Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren

Anbefalte innlegg

Gjest klarte ikke la være

Det er ikke grenser for hvor uflaks jeg har. Var på UL og trodde jeg skulle få abort-pille, men det var ikke noe foster i livmora mi. Det er mest sannsynlig utenfor, evt. for lite til å vises, men er jo uke 6+0 på søndag, så er nok utenfor. Skal tilbake om en uke og ta ny UL, men kan ikke det være farlig å gå sånn? Hva om egglederen sprekker? Blir jeg steril?

Hvordan fjernes et foster som sitter i egglederen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296361-svangerskap-utenfor-livmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klarte ikke la være

Kjære deg,

kanskje du skulle forte deg til fastlegen din før hun stenger for helgen, slik at du får svar på spørsmål, og evt resept på noe smertestillende slik at du har det i helgen hvis det plutselig blir vondt?

Takk for det, men jeg blir lagt inn med en gang hvis jeg skulle få smerter for å få gjort inngrepet for da har mest sannsynlig egglederen sprukket. Må vente til ny UL for å se om de kan se noe foster da, hvis ikke så peøver de å finne det i egglederen så blir det vel fjernet.

Gjest Lykke til

Takk for det, men jeg blir lagt inn med en gang hvis jeg skulle få smerter for å få gjort inngrepet for da har mest sannsynlig egglederen sprukket. Må vente til ny UL for å se om de kan se noe foster da, hvis ikke så peøver de å finne det i egglederen så blir det vel fjernet.

OK. Trøsten, hvis det går så galt, er jo at du har en eggleder til. Så steril blir du ikke selv om den ene egglederen ikke virker lenger. Du har et barn fra før, har du ikke?

Gjest Sånn var det med meg

Jeg opplevde dette for noen år siden. Graviditesten var positiv, og jeg var kjempeglad. I uke 5-6 fikk jeg litt vondt, ikke så veldig, men klarte ikke å si hvor smertene kom fra (kjente det var langt inne/oppe, nesten i rompa føltes det..). Ble henvist til UL på sykehuset, her så de ingen foster, så mistanken ble at det var utenfor livmora. Fosteret ble sugd ut av egglederen med lasorskopi (eller noe sånt..), de gjorde dette gjennom navlen, og nederst ved magen. Narkose. Egglederen sprakk ikke hos meg. Har fått to barn i ettertid. Lykke til, det går nok bra dette. Husk å ta kontakt med sykehuset med en gang hvis du kjenner noe smerter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...