Gå til innhold

hvordan lage brokkoli?

Anbefalte innlegg

Gjest brokkis
Skrevet

Liker ikke brokkoli selv, så jeg har aldri tilberedt det før. Nå skal jeg lage middag og har fått inn et ønske om brokkoli..hehe....

Skal jeg bare legge den store klasen med brokkoli i vann og koke den? Evt hvor lenge?

Fortsetter under...

Skrevet

Skrell stammen. Kutt brokkolien i litt mindre buketter, og kok eller damp i ca tre minutter til den er passe mør. Pass på å ikke overkoke den, overkokt brokkoli er vasne greier :)

Gjest brokkis
Skrevet

Skrell stammen. Kutt brokkolien i litt mindre buketter, og kok eller damp i ca tre minutter til den er passe mør. Pass på å ikke overkoke den, overkokt brokkoli er vasne greier :)

thanx...hadde nok prøvd meg på 20 min hadde jeg ikke fått hjelp her inne....*ler*

Skrevet

Jeg kutter av stilken, deler bukettene i to om de er store og koker i 2-4 min alt etter størrelsen.

Skrevet

Deles i mindre buketter. Kok opp vann med salt i. Kokes bare noen få minutter. (Du kjenner at de har blitt bittelitt mye. Ta på litt smør (ikke margarin) etterpå.

Skrevet

Fersk brokkoli, da bør du skylle den godt, og helst la den ligge i en bolle med vann og litt salt en stund - slik at evnt. dyr kommer ut, de gjemmer seg lett i buskasen.

Du bør koke opp lettsaltet vann og så la brokkolien trekke noen få minutter, eller du kan dampe den på rist, da beholder du den fine grønnfargen og saftig sprøhet.

Annonse

Skrevet

Uansett hva du gjør: Ikke bruk samme metoden som de bruker på Ikea!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...