Gå til innhold

Laseroperasjon på øynene

Anbefalte innlegg

Gjest helt avhengig av linser
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å ta laseroperasjon av øynene. Er det noen her som har noe erfaringer å dele angående dette?

Fortsetter under...

fuji1365380447
Skrevet

Jeg gjorde dette for et år siden, og jeg fatter ikke at jeg ikke gjorde det før! Jeg har allerede glemt hvordan det var å se dårlig og å være avhengig av briller (kunne ikke bruke linser).

Men - det var litt mer ubehag knyttet til inngrepet enn jeg hadde trodd. Reklamen sier at det er smertefritt og at du ser som en ørn dagen etter. Sannheten er at det føles som man har sand i øyenen i over en uke, og det første døgnet er utrolig ubehagelig/smertefult.

Det tok flere uker før synte stabiliserte seg - plutselig kunne alt komme ut av fokus og jeg "svømte", før det ble bra igjen. Og mørkesynet var ikke bra før etter flere måneder. Men alt dette er helt normalt og ikke farlig.

Jeg ville gjordt det igjen når som helst. I sum er det helt verdt det. Men legg det opp slik at du ikke skal noe spesielt de neste dagene etter inngrepet.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg gjorde dette for et år siden, og jeg fatter ikke at jeg ikke gjorde det før! Jeg har allerede glemt hvordan det var å se dårlig og å være avhengig av briller (kunne ikke bruke linser).

Men - det var litt mer ubehag knyttet til inngrepet enn jeg hadde trodd. Reklamen sier at det er smertefritt og at du ser som en ørn dagen etter. Sannheten er at det føles som man har sand i øyenen i over en uke, og det første døgnet er utrolig ubehagelig/smertefult.

Det tok flere uker før synte stabiliserte seg - plutselig kunne alt komme ut av fokus og jeg "svømte", før det ble bra igjen. Og mørkesynet var ikke bra før etter flere måneder. Men alt dette er helt normalt og ikke farlig.

Jeg ville gjordt det igjen når som helst. I sum er det helt verdt det. Men legg det opp slik at du ikke skal noe spesielt de neste dagene etter inngrepet.

Det med smerter, sand i øynene osv er helt individuelt. De jeg kjenner som har tatt laseroperasjon så som en ørn dagen etter og var helt fine. Eneste mørkesynet som ikke var bra i begynnelsen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg tok det for halvannet år siden, og har ikke angret et sekund. Tok det på Norsk Synskirurgi i Trondheim. Jeg så litt tåkete første kveld, men etter det har jeg hatt perfekt syn. Litt mer tørr på øynene enn før jeg opererte, men det har visst med å gjøre at man ikke blunker fullt så ofte som før, pga noe nervegreier.

Jeg har hørt om folk som har hatt store smerter etter LASEK-operasjon, men for de fleste skal LASIK-operasjon (den vanligste) være relativt smertefri. Litt ubehagelig akkurat når de setter vakum på øyet, og selvsagt ganske skremmende å ligge der og noen skal fikle med øynene dine, men jeg ville gjort det igjen uten å tenke meg om et sekund.

Bestill forundersøkelse først som sist, det er ikke alle som kan ta laseroperasjon. Forundersøkelsen er gratis hos norsk synskirurgi, den er sikkert det andre steder også. Der får du masse info :)

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg tok det for halvannet år siden, og har ikke angret et sekund. Tok det på Norsk Synskirurgi i Trondheim. Jeg så litt tåkete første kveld, men etter det har jeg hatt perfekt syn. Litt mer tørr på øynene enn før jeg opererte, men det har visst med å gjøre at man ikke blunker fullt så ofte som før, pga noe nervegreier.

Jeg har hørt om folk som har hatt store smerter etter LASEK-operasjon, men for de fleste skal LASIK-operasjon (den vanligste) være relativt smertefri. Litt ubehagelig akkurat når de setter vakum på øyet, og selvsagt ganske skremmende å ligge der og noen skal fikle med øynene dine, men jeg ville gjort det igjen uten å tenke meg om et sekund.

Bestill forundersøkelse først som sist, det er ikke alle som kan ta laseroperasjon. Forundersøkelsen er gratis hos norsk synskirurgi, den er sikkert det andre steder også. Der får du masse info :)

Hvor lenge skal synet ha vært stabilt før man kan operere? Og hvor mye betalte du for dette?

Vurderer å dra utenlands. Er visst mye billigere i Tjekkia og Ungarn.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke gjort det selv (har ikke trengt), men har minst 4-5 venner som har gjort det, og alle er veldig fornøyd og bare lurer på hvorfor de ikke gjorde det tidligere.

Annonse

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvor lenge skal synet ha vært stabilt før man kan operere? Og hvor mye betalte du for dette?

Vurderer å dra utenlands. Er visst mye billigere i Tjekkia og Ungarn.

''Hvor lenge skal synet ha vært stabilt før man kan operere? Og hvor mye betalte du for dette?''

Er ikke sikker på hvor mange år de anbefaler. Rundt 3-4 år, kanskje? Dette kan de svare deg på på en forundersøkelse, kanskje holder det med en telefon også. Jeg betalte 28.000 kroner. Man kan få det på avbetaling over 3 år, helt rentefritt.

''Vurderer å dra utenlands. Er visst mye billigere i Tjekkia og Ungarn.''

Det er nok billigere der, uten at jeg vet prisene. Men om det skulle oppstå komplikasjoner i ettertid - hva gjør du da? Tar flyet nedover igjen? Jeg la mer vekt på tryggheten enn prisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...