempefint det! Hadde planlagt det på forhand så noe var lagd og frosset ned. Det gikk masse mat da. Så avsluttet vi med kaker og kaffe. Hadde selvfølgelig dessert også. Jeg ville ikke servert snitter, så det blir nok koldtbord til neste barndåp også. Men det er du/dere som bestemmer. Det er dere som skal ordne.

Jeg mener du ikke skal dåpe barnet. Ikke før elendigheten videre i slekta. La barnet for velge å døpe seg når det er voksent, hvis han/henne vil.

Det er jo forsåvidt derfor man blir konfirmert, fordi man da bekrefter dåpen. Babyer tar man faktisk valg for. Det er derfor man er foreldre.

Hvor mange gjester skal der ha? Personlig foretrekker jeg å komme til varm mat fremfor snitter, men snitter kan også være godt, og jeg hadde pga. økonomi ikke spandert tre retter på 40 gjester. Jeg har vært i barnedåp både med snitter og tre retters middag, og også i en hvor det bare ble servert kaker og kaffe fordi det foregikk om kvelden.

Selv tror jeg vi kommer til å servere varm mat når småen skal døpes. Vi skal nok ha de hjemme hos familie da, så det blir litt lettere. Så lager vi forrett og dessert som ikke krever så mye tilbereding på selve dåpsdagen og bestiller hovedretten utefra.

Jeg har nettopp vært i snitteselskap og der var det bestilt fire snitter per person. Det var noen fat igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...