Gå til innhold

Evig troskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en part i et ekteskap ikke vil ha sex, kanskje flytter inn på et annet rom og ikke ser det som noe problem, må den andre parten da være avholdene for å ikke være utro?

Er det riktig at en skal måtte leve sånn?

Fortsetter under...

Skrevet

Riktig eller ikke riktig avhenger vel av den "forlattes" oppfatning av det. Utroskap - det er kanskje ulike meninger om hva som er utroskap, men generelt er det vel slik at en er utro når en involverer seg seksuelt med en annen enn sin kone/mann, .. mener nå jeg. :-))

Gjest da får man heller skilles
Skrevet

Hvis man har totalt uenig syn på hva ekteskapet skal inneholde, må man heller vurdere å flytte fra hverandre enn å være utro. Det som er vanskelig er jo hvis det er sykdom involvert)

(Men det dinnes sikkert tilfeller og eksempler på at man kan leve ut det seksuelle utenfor ekteskapet, og hvor det er det riktige for alle de involverte. Men jeg tror at det lett fører til at noen blir såret.)

Gjest Angela26
Skrevet

Det er jo egentlig ikke normalt da, saa lenge det ikke er sykdom eller andre alvorlige grunner til det...

I et ekteskap skal man ikke nekte hverandre sex. Naar den ene parten ikke vil, saa ser jeg paa det som en skilsmisse grunn. Jeg tenker da hvis dette varer over tid...

Aa finne sexpartnere utenfor er kanskje ikke den beste loesningen, men det er opp til hver enkelt aa finne ut hva som er best for dem.

Skrevet

Dette må du diskutere med partneren din. Det som er riktig for et par er ikke nødvendigvis riktig for naboparet.

Skrevet

''Hvis en part i et ekteskap ikke vil ha sex, kanskje flytter inn på et annet rom og ikke ser det som noe problem, må den andre parten da være avholdene for å ikke være utro?''

Ja, klart det.

''Er det riktig at en skal måtte leve sånn?''

Nei, den parten som ser på dette som problematisk kan forlange skillsmisse.

Annonse

Skrevet

Sex er ingen menneskerett i utgangspunktet. Men inngår man et forpliktende partnerskap, stiller det seg annerledes. Hvorfor skulle folk ellers inngå i to-somme, bindende forhold? I vesten trekker vi sammen av kjærlighet, stort sett, ikke fordi vi har behov for praktiske familiekonstellasjoner.

Snakk sammen og prøv å komme fram til en løsning begge kan leve med. Uten løsning bør kanskje den som blir frarøvet det grunnleggende i et forhold vurdere å gå. Skal da ikke være sånn...

Jeg hadde dødd litt hver gang hvis jeg ville ha kjærlighet hos den andre og bare fikk en kald skulder.

Skrevet

Punkt 1: Man forsøker finne ut av hvorfor den ene parten flytter ut av soverommet. Er det så enkelt at han/hun ikke vil ha sex eller er det andre årsaker som ligger bak?

Punkt 2: Hvis det er andre årsaker, forsøker man å løse dette.

Punkt 3: Hvis problemene ikke lar seg løse, er man uto da?

Nei, man skiller seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...