Gå til innhold

Treningspuls


ulla27

Anbefalte innlegg

Har fått meg pulsklokke, og har dermed fått opp interessen for å trene mer riktig. Hvilken puls bør jeg optimalt sett ligge på? Målet mitt er å forbrenne fett, samt å komme i bedre form. Trener 3-4 ganger i uka, 30 min på ellipsemaskin, 30 min på sykkel og av og til noen styrkeøvelser. Er 27 år, tror jeg har en makspuls på ca 200-210. Og, bør jeg trene mer styrke enn jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

3-4 ganger allsidig trening i uken synes å være ideelt for å komme i god form og for å oppnå de helsegevinstene vi alle ønsker. Du spør om styrketreningen bør økes. 30 - 45 min. 3 ganger i uken i tillegg til kondisjonstreningen burde være ideelt.

Så til pulsen din. Mesteparten av sykkel- og løpetreningen og andre kondisjonsapparater bør være på et pulsnivå som tilsvarer ca. 60-70 % av max-pulsen din. Enkelte ganger kan du godt ta i slik at du blir skikkelig anpusten og blir stiv i beina. Du vil da se at pulsen ligger rundt 80% av max. (noe avhengig av hvor sprek du er)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...