Mrs. Wallace Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei Krabba! Det er overhode ikke Nickiname sin grunn til at jeg i 2005 fjernet meg totalt fra dette forumet her. På den tiden hersket det utrolig mange "troll" her inne. (med troll mener jeg folk som skriver å svarer seg selv med forskjellige nick, og ikke er inne for en sunn adopsjonsdiskusjon, men kun er en provokatør.) Men, det er ikke å legge skjul på at ventetiden blir lang, og hormonene vokser i kroppen. (Det skjedde i alle fall meg). Og da kommer slike sure oppstøt, som gjør at man rett og slett ikke gidder å være her. Jeg syns det er pussig at siden jeg mest holder meg på foreldre og småbarn, med en gang jeg titter inn her, fremdeles føler en "guffen" følelse at vi som ikke har vært igjennom 1000 ivf (eller hva det nå heter) forsøk, tar andres plasser i køen, og gjør livet surt for dem som ikke valgte å adoptere som førstevalg. Men, når det er sagt. Vår adopsjon tok 3 år akuratt, og jeg føler med hånden på hjerte ikke skam overhode for at vi mest sannsynelig kan få barn på egenhånd, "tok" ett barnløst par sin plass i køen. Merklig nok, er det kun inne på DOL jeg har møtt så trangsynte/hårsåre adoptanter, og jeg kjenner nokså mange som har/skal adoptere etterhvert ;-) Vårt gull var forutbestemt for å komme akuratt til oss, det er jeg rimelig sikker på. Ha en flott dag Så det har aldri slått deg at de som kommer med slike gufs her inne, kan være noen du kjenner i RL - men som selvsagt aldri ville ytret noe slikt ansikt til ansikt? Anonyme diskusjonsfora har det med å få frem de mindre sjarmerende sidene av folk noen ganger. Men huff, jeg mener ikke å gjøre deg paranoid, altså. Men jeg er medlem av flere ikke-anonyme nettsteder (lukkede), hvor flere har ment at adopsjon burde vært forbeholdt eller prioritert infertile. Forskjellen er at de har ytret det på en ordentlig måte. Dessverre finnes det mange som slår seg på brystet den andre veien også, og rakker ned på de som prøver assistert befruktning først, for eksempel. "VI har adopsjon som førstevalg, vi, se så edle vi er". Jeg synes begge deler er trist, og ingen har godt av at vi opererer med noen rangering. Det eneste som teller, er hvorvidt vi er brukbare foreldre til de barna vi får, og at de er ønsket og elsket. Alle har vi forskjellige veier til barna våre, men det vi har felles, er et oppriktig ønske om å ha noen å være foreldre for. Jeg skulle ønske vi kunne være spåpass rause med hverandre - både her inne og i RL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hehe, jeg må flire jeg, for jeg (med 1000 prøverørsbehandlinger bak meg) syns holdningen har her vært akkurat motsatt, at det liksom er edlere å adoptere når man ikke har vært ufrivillig barnløs først. Det var jo faktisk en svært aktiv bruker her for noen år siden som skrev at de med mer enn 2 forsøk bak seg burde bli diskvalifisert fra å adoptere. Og det er helt sant. Wow.... Det mener overhode ikke jeg, bare så det er sagt :-D Jeg mener alle må få lov til å følge sitt eget hjerte, jeg. Men, det beviser jo at alle leser og henger seg opp i det som ikke gagner seg, og det er jo i og for seg sundt det også. Ha en flott dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Så det har aldri slått deg at de som kommer med slike gufs her inne, kan være noen du kjenner i RL - men som selvsagt aldri ville ytret noe slikt ansikt til ansikt? Anonyme diskusjonsfora har det med å få frem de mindre sjarmerende sidene av folk noen ganger. Men huff, jeg mener ikke å gjøre deg paranoid, altså. Men jeg er medlem av flere ikke-anonyme nettsteder (lukkede), hvor flere har ment at adopsjon burde vært forbeholdt eller prioritert infertile. Forskjellen er at de har ytret det på en ordentlig måte. Dessverre finnes det mange som slår seg på brystet den andre veien også, og rakker ned på de som prøver assistert befruktning først, for eksempel. "VI har adopsjon som førstevalg, vi, se så edle vi er". Jeg synes begge deler er trist, og ingen har godt av at vi opererer med noen rangering. Det eneste som teller, er hvorvidt vi er brukbare foreldre til de barna vi får, og at de er ønsket og elsket. Alle har vi forskjellige veier til barna våre, men det vi har felles, er et oppriktig ønske om å ha noen å være foreldre for. Jeg skulle ønske vi kunne være spåpass rause med hverandre - både her inne og i RL. Joda, tanken har selvsagt slått meg. Men jeg syns nå at alle må følge sitt eget hjerte jeg. Ha en super dag:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er akkurat som diskusjonstrådene på Foreldreforum om hvorvidt mødre bør jobbe fullt, deltid eller være hjemme - de som selv er hjemme, føles at de hele tiden hetses for å være late, de som jobber, føler at de kritiseres konstant for å forsømme barna sine. Det der er en sånn evig jentegreie. Man sauser samvittighet og følelser sammen med den praktiske (og i dette tilfellet den medisinske / helsemessige) virkeligheten, og resultatet smaker temmelig dårlig... ''Det der er en sånn evig jentegreie. Man sauser samvittighet og følelser sammen med den praktiske (og i dette tilfellet den medisinske / helsemessige) virkeligheten, og resultatet smaker temmelig dårlig...'' Enig. For og tillegge noe, så har jo skrevet form veldig lett for å bli, enten sort eller hvitt. Selvom man innerst inne mener en litt gråtone, så forsterker man kanskje "ting" og da blir det veldig sort/hvitt. Super dag ønskes deg av 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krabba1365381136 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 ''Det der er en sånn evig jentegreie. Man sauser samvittighet og følelser sammen med den praktiske (og i dette tilfellet den medisinske / helsemessige) virkeligheten, og resultatet smaker temmelig dårlig...'' Enig. For og tillegge noe, så har jo skrevet form veldig lett for å bli, enten sort eller hvitt. Selvom man innerst inne mener en litt gråtone, så forsterker man kanskje "ting" og da blir det veldig sort/hvitt. Super dag ønskes deg av Enig. Jeg mener bare at det ikke er mange forum for oss adoptivforeldre, syntes vi skulle bruke dette som er trygt og tross allt fungerer. Det er vi som skaper forumet. Kan ikke vi som ønsker dette seriøst prøve og lage innlegg og svar som er gode og seriøse, så kan vel dette bli bra. Ellers skal alle selvsagt få følge sitt hjerte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hehe, jeg må flire jeg, for jeg (med 1000 prøverørsbehandlinger bak meg) syns holdningen har her vært akkurat motsatt, at det liksom er edlere å adoptere når man ikke har vært ufrivillig barnløs først. Det var jo faktisk en svært aktiv bruker her for noen år siden som skrev at de med mer enn 2 forsøk bak seg burde bli diskvalifisert fra å adoptere. Og det er helt sant. glemte forresten å si at jeg ikke føler meg spesielt edel fordi vi har adoptert. Men jeg føler meg utrolig priviligert, for at vi fikk akuratt vår lille skatt. Og stolt, det er jeg.... og det hadde jeg vært uansett magebarn eller adoptert. Forresten, jeg må også tilføye at jeg hadde en vrangforestilling det første året med lillegutt, og det var at siden det var så planlagt, hadde jeg ikke lov til å bli sliten. Gjett om jeg fikk igjen for det big time. Jeg trodde jeg måtte være super foreldre, fordi vi hadde adoptert, og jeg skjønte det ikke før jeg var nådd absolutte bunnen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2396977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er mange på adopsjonsforumet som ikke er ufrivillig barnløse. Derfor er det også mange som ikke har følt seg så hjemme at de vil melde seg inn. Jeg tilhører dem som mener at det er lettere for adoptanter å jobbe med aktuelle saker og ha et fellesskap der enn å starte en ny forening, og nå er det jo også en egen ressursgruppe for adopsjon som nok vil øke fokuset på adopsjon etterhvert. Så meld deg inn, og hvis noen blir såret av noe du skriver så får de vel si ifra da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296505-oppfordring-til-%C3%A5-melde-seg-inn-i-%C3%B8nskebarn/page/2/#findComment-2403082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.