Gå til innhold

Har fått katt; kjempekoselig!

Anbefalte innlegg

Hei!

for en tid tilbake spurte jeg her om anbefalinger ang kjæledyr. Jeg fikk mange råd; bla var det mange som anbefalte katt. Har to barn, begge i småskolealder, og vi dro til foreningen for omplassering av dyr. Der fikk vi hentet en kjempesøt ungkatt som ikke hadde noen til å ta vare på seg. Nå har vi hatt han i en 8 ukers tid; og jammen har det ikke vært en suksess fra ende til annen. Kan nesten ikke tenke meg livet uten katt lenger, jeg....

Katten er så kosete og tillittsfull. den elsker selskap og godtar at ungene bærer rundt på den. Dessuten klorer den så godt som aldri og er fullstendig husrein.

Nå gjenstår det bare å venne den til å bli utekatt etterhvert.

Jeg ville bare si takk for rådet, og jeg kan anbefale kattepus til andre familier :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296648-har-f%C3%A5tt-katt-kjempekoselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

punky brewster

Gratulerer:) Ja, det er kjempekoselig med katter, har hatt det stortsett hele livet, katter kan jo bli opp mot 20 år.

Vi har to katter, ei omplasseringskatt som er rundt5 år og en kattunge på seks måneder, var å steriliserte den forrige uke og det har gått kjempefint.

Vi er så heldige å ha folk rundt oss som kan passe kattene når vi er på ferie og når vi reiser på hytta, har vi begge kattene med oss. Tar litt plass i bilen da med to bur, to kattekurver:)

Kattungen vår er også snill, klorer ikke, men har gått noen blomsterpotter pluss at gardinene blir litt stygge, elsker å klatre i dem:)

Vi har også hatt katt i ca 8 uker og det er veldig veldig hyggelig. Pus er bare snill, og det eneste den liker litt for godt er å kvesse klørne på (den gamle) sofaen vår. Vi har en rasekatt, men det tror jeg har lite å si. Er selv vokst opp med sønn av en opprinnelig villkatt, og jeg var jo ikke noe mindre glad i den :-) Det var mannen i huset som absolutt ville ha den rasen vi valgte fordi de er kjent for å være veldig familiære, snille og kosete. Og det stemmer :-) Pus sitter nå og forsøker å leke med tastene på PC'n (neida - for ikke lov til å være på bordet egentlig altså...)

Å, så koselig! :-)

Vi var også og tittet på fod-gården, men det ble ikke noe fordi jeg ikke har klart å overtale husbonden (ennå).

Det var ikke James dere hentet, da? ;-) Den katten forelsket sønnen min seg totalt i... *snufs*

Nei; han heter ikke James. Ta det med ro :) Du vet at du kan reservere katter? Og bruke noen dager på å overtale mannen din?

Annonse

Gratulerer:) Ja, det er kjempekoselig med katter, har hatt det stortsett hele livet, katter kan jo bli opp mot 20 år.

Vi har to katter, ei omplasseringskatt som er rundt5 år og en kattunge på seks måneder, var å steriliserte den forrige uke og det har gått kjempefint.

Vi er så heldige å ha folk rundt oss som kan passe kattene når vi er på ferie og når vi reiser på hytta, har vi begge kattene med oss. Tar litt plass i bilen da med to bur, to kattekurver:)

Kattungen vår er også snill, klorer ikke, men har gått noen blomsterpotter pluss at gardinene blir litt stygge, elsker å klatre i dem:)

Men går det bra å ta dem med på hytta da? Er dere ikke redde for at de skal forsvinne?

Så koselig å lese. Det er mye glede i en katt. Håper den får mye selskap. Vi vurderer å skaffe oss en til, så de kan ha selskap med hverandre også. Også er det en sånn god følelse å kunne hjelpe en hjemløs katt!

Ja, den får mye selskap. 8 åringen min har sluttet på sfo, og kommer tidlig hjem.

Det er deilig å føle at en har gitt husrom, trygghet og kjærlighet til en som ellers ville fått et kjipt katteliv :)

Det beste er at ungene har forandret seg; fra å være litt redde og forsiktige sammen med dyr har de nå begynt å ta kontakt med dem og de vet hvordan de skal oppføre seg overfor både hunder og katter.

Så koselig! Jeg var nok blant dem som anbefalte katt da du spurte! Vi har hatt katt i 1,5 år nå, og kan ikke tenke oss livet uten katt. Han gjorde på en måte familien komplett :o)

Takk for rådet! Synes også det er så fint at barna har blitt mye tryggere også rundt andre dyr enn katter.

Håper bare han ikke stikker av fra oss når han skal lære å være ute.....

Takk for rådet! Synes også det er så fint at barna har blitt mye tryggere også rundt andre dyr enn katter.

Håper bare han ikke stikker av fra oss når han skal lære å være ute.....

Hvis han har vært lenge inne (minst et par uker), er det vel liten sjanse for at han stikker av. Særlig på denne tiden av året!

Da vi tok katten med på hytta første gang, passet jeg på at katten ikke var altfor stappmett når jeg slapp han ut. I tillegg hadde jeg lært ham til å komme når jeg ropte og raslet med en pose "kattegodteri" (=tørrfisk-terninger fra dyrebutikken). På hytta fikk vi bare holdt ham inne i et par dager, pga. varmt sommervær og barn som fløy ut og inn hele tiden. Gikk helt fint! Nå kjenner han seg igjen på hytta selv om det kan være lenge siden sist. Vår katt har bare vært borte et par ganger, den ene gangen var han innestengt i en bil, den andre vet vi ikke, men jeg tror det hadde en grunn. Det går nok bra, skal du se!!

Nei; han heter ikke James. Ta det med ro :) Du vet at du kan reservere katter? Og bruke noen dager på å overtale mannen din?

James er forlengst bortadopert - dessverre. Kunne ikke resevere han når situasjonen avr så usikker....;-)

Vi tittet på han i slutten av oktober, og i november var han "tatt".

Men fint det, da, at pusen har fått seg et hjem.

Annonse

punky brewster

Men går det bra å ta dem med på hytta da? Er dere ikke redde for at de skal forsvinne?

Har dem inne på hytta, er egentlig et stort hus, så det er stor plass. Gammelkatta bruker iallefall om sommeren å være noen småturer i band ute, men de er stortsett inne, er jo som regel snakk om noen få dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...