Gå til innhold

baby 5 måneder med luft i magen

Anbefalte innlegg

Gjest er han sulten, eller hva?

Denne babyen har overhodet ikke vært misfornøyd siden fødsel, men nå i det siste (fra rett før jul) har han vært litt sutrete og "ålete" (han ligger liksom ikke helt stille) på kveldstid. Han blir litt irritert når han får pupp så det kan kanskje være at det er lite melk på kvelden nå?! Jeg fullammer fortsatt..

Er det på tide å begynne med grøt/morsmelkerstatning? han er strålende fornøyd ellers om dagen og sover på nettene. Legger på seg godt gjør han også, så han må da få i seg endel.

Det re også mye prumping, så er tydeligvis endel luft som skal ut. Har prøvd å regulere hva jeg spiser, men det ser ikke ut til å ha noe å si.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296115-baby-5-m%C3%A5neder-med-luft-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ellen2

Det kan hende tiden er inne for å begynne med litt grøt om kvelden. Er han irritert i magen (og med tanke på forebygging av allergier senere), kan et tips være å melke ut litt melk om formiddagen 1 time etter amming, spare det til kvelden og bruke til grøten.

Morsmelkerstatning fører alltid til at morsmelken går ned, og den inneholder kumelk. Julen kan være årsaken til litt magetrøbbel hos babyer. Mammaen spiser uvant mat, og de er følsomme i de små magene sine.

Tenk på at så lenge han legger på seg slik han skal, og ikke illskriker etter mer pupp, får han temmelig sikkert nok. Det er jo babyer som ikke klager særlig om de ikke får nok. Da ser en det på vekten.

Gjest solstice

Min på fem måneder var slik. Jeg diskuterte med helsesøster, og vi kom fram til at det var på tide å begynne med litt grøt (som blandes med morsmelk). Etter forsiktig opptrapping av grøten har jeg nå en helt annen unge, mye mer fornøyd på kvelden! Jeg merker også at hun blir ålete og ukonsentrert ved puppen om hun ikke får nok søvn, så det kan også være noe du vil vurdere.

Samme skjedde her, rundt fem måneders alder fikk jeg en mye mer sutrete og misfornøyd unge, spesielt på kveldene når melkeproduksjonen jo er lavere og hun fikk mindre mat. Begynte å gi grøt, og i løpet av en ukes tid hadde jeg godungen tilbake igjen. Prøve med grøt du, du trenger jo ikke å gi opp ammingen fordet hvis du ikke vil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...