Gå til innhold

Rosa kake - rapport - overført fra Åpent forum

Anbefalte innlegg

--- klarte å poste på feil forum----

Aller først - takk til alle kreative "rosa kake" innlegg!

Slik gikk det: I går seeent på kvelden, sto en ferdigpynta, rosa sjokoladekake i boden. Kjøkkenet var overstrødd med melis og jeg hadde banna mer enn jeg har gjort de siste ti årene tilsammen. Selv var jeg småkvalm fra å ha smakt på den rosa guffa. Den er S-Ø_T. Men Rosa kake - det ble det :-)

Spørsmål: Hvordan får man marsmellowsfondanten på kaka - kjevla ut og forsøkte å løfte, men fondanten

1) satt fast i underlaget

2) strakk seg og ble ugjevn

3 - kom på den "geniale" ideen om å kjevle den ut på matpapir og hvelve den over kaka - men den satte seg fast på matpapiret - så etter masse lirking fikk jeg den av - men da var kaka slett ikke glatt og fin, nei...

Så til neste gang - hvordan få lokket pent på plass på kaka?

(kaka lot seg reparere - den ser fin ut nå, om ikke så glatt som jeg skulle ønske. Men det tror jeg vesla ikke bryr seg om)

Fortsetter under...

Huff, det hørtes ut som en fæl kveld ;-)

Ikke at jeg har greie på sånn fondant,- men det var vel forhåpentligvis bakepapir og ikke matpapir du brukte?

Ja - det var det selvsagt (ble en LITT for sein kveld for meg i går, ja :-)

Neida, kvelden var ikke så fæl som den høres ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...