Gå til innhold

FU: Er du lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest livsvandreren
Skrevet

Syns du at du er for det meste lykkelig eller tilfreds i livet?

I tilfelle hva er det som gjør at du føler deg tilfreds/lykkelig?

Har det med ytre ting i livet ditt eller relasjoner eller holdning å gjøre, eller hva?

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• Dorthe

17

• frosken

9

• mariaflyfly

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Syns du at du er for det meste lykkelig eller tilfreds i livet?''

Nei.

''I tilfelle hva er det som gjør at du føler deg tilfreds/lykkelig?''

Pass.

''Har det med ytre ting i livet ditt eller relasjoner eller holdning å gjøre, eller hva?''

Pass.

Skrevet

Nei.

Pass.

''Har det med ytre ting i livet ditt eller relasjoner eller holdning å gjøre, eller hva?''

Pass.

Ditto.

Skrevet

Ja, jeg er kjempe lykkelig! Life is sweet :o)

Eneste som mangler er et hus nærmt familie og venner. Det er et halvt års tid unna.

Selvtillitten kunne vært noen hakk bedre, men har bare meg selv å takker der..

Så er ikke langt fra 100% lykkelig pike ,nei :)

Hva mer kan man ønske seg enn en datter,herlig mann, familie og venner og penger nok til å kose seg? Kunne vært bedre på arbeidsliv fronten, men men.. Kan ikke få i pose og sekk :)

Skrevet

Ja, jeg vil si jeg er lykkelig. :D

Jeg har mann og barn som jeg trives med, ellers en familie som vi trives med, vi har et koselig hus, bor på en ålreit plass, har gode venner, og gjør mange morsomme og koselige ting.

Jeg våkner opp og er glad og fornøyd, og legger meg glad og fornøyd. Hva mer kan jeg be om?

Selv om det er klisje så må jeg si at barna mine gir virkelig livet mening. En halv tanke til de så blir jeg helt varm om hjertet.

Skrevet

Ja, det er jeg og nå slipper jeg snart å savne kjæresten min så mye også (noen som ikke har fått det med seg nå?) og da blir jeg enda lykkeligere! ;o)

To herlige barn som trives godt på skolen og sfo og har mange venner. En herlig kjæreste som elsker meg like høyt som jeg elsker ham. En jobb jeg trives godt med og koselige kolleger. Og forholdsvis god helse.

Det har vel litt med alt å gjøre tror jeg.

Annonse

Skrevet

Nei.

Pass.

Pass.

Enig med deg og cathlin.

Skrevet

Ja - jeg har vel stort sett vært fornøyd med livet det meste av tiden. Har vel aldri hatt noen beinharde mål - mer latt livet bli til mens jeg lever, og jeg har det fint.

Er fornøyd med at mannen min og jeg har det fint, selv etter snart 16 år sammen - og vi oppdager stadig nye ting ved hverandre. Økonomien er stabil, vi har ikke råd til særlig luksus, men vi har det godt. Våre tre barn er stort sett friske og trives godt på skole og i barnehage. Vi har vært heldige med helsa og er sjelden syke. Vi har gode venner og familie som betyr mye for oss. Jobbene våre er greie, og vi trives sånn ganske godt begge to.

Det at vi slipper våkenetter for å betale regninger, er selvsagt fint og positivt. Også det med god hels gjør at dagene er forutsigbare og vi har stort sett overskudd til det vi ønsker å gjøre. Men mye har også med holdning og mellommennesklige relasjoner å gjøre.

Jeg er veldig optimistisk av natur - mannen min er vel noe mer realist.

Skrevet

Hehe, ikke sant ;)

Jeg tror jeg brukte opp positiviteten min til jul, også fikk jeg ikke en ny dose til 2008.

Skrevet

Jeg tror jeg brukte opp positiviteten min til jul, også fikk jeg ikke en ny dose til 2008.

LOL, ikke alltid lett å fordele lykken gitt ;o)

Skrevet

LOL, ikke alltid lett å fordele lykken gitt ;o)

Nei. Men det er lov å drømme (har blitt fortalt det).

Annonse

Skrevet

Det er jo alltid håp om bedre tider, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til :o)

Skrevet

Det er jo alltid håp om bedre tider, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til :o)

Jeg vurderer rusmidler eller så må jeg begynne å jobbe med noe veldig intensivt.

Gjest Å drømme altså :)
Skrevet

Ja, og så er det gratis :)

Skrevet

Ja, for tiden er jeg stort sett ganske lykkelig og blid og glad.

Det som gjør at jeg føler meg ganske lykkelig er at jeg rett og slett føler ting går ganske greit, og det som ikke går helt på skinner er jeg for tiden sterk nok til å hoppe over. Har venner, endel bra familie, grei økonomi, det går sånn passelig ok i mitt daglige virke, går bra på fritidshobbyene, jeg har det fint med megselv og trives hjemme.

Har selvfølgelig endel utfordringer, av ytre påvirkning. Men velger å ikke ta innover meg mye av det.

At jeg føler det går bra har stort sett å gjøre med mine egne holdninger og måter jeg velger å tenke på tror jeg. Jeg velger å fokusere på det bra, og det bra i det som ikke er så bra. Og derav føler jeg meg bra og det smitter over på alt annet som gjør at også det går bedre.

Gjest tikkatupp
Skrevet

Jeg vurderer rusmidler eller så må jeg begynne å jobbe med noe veldig intensivt.

Eller kanskje finne en partner som gjør deg glad/lykkelig ?

Gjest Ikke helt lykkelig her nei
Skrevet

Jeg er en del misfornøyd med livet for tiden.

Det har først og fremst med at jeg har gitt mye til et forhold og så føler jeg at han, som har vært unkar en del år, har vansker med å se mine behov, ønsker og lyster.

Jeg føler jeg har gitt svært mye av meg selv og mitt liv i snart fire år, mens han klarer å klage på "alt" han ikke får gjøre, og som han forårsaker.

Jeg har en fin jobb, trener og har fine barn. Men jeg føler alikavel at livet mitt ikke har noen egenverdi. Jeg er snart førti men føler at det meste av livet mitt er til for andre. Jeg bare eksiterer.

Jeg er svært glad i mannen min, men lurer en god del ganger på om forholdet er verdt å forårsake så mye for. Jeg har lyst til å synge, å dra til Amerika, å elske masse og intenst, og være glad og sprudlende.

Masse av mitt liv går på å ta hensyn til ham, han liker ikke mas, liker ikke å gi for mye, liker ikke å stå i sentrum, vil ikke ditt, vil datt, ønsker ikke ditt, ønsker datt osv.

Han er et svært godt menneske og en mann jeg i bunn og grunn ønsker å bli gammel og grå med, men oftere og ofter i det siste (vi snakker om et par år) så lurer jeg på om det voldsomme kjæreligheten er verdt alt.

'

Jeg blir gamlere og gamlere, gråerer og gråere. Er det ham jeg ønsker å bli gammel og grå med så lenge jeg føler jeg gir mer energi enn jeg får?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...