Gå til innhold

Erfaring med "slankekurs"??


Gjest tjukkas med tyggis

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkas med tyggis

f.eks. GRoede eller Libra?. Har meldt meg på Libra, har aldri gått på noe sånt før og er veldig spent på om det gir med det sparket bak som jeg trenger eller om det er penger ut av vinduet det også, ----- som de fire metrene med bøker jeg har, hyllene med diverse piller og pulver og remedier, alle vidunderapparater og joggesko.

Jeg er så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg har fått masse gode tips fra ei som har gått på flere Roede-kurs. Det som er så bra er at jeg kan spise vanlig mat, det er bare mengdene som bli redusert. Dessuten kan jeg spise så mye frukt og grønt jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankekurer hvor man sulter seg ned i vekt på en eller annen måte for så å begynne å spise som før hjelper ikke - grunnen til at man gikk opp i vekt i utgangspunktet var jo måten man spiste på (nå ser jeg bort fra de som legger på seg av sykdom eller medisiner!).

Det som hjelper er å legge om kosten på en slik måte at man får et kosthold man kan leve med også når man har kommet ned i den vekta man ønsker. Spise sunt og vanlig mat og trimme litt rett og slett. Joda, jeg vet det høres mye enklere ut enn det er.

Har myst litt på Libras sider og det ser ut til at de har normal kost på planen sin og det høres bra ut. :o) Lykke til! *Klem* (om du vil ha en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Slankekurer hvor man sulter seg ned i vekt på en eller annen måte for så å begynne å spise som før hjelper ikke - grunnen til at man gikk opp i vekt i utgangspunktet var jo måten man spiste på (nå ser jeg bort fra de som legger på seg av sykdom eller medisiner!).

Det som hjelper er å legge om kosten på en slik måte at man får et kosthold man kan leve med også når man har kommet ned i den vekta man ønsker. Spise sunt og vanlig mat og trimme litt rett og slett. Joda, jeg vet det høres mye enklere ut enn det er.

Har myst litt på Libras sider og det ser ut til at de har normal kost på planen sin og det høres bra ut. :o) Lykke til! *Klem* (om du vil ha en)

En venninne av meg har et par ganger gått ned ca 20 kg ved hjelp av pulverkurer. Når kuren er over går hun opp igjen med en gang. Hun har jo ikke lært noe som helst av disse kurene, bortsett fra å sulte.

Jeg har størst tro på å venne seg til et sunnere kosthold i tillegg til litt trim. Da kan en også unne seg litt ekstra nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eg har ikkje erfaring med slankekurs, eg har heller ikkje et overvektsproblem som gir meg bekymringer.

''Har meldt meg på Libra, har aldri gått på noe sånt før og er veldig spent på om det gir med det sparket bak som jeg trenger eller om det er penger ut av vinduet det også, ----- som de fire metrene med bøker jeg har, hyllene med diverse piller og pulver og remedier, alle vidunderapparater og joggesko.''

Mest sannsynlig det siste, altså penger ut av vinduet på samme måten som med bøkene, pillene, pulveret, remediene og vidunderapparatene!

Joggeskoene får du bruk for den dagen du finner ut at det er DU som aleine har ansvaret for å slanke deg, og slutter å velte "ansvaret" over på Grete Rohde og Co.

Ps! Lykke til og husk, ut på tur aldri sur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterstorm

Du lærer om sundt kosthold etter Libra eller Grete Roedes filosofi. Du møter kursdeltakere i samme situasjon som kan være en støttespiller eller pådriver. Det som for mange blir falgruben, er at man spiser sundt og følger opplegget slavisk i de ukene som kurset varer. Målet blir ikke å finne en vei man vil leve, men man spiser det man skal for å vise de andre at man greier å gå ned i vekt, det blir en konkurranse om å gå mest og være best. Etterpå går mange tilbake til det kostholdet man hadde fordi man ikke har greid å få med seg hodet på dette. Det er mye bra med å gå et slik kurs, men man må ikke glemme det viktigste, det å samle en indre styrke og gå ned i vekt for sin egen skyld og ikke for å vise de andre hvor flink du har vært.

Håper du får den hjelpa du trenger for å endre livsstilen din og at dette er et opplegg som passer deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjukkas med tyggis

Nei, eg har ikkje erfaring med slankekurs, eg har heller ikkje et overvektsproblem som gir meg bekymringer.

''Har meldt meg på Libra, har aldri gått på noe sånt før og er veldig spent på om det gir med det sparket bak som jeg trenger eller om det er penger ut av vinduet det også, ----- som de fire metrene med bøker jeg har, hyllene med diverse piller og pulver og remedier, alle vidunderapparater og joggesko.''

Mest sannsynlig det siste, altså penger ut av vinduet på samme måten som med bøkene, pillene, pulveret, remediene og vidunderapparatene!

Joggeskoene får du bruk for den dagen du finner ut at det er DU som aleine har ansvaret for å slanke deg, og slutter å velte "ansvaret" over på Grete Rohde og Co.

Ps! Lykke til og husk, ut på tur aldri sur. :)

Jeg kan forsikre deg om at den forakten du viser for meg i ditt innlegg ved å peke på at det er mitt ansvar - ikke kan måle seg med forakten jeg føler for meg selv fordi jeg ikke får til noe så enkelt. Det er jo bare å spise mindre og trimme mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre deg om at den forakten du viser for meg i ditt innlegg ved å peke på at det er mitt ansvar - ikke kan måle seg med forakten jeg føler for meg selv fordi jeg ikke får til noe så enkelt. Det er jo bare å spise mindre og trimme mer.

''Jeg kan forsikre deg om at den forakten du viser for meg i ditt innlegg ved å peke på at det er mitt ansvar - ikke kan måle seg med forakten jeg føler for meg selv fordi jeg ikke får til noe så enkelt. Det er jo bare å spise mindre og trimme mer.''

Eg forstår godt at du føler forakt for deg sjøl, ved å ikkje klare noe så "enkelt" !

Men at du føler eg viser forakt ovenfor deg, syns eg er forferdelig trist og eg beklager på det sterkeste! :(

Eg føler INGEN forakt ovenfor deg.

Men, du er heller ikkje tjent med at eg ikkje påpeker ditt ansvar du er heller ikkje tjente med at eg "jatter med deg".

Du bare MÅ ta et valg, på et eller anna tidspunkt ellers så vil du alrdi nå ditt mål, det er desverre realiteten eneten du skal slanke deg eller slutte å røyke fks.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...