Gjest lalai Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Men poenget til Kadra er jo ikke om det er bra eller dårlig å eksponere barn i media, men at kjendiser bruker barn adoptert fra Afrika for å fremme karrieren. Og på det punktet klarte MG seg bra på Grosvold, og forhåpentligvis skjønte alle som så det at de adopterte fordi de ville ha barn, akkurat som de fleste andre som adopterer! Jada enig i det. Tror og absolutt at Mia G. er en god og kjærlig mor. Selv om jeg ikke er enig i alt det Kadra skriver så har hun kanskje Mia G positive omtale om Madonnas adop. i tankene når hun skriver her..( å Mia var vel heller ikke helt oppdatert om Amer.adop. når hun uttalte seg ) Dessverre, i flere media blir det hevdet at nettopp noen av Kadras tanker var årsaken til at Madonna adopterte. Men hva vet jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2393805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heia Mia!!!! Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er sikker på at det er kun fordi barnet er adoptert at hun kritiserer Mia. Tenk på alle andre kjendiser som har stilt opp med barna sine i Se og Hør uten å få kritikk. Jeg mistet all respekt for Kadra etter dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg da Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er sikker på at det er kun fordi barnet er adoptert at hun kritiserer Mia. Tenk på alle andre kjendiser som har stilt opp med barna sine i Se og Hør uten å få kritikk. Jeg mistet all respekt for Kadra etter dette! Da bør du tenke gjennom hva Kadra gjorde for å sette søkelyset på omskjæring her i lande. Det står det faktisk respekt av. Vist en mister all respekt fordi det menneske kommer med et slurvete utspill er ikke respekten din mye å ta på alvor. Jeg hadde heller ikke sansen for utspille hun kom med, men jeg ser heller ikke vitsen i M&M sin enorme eksponering av seg og sitt vist det ikke er for å holde "kjendisnavne" sitt varmt og tilfredsstille vår nysgjerrighet. Dessuten M.G`s utspill om Madonnas adopsjon gjorde heller ikke henne til en av mine favoritter, men jeg mistet ikke respekten for henne selv om hun mener noe annet enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke så begeistret Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=45&tekstid=1395 Her er en artikkel som regelrett slaktter Kadra og artikkelen med god grunn etter min mening Jeg vet ikke helt om jeg syntes denne artikkelen var så god. Denne venninnen til Mia og Marcel argumenterer bl.a. med: "... det jævlige er at det igjen er media som styrer – mediapresset på Mia og Marcel har så lenge jeg har kjent dem, vært betydelig. Og det ble ikke mindre da de ble foreldre. Når de stolt presenterte sin sønn, fortalte Marcel meg at de opplevde en frihet – da var i alle fall ikke dét mer hemmelighetskremmeri og mas." I mine øyne har Mia og Marcel aktivt vært med å skape dette "presse" på seg selv, og i senere tid på sin sønn. At Marcel derette opplever det som en frihet å endelig gå til pressen, kan sikkert stemme. Men så var jo spørsmålet om denne eksponeringen var til foreldrenes beste, eller barnets beste? Når foreldrene er med på å skape ett mediepress på seg og sin familie, kan de ikke bruke det som argument for at de valgene de tar senere. Jeg tror (kan selvfølgelig ta feil) at presset er ekstra stor nettopp fordi han er adoptert. Kanskje han derfor trenger ekstra beskyttelse? Det spiller kanskje ingen rolle for foreldrene hvordan de fikk gutten, men det spiller kanskje en rolle for gutten hvilken vei han må ha tatt før han fikk sine foreldre. Siden jeg kom inn i denne adopsjonsverden har det også alltid eksistert en "sannhet" i disse kretser. Denne sannheten går på at man må beskytte barna fra de fleste i "ikke nærmeste familie", den første tiden de er i Norge. Man vil også beskytte historien deres (ja jeg vet at Mia sa at den var privat). Kanskje det rett og slett er slik at adoptivbarn er i en litt annen situasjon enn biologiske barn, og trenger mer beskyttelse i starten enn det ett biologisk barn trenger. Og hvis man velger å gjøre det, så betyr vel ikke det at man er mindre stolt eller glad i barnet. Man tenker vel bare på hva som er best for barnet? Jeg er faktisk uenig med Kadra i denne saken, men jeg synes mange av anklagene mot henne i denne tråden er mer usakelig enn hennes artikkel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da bør du tenke gjennom hva Kadra gjorde for å sette søkelyset på omskjæring her i lande. Det står det faktisk respekt av. Vist en mister all respekt fordi det menneske kommer med et slurvete utspill er ikke respekten din mye å ta på alvor. Jeg hadde heller ikke sansen for utspille hun kom med, men jeg ser heller ikke vitsen i M&M sin enorme eksponering av seg og sitt vist det ikke er for å holde "kjendisnavne" sitt varmt og tilfredsstille vår nysgjerrighet. Dessuten M.G`s utspill om Madonnas adopsjon gjorde heller ikke henne til en av mine favoritter, men jeg mistet ikke respekten for henne selv om hun mener noe annet enn meg. ''Vist en mister all respekt fordi det menneske kommer med et slurvete utspill er ikke respekten din mye å ta på alvor. '' Enig i det, selv om jeg som deg ikke har sansen for Kadras utspill. ''Dessuten M.G`s utspill om Madonnas adopsjon gjorde heller ikke henne til en av mine favoritter, men jeg mistet ikke respekten for henne selv om hun mener noe annet enn meg.'' Hva er det MG har sagt om Madonna? Har ikke fått med meg det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror forøvrig at dette paret hadde stilt opp like mye om det var et biologisk barn.Hele spekulasjonen til Kadra er så over the top at det ikke går ann. Og å ha preferanser i forhold til land når en skal adoptere, å ønske seg en afrikansk baby etc er da vel ikke noe galt det. Makkverk av en artikkel. Kunne kanskje gått ann å laget en kritisk artikkel om kjendiser og adopsjon internasjonalt. Men da må det gjøres bedre en dette. Kanskje rett og slett Kadra er en dårlig journalist.Og at artikkelen ble satt på trykk kun fordi den var signert Kadra? Ok nå er jeg slem Meg Ryan har adoptert fra Kina, tror jeg. Og Sharon Stone har vel adoptert fra USA, har hun ikke. Dårlig sjekk av kilder, tror jeg. Jeg synes nok at Mia kunne latt være å servere bilder av barnet sitt i Se & Hør, men jeg er ikke sikker på at hun hadde så mye valg, tatt i betraktning at hun har spilt på mediene hele veien. Og det er ikke verre med en bevisst eksponering som hun føler hun har kontroll på, tydeligvis, enn med snikfotograferte bilder. Og å beskylde Mia for å adoptere pga sin "fallende karriere", av karrierehensyn i det hele tatt, det SKJØNNER jeg at hun ble rasende for! Jeg synes det var laaaaaangt under beltestedet, og helt sikkert feil tatt i betraktning det vi vet om henne fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårlig av Kadra Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 ''Vist en mister all respekt fordi det menneske kommer med et slurvete utspill er ikke respekten din mye å ta på alvor. '' Enig i det, selv om jeg som deg ikke har sansen for Kadras utspill. ''Dessuten M.G`s utspill om Madonnas adopsjon gjorde heller ikke henne til en av mine favoritter, men jeg mistet ikke respekten for henne selv om hun mener noe annet enn meg.'' Hva er det MG har sagt om Madonna? Har ikke fått med meg det. Jeg regner med det er dette hun mener: http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.266213 Ikke akkuratt et "utspill" som er så fælt at det gjør noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da bør du tenke gjennom hva Kadra gjorde for å sette søkelyset på omskjæring her i lande. Det står det faktisk respekt av. Vist en mister all respekt fordi det menneske kommer med et slurvete utspill er ikke respekten din mye å ta på alvor. Jeg hadde heller ikke sansen for utspille hun kom med, men jeg ser heller ikke vitsen i M&M sin enorme eksponering av seg og sitt vist det ikke er for å holde "kjendisnavne" sitt varmt og tilfredsstille vår nysgjerrighet. Dessuten M.G`s utspill om Madonnas adopsjon gjorde heller ikke henne til en av mine favoritter, men jeg mistet ikke respekten for henne selv om hun mener noe annet enn meg. Uansett hva Kadra har gjort tidligere, så er det bare å si det kort og greit som det er: Her dreit hun ettertrykkelig på draget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2394789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg da Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg regner med det er dette hun mener: http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.266213 Ikke akkuratt et "utspill" som er så fælt at det gjør noe. Nei, faktisk denne reportasjen hadde jeg ikke sett. Tenkte ikke jeg skulle si så mye om det siden denne tråden gjaldt Mia og Kadra. Men uttalelsene hennes har vert debattert flere ganger i media. Men må bare kommentere at Mia og her gir sin støtte til Madonna som hun mener har gått gjennom det samme lille nåløye som vi i Norge må gjennom. Det sier bare litt om hvor lite Mia vet om Amerik.adopsjon - kansje omtrent like mye som Kadra vet om norsk adopsjon. :-) Men skal ikke dra dette videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har truffet begge to, Kadra virket sur og hoven, Mia var vennlig og svært sjarmerende. Vet du, det du skriver der har jeg overhodet ikke problemer med å tro på ut fra det jeg har sett av dem i det offentlige rom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg vet ikke helt om jeg syntes denne artikkelen var så god. Denne venninnen til Mia og Marcel argumenterer bl.a. med: "... det jævlige er at det igjen er media som styrer – mediapresset på Mia og Marcel har så lenge jeg har kjent dem, vært betydelig. Og det ble ikke mindre da de ble foreldre. Når de stolt presenterte sin sønn, fortalte Marcel meg at de opplevde en frihet – da var i alle fall ikke dét mer hemmelighetskremmeri og mas." I mine øyne har Mia og Marcel aktivt vært med å skape dette "presse" på seg selv, og i senere tid på sin sønn. At Marcel derette opplever det som en frihet å endelig gå til pressen, kan sikkert stemme. Men så var jo spørsmålet om denne eksponeringen var til foreldrenes beste, eller barnets beste? Når foreldrene er med på å skape ett mediepress på seg og sin familie, kan de ikke bruke det som argument for at de valgene de tar senere. Jeg tror (kan selvfølgelig ta feil) at presset er ekstra stor nettopp fordi han er adoptert. Kanskje han derfor trenger ekstra beskyttelse? Det spiller kanskje ingen rolle for foreldrene hvordan de fikk gutten, men det spiller kanskje en rolle for gutten hvilken vei han må ha tatt før han fikk sine foreldre. Siden jeg kom inn i denne adopsjonsverden har det også alltid eksistert en "sannhet" i disse kretser. Denne sannheten går på at man må beskytte barna fra de fleste i "ikke nærmeste familie", den første tiden de er i Norge. Man vil også beskytte historien deres (ja jeg vet at Mia sa at den var privat). Kanskje det rett og slett er slik at adoptivbarn er i en litt annen situasjon enn biologiske barn, og trenger mer beskyttelse i starten enn det ett biologisk barn trenger. Og hvis man velger å gjøre det, så betyr vel ikke det at man er mindre stolt eller glad i barnet. Man tenker vel bare på hva som er best for barnet? Jeg er faktisk uenig med Kadra i denne saken, men jeg synes mange av anklagene mot henne i denne tråden er mer usakelig enn hennes artikkel. Jeg syns fokuset på denne beskyttelsen som de adopterte barna skal ha blir helt feil. Visst skal vi holde deres historie skjult for omverdenen, den skal de selv få bestemme om de vil dele med andre. Men at Mia og Marcel viser frem bilder av sønnen sin er like naturlig som at Marta og Ari viser frem sine barn. Jeg ser overhodet ingen forskjell der. De er vel minst like stolte over sønnen sin som alle andre? Hvorfor skulle de la være å vise ham frem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvordan i all verden kan man si at Mia Gundersen klarte seg godt hos Grosvold når hun uttaler at hun har ingen prinsipielle betenkligheter mot å eksponere barn i pressen mot betaling? For herregud og gud bedre, det er derfor hun deler så villig på seg og sitt, fordi hun får b e t a l t. Er det like ille at andre kjendiser eksponerer sine barn i media? Eller er det det at M&M har adoptert som gjør det så ille? Jeg bare lurer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke så begeistret Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg syns fokuset på denne beskyttelsen som de adopterte barna skal ha blir helt feil. Visst skal vi holde deres historie skjult for omverdenen, den skal de selv få bestemme om de vil dele med andre. Men at Mia og Marcel viser frem bilder av sønnen sin er like naturlig som at Marta og Ari viser frem sine barn. Jeg ser overhodet ingen forskjell der. De er vel minst like stolte over sønnen sin som alle andre? Hvorfor skulle de la være å vise ham frem? Når en vanlig borger setter bilde i avisa, så er det ikke mer enn naboen, slekt og venner som legger merke til det. Når kjendiser eksponerer barna sine i media, vil disse barna også bli kjendiser, og bli nødt til å forholde seg til det. Det er ikke alltid hyggelig, og noe en burde velge selv. Jeg mener også (i motsetning til alle andre i denne tråden) at adoptivbarn kan ha nok å hanskes med, og at det kan være en ekstra belastning å være hele Norges "allemannseie". Oppsøker du media, må du tåle at folk har meninger om deg. Dette kan voksne selv velge om de ønsker (med unntak av de i kongehuset som er født inn i det), men hvorfor ønsker du å utsette barnet ditt for det? Du drar frem ett eksempel på andre kjendisforeldre som har vist frem barna sine. Hvor vil du med det. Er det ett bevis på att dette er til barnas beste? Er det da greit? Selv har jeg hatt inntrykk av att kongefamilien er eksempler på noen som i stor grad har prøvd å beskytte barna fra pressen så langt det lar ser gjøre for en kongefamilie. Husker f.eks. Mette Marit hudflettet ett samlet pressekorps for at de var for nærgående når hun hadde med seg Marius. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårlig av Kadra Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nei, faktisk denne reportasjen hadde jeg ikke sett. Tenkte ikke jeg skulle si så mye om det siden denne tråden gjaldt Mia og Kadra. Men uttalelsene hennes har vert debattert flere ganger i media. Men må bare kommentere at Mia og her gir sin støtte til Madonna som hun mener har gått gjennom det samme lille nåløye som vi i Norge må gjennom. Det sier bare litt om hvor lite Mia vet om Amerik.adopsjon - kansje omtrent like mye som Kadra vet om norsk adopsjon. :-) Men skal ikke dra dette videre. Forskjellen på de to situasjonene, er jo at Mia ikke trenger å vite så mye om am./engelsk adopsjon, for hun har ikke gått ut hardt i en selvskrevet kommentar og kritisert noen. Hun har (på spørsmål fra pressen) svart at hun tror madonna har handlet ærlig. Dessuten er det forskjell på å vite noe om adopsjoner i det landet vi bor i, og i alle andre land. Mens Kadra setter seg ned og skrivet en kommentar med så utrolig sterke beskyldninger som hun gjør, om navnegitte personer, bør sørge for å vite et minimum om hvordan adopsjon foregår her til lands, i det minste. Det er vel ingen som har kritisert Kadra for att hun ikke vet hvordan adopsjon foregår i usa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Når en vanlig borger setter bilde i avisa, så er det ikke mer enn naboen, slekt og venner som legger merke til det. Når kjendiser eksponerer barna sine i media, vil disse barna også bli kjendiser, og bli nødt til å forholde seg til det. Det er ikke alltid hyggelig, og noe en burde velge selv. Jeg mener også (i motsetning til alle andre i denne tråden) at adoptivbarn kan ha nok å hanskes med, og at det kan være en ekstra belastning å være hele Norges "allemannseie". Oppsøker du media, må du tåle at folk har meninger om deg. Dette kan voksne selv velge om de ønsker (med unntak av de i kongehuset som er født inn i det), men hvorfor ønsker du å utsette barnet ditt for det? Du drar frem ett eksempel på andre kjendisforeldre som har vist frem barna sine. Hvor vil du med det. Er det ett bevis på att dette er til barnas beste? Er det da greit? Selv har jeg hatt inntrykk av att kongefamilien er eksempler på noen som i stor grad har prøvd å beskytte barna fra pressen så langt det lar ser gjøre for en kongefamilie. Husker f.eks. Mette Marit hudflettet ett samlet pressekorps for at de var for nærgående når hun hadde med seg Marius. Jeg sier ikke at det er bra for barna, men jeg tror ikke den lille gutten tar noen skade av denne fotoreportasjen. Det er bedre å gi tillatelse til å fotografere i ny og ne enn at de skal snike rundt barets barnehage ol for å få noen bilder. Nå har M&M vist frem barnet, folk har fått tilfredstilt nysgjerrigheten sin og alle er fornøyd. Hvilke skader får gutten av dette? Han er jo barn av en kjendis og det er helt naturlig at folk vil se ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg da Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Forskjellen på de to situasjonene, er jo at Mia ikke trenger å vite så mye om am./engelsk adopsjon, for hun har ikke gått ut hardt i en selvskrevet kommentar og kritisert noen. Hun har (på spørsmål fra pressen) svart at hun tror madonna har handlet ærlig. Dessuten er det forskjell på å vite noe om adopsjoner i det landet vi bor i, og i alle andre land. Mens Kadra setter seg ned og skrivet en kommentar med så utrolig sterke beskyldninger som hun gjør, om navnegitte personer, bør sørge for å vite et minimum om hvordan adopsjon foregår her til lands, i det minste. Det er vel ingen som har kritisert Kadra for att hun ikke vet hvordan adopsjon foregår i usa. "Bare en kommentar til det du har skrevet: "- Forskjellen på de to situasjonene, er jo at Mia ikke trenger å vite så mye om am./engelsk adopsjon, for hun har ikke gått ut hardt i en selvskrevet kommentar og kritisert noen". Hun har ikke kritisert nei, Hun har gått ut i media og gitt sin fulle støtte til Madonnas adopsjon, MEN gir du din fulle støtte til noe er det lurt å vite noe om det. Det hun sier i artikkelen du viser til er: "- Regelverket er så strengt at jeg tror ikke det er mulig for henne å omgå det. Så selv om man kan mene at hun har fått et adoptivbarn irriterende fort, så tror jeg hun har gjort det på skikkelig vis," Hvilket regelverk er det hun sikter til? Slik jeg oppfatter det er det her snakk om det norske regelverke. De fleste vet nok at USA IKKE har det samme regelverke som Norge. At det går an i USA å gjøre det på et " ikke skikkelig vis" vet jeg av jobberfaring. Her er det mange smutthull for å komme fram til en rask adopsjon for enkelte. Mens vi i Norge blir vurdert, målt og gransket når det gjelder psyken, helse, samliv, fam.bakgrunn, etikk, ressurser, rulleblad, osv. kort sagt alt som kan ha betydning for våre egenskaper som omsorgspersoner, kan en flere steder i USA klare seg uten mange av disse elementene. Dette mener jeg M.G burde vite noe om før hun snakker varmt om Madonnas adopsjon. Med litt mer kunnskap om Amerikansk adop. tror jeg nok at en høyst oppegående Mia G hadde vert mer forsiktig i saken. Hadde alle "kjendis adopsjonene" der borte gått gjennom samme nåløye som Mia og oss tror jeg nok ikke det ville vert så mange adopsjoner blant dem. Da hadde nok og Madonna sluppet å ha en sorgfull biol. pappa til barne sitt som står fram i media fullstendig forvirret. Takket være gode norske adop. lover slipper vi det her i landet når vi kommer hjem fra hentereisene våres. Så til siste kommentaren din : "- Det er vel ingen som har kritisert Kadra for att hun ikke vet hvordan adopsjon foregår i USA". Nei, men det har ikke jeg heller. Kadra kritiseres bl.a. fordi en mener hun ikke vet nok om norsk adop. til å kunne sette frem kritiske spørsmål ang. M&M adopsjon. ( og som sagt tidligere støtter jeg heller ikke Kadra i utspill. ) Men husk at Kadra og sier: " Man kan sette spørsmål ved..." Hun sier ikke "slik er det". På samme måte kan Mias uttalelser forsvares med at hun sier "Jeg tror.." :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lalai Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Når en vanlig borger setter bilde i avisa, så er det ikke mer enn naboen, slekt og venner som legger merke til det. Når kjendiser eksponerer barna sine i media, vil disse barna også bli kjendiser, og bli nødt til å forholde seg til det. Det er ikke alltid hyggelig, og noe en burde velge selv. Jeg mener også (i motsetning til alle andre i denne tråden) at adoptivbarn kan ha nok å hanskes med, og at det kan være en ekstra belastning å være hele Norges "allemannseie". Oppsøker du media, må du tåle at folk har meninger om deg. Dette kan voksne selv velge om de ønsker (med unntak av de i kongehuset som er født inn i det), men hvorfor ønsker du å utsette barnet ditt for det? Du drar frem ett eksempel på andre kjendisforeldre som har vist frem barna sine. Hvor vil du med det. Er det ett bevis på att dette er til barnas beste? Er det da greit? Selv har jeg hatt inntrykk av att kongefamilien er eksempler på noen som i stor grad har prøvd å beskytte barna fra pressen så langt det lar ser gjøre for en kongefamilie. Husker f.eks. Mette Marit hudflettet ett samlet pressekorps for at de var for nærgående når hun hadde med seg Marius. Så enig i det du skriver her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vet du, det du skriver der har jeg overhodet ikke problemer med å tro på ut fra det jeg har sett av dem i det offentlige rom. Mia Gundersen var utrolig hyggelig, og tok seg veldig god tid til en prat, det inntrykket eg hadde av ho gjennom aviser, tv og ukeblader som "overfladisk" og litt "dum" måtte revurderes umiddelbart! :-) Ho likte eg svært godt, med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke så begeistret Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vet du, det du skriver der har jeg overhodet ikke problemer med å tro på ut fra det jeg har sett av dem i det offentlige rom. Og i hvilke sammenhenger er det? Da Kadre satte søkelyset på Imamer som oppfordret til omskjæring av små pikebarn? Eller etter at hun ble overfalt i Oslos gater? Mia var forresten ganske sur sist jeg så henne på TV. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Når en vanlig borger setter bilde i avisa, så er det ikke mer enn naboen, slekt og venner som legger merke til det. Når kjendiser eksponerer barna sine i media, vil disse barna også bli kjendiser, og bli nødt til å forholde seg til det. Det er ikke alltid hyggelig, og noe en burde velge selv. Jeg mener også (i motsetning til alle andre i denne tråden) at adoptivbarn kan ha nok å hanskes med, og at det kan være en ekstra belastning å være hele Norges "allemannseie". Oppsøker du media, må du tåle at folk har meninger om deg. Dette kan voksne selv velge om de ønsker (med unntak av de i kongehuset som er født inn i det), men hvorfor ønsker du å utsette barnet ditt for det? Du drar frem ett eksempel på andre kjendisforeldre som har vist frem barna sine. Hvor vil du med det. Er det ett bevis på att dette er til barnas beste? Er det da greit? Selv har jeg hatt inntrykk av att kongefamilien er eksempler på noen som i stor grad har prøvd å beskytte barna fra pressen så langt det lar ser gjøre for en kongefamilie. Husker f.eks. Mette Marit hudflettet ett samlet pressekorps for at de var for nærgående når hun hadde med seg Marius. Men poenget er vel at kjendisene ikke har valget om de vil vise fram barnet sitt i Se og Hør eller ikke. Valget er vel heller om de skal gå med på en "vise-fram"-reportasje, slik MG for eksempel har gjort, eller om Se og Hør heller skal trykke paparazzibilder av ungene. Og da gjerne i en setting hvor foreldrene overhodet ikke har kontroll over hva som blir trykket. Hvis _det_ var mitt valg ville jeg helt klart valgt en "hjemme hos"-reportasje med smilende, striglede barn framfor snikfotograferte bilder av en trassig treåring som hyler på super'n fordi h*n ikke får sjokolade i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296403-kadra-kritiserer-mia-gundersens-adopsjon/page/2/#findComment-2395976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.