Gå til innhold

Hva gir deg lykkeopplevelse?

Anbefalte innlegg

Gjest livsvandreren
Skrevet

Hvilken enkelt ting (gjøremål, erfaring, ting el.a.) kan gjøre at du der og da føler deg lykkelig?

Jeg feks, når jeg holder på med noe kreativt, føler jeg meg ofte lykkelig. Eller når jeg ser vakker natur.

Fortsetter under...

Skrevet

Når barna ler godt og er lykkelig. Når barna kommer og gir meg en god klem. Når jeg ligger i armkroken til mannen min. Når jeg ser vakker natur. Når jeg får en fin skitur. Når jeg trener og kjenner at kroppen virker. Når jeg går til bussen og ser hvor vakkert det er der jeg bor. Når jeg kommer hjem fra jobb i byen og kjenner hvor godt det er å komme ut av byens ståk og dårlige luft. Når jeg er på konsert eller i operaen.

villbringebær
Skrevet

F.eks.når jeg gjør noe helt spontant som viser seg å bli skikkelig vellykka :) Da kjenner jeg at jeg lever, og jeg tenker, "tenk hvis jeg ikke hadde gjort dette, da hadde jeg ikke opplev å føle meg så sprudlende!" :)

Gjest Angela26
Skrevet

Naar jeg tegner, naar jenta mi sier hun er glad i meg, eller gir meg en god klem. Naar jeg hoerer god musikk, eller ser en god film. Naar jeg sitter paa flyet hjem til Norge :-)

Det er i hele tatt en hel masse, og kunne fortsett i det uendelige.

Skrevet

Være ute, en god samtale, en kopp caffe latte på cafe, få besøk, se andre mennesker innimellom, telefon fra datteren min og når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.

Skrevet

Være ute, en god samtale, en kopp caffe latte på cafe, få besøk, se andre mennesker innimellom, telefon fra datteren min og når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.

''...når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.''

*S* Ja, de kan få sagt det.

Annonse

Skrevet

Når 6-åringen kaster seg rundt halsen på meg, og sier at hun eeeelsker meg.

Når jeg står og ser på 8-åringen min og plutselig ser for en fin person han er blitt.

Når jeg dirigerer konsert og alt fungerer.

Når jeg kjører motorsykkel og klarer en sving med perfekt kurve.

Når mannen min og jeg bare kan se på hverandre en kort øyeblikk og vite akkurat hva den andre tenker.

Når hele familien begynner å le av det samme helt på likt.

Skrevet

Så istad på naturfilmen nordkalotten med Lars Monsen.Veldig flott.Har alle dvd hans.Forresten gikk mannen og jeg en nesten 3 timers tur idag....hadde med oss Kaffe på thermos og julebakst.Også en deilig følelse. Hadde nesten glemt det .....før idag...kansje man tar alt for gitt?Nei-nå blei jeg glad igjen!!!!!!

Skrevet

Når jeg ser video som min datter har filmet av seg selv. Sist var det sangen halleluja, og de engelske ordene er for det meste bare oppdiktet :)

Når sola skinner på nyvaskede vinduer. Når tøffer utover i leia med båten. Når min mann har laget kaffe på morraen. Når guttene mine forlesker seg. Lykke er for meg at mann og barn har det fint, for da har jeg det også :) Ja det er mye, og mye mere som får lykkefølelsen til å spire!

Skrevet

''...når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.''

*S* Ja, de kan få sagt det.

Knis, han var dødsalvorlig når han sa det :o)

Gjest Angela26
Skrevet

''når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.''

Dette ble jeg roert av aa lese...

Ungene vaare elsker oss paa tross av avvik, svakheter eller hva det er vi har.En ubegrenset kjaerlighet...

:-)

Skrevet

Jeg hadde en lykkefølelse i dag da jeg var på fjellet og gikk på ski. Det var kommet så mye snø og det hang snø på .trærne.Det var så vakkert. Minstemor var i strålende humør og sa: -Jeg elsker å gå på ski og jeg gleder meg til neste gang vi skal hit.

Slike opplevelser setter jeg pris på.

Skrevet

''når minstemann sier jeg er verdens beste mamma og han vil ikke engang bytte meg bort med en som kan gå.''

Dette ble jeg roert av aa lese...

Ungene vaare elsker oss paa tross av avvik, svakheter eller hva det er vi har.En ubegrenset kjaerlighet...

:-)

I hvert fall så lenge de er små :o)

Annonse

Skrevet

Fex når det blir sent, som nå, og jeg har på deilig god musikk. Den store gode roen.... selv om jeg snart må køye.

AneM1365380603
Skrevet

Det er herlig når fuglene begynner å kvitre om våren. Da våkner jeg fra vinterdvalen og nyter å være ute.

Jeg elsker å stå opp med barna om morgenen. Det er nesten en like god følelse å legge dem igjen :)

Deilig musikk med minner er herlig. Når mannen min har på seg parfymen han brukte da vi traff hverandre kan jeg kjenne lykke. Jeg er så glad for at vi traff hverandre :)

Skrevet

Det er herlig når fuglene begynner å kvitre om våren. Da våkner jeg fra vinterdvalen og nyter å være ute.

Jeg elsker å stå opp med barna om morgenen. Det er nesten en like god følelse å legge dem igjen :)

Deilig musikk med minner er herlig. Når mannen min har på seg parfymen han brukte da vi traff hverandre kan jeg kjenne lykke. Jeg er så glad for at vi traff hverandre :)

Så heldig du er! Høres herlig ut! :)

Skrevet

Så herlig;)

Minstedatteren min studerte meg da sto og tørket meg etter en dusj igår og utbryter plutselig: - synes puppene dine ligner på fiskeboller jeg;o)

Ikke like koselig, men måtte le da:)

Skrevet

Så herlig;)

Minstedatteren min studerte meg da sto og tørket meg etter en dusj igår og utbryter plutselig: - synes puppene dine ligner på fiskeboller jeg;o)

Ikke like koselig, men måtte le da:)

Nåja, dattera mi sa at mine lignet hoppbakker, da er det kanskje bedre med fiskeboller ;o)

Skrevet

Elskov, kick i naturen, spesielle venneseanser, noe jeg lykkes grasalt med, et måltid mat jeg kan stønne over fordi det er så godt og fordi omstendighetene betyr mye, musikk som gir transcendentale opplevelser, noe jeg leser som gir ekstraordinær innsikt og er hamsundsk velskrevet, film med de kvaliteter jeg forføres av, et ukjent hverdagsmenneske eller en kjent kvinne/mann som blir helten over alle helter på grunn av sitt mot og store hjerte.

Barna mine er så store at jeg ikke lenger blir henrykt av å se dem gå, spise osv..., men de gir meg den inderlige, jevne, udødelige lykken.

Det var det jeg kom på nå.

Skrevet

Først og fremst at hverdagen fungerer harmonisk , med friske barn, god helse , og et bra forhold til mannen min.

At man ser at ungene har det bra, og ser lykkelig ut.

Ellers må det være naturen, turer på fjellet , spes. høst og vinter.

Og sjølivet om sommeren.

At ,man føler en tilhørighet, både i jobbsammenheng, og på det sosiale plan, at man i allefall fall minst har en god venn.Det er minimum av lykke.

Ellers er det enkelte dager man bare føler seg mer lykkelig enn andre dager, det kommer an på dagsformen, og været har også mye å si, at man føler seg opplagt og full av energi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...