Gå til innhold

Å rydde i skap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den hersens internetttilkoblingen datt ut - men her er jeg igjen.

Intereessant artikkel. Både pkt 2 og 3 passer på meg:

''Unnvikelse: Enkelte vil for enhver pris unngå frykten for ikke å lykkes – eller sågår for å lykkes! I begge tilfeller er personene overmåte opptatt av hva andre synes om dem og vil heller at andre tror de mangler innsatsvilje, enn at de mangler ferdigheter.

Beslutningsvegring: Enkelte klarer ikke å ta valg! Å forbli ubesluttsom bidrar til å frikjenne en som har det med å prokrastinere fra å ha ansvar for et eventuelt utkomme. ''

Også dette traff meg:

''Utsettelseskunstnerne sier gjerne at: ”Jeg jobber best under press”, eller ”Jeg føler ikke for å gjøre dette i dag, men i morgen” – selv om de verken jobber utpreget godt når presset er på sitt heftigste eller når det lir på, sier prokrastineringsforskerne. ”Utsetterne” har det også med å bagatellisere arbeidsoppgaver eller gjøremål: ”Det er ikke så nøye...”. En annen forklaring på utsettelsestaktikken er gjerne: ”Jeg blir mer kreativ nå jeg jobber under press”. Forskerne avviser at det er noe i denne forklaringen og sier at det snarere er slik at de unnvikelser ikke innebærer annet enn at ressurser skusles bort.''

Uff da: ''Sjekking av e-posten eller vilkårlig surfing på nettet er sånn sett perfekte unnskyldninger for å slippe å ta seg til noe annet og mer oppbyggelig.''

Er visst definitivt en prokrastinator!!!!!!!

Jeg har innsett det for lenge sida, og trøster meg bare med at kjæresten er ennå verre enn meg. :D

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

21

• cathlin

5

• frosken

4

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har innsett det for lenge sida, og trøster meg bare med at kjæresten er ennå verre enn meg. :D

Huff da.... Her er vi vel ganske like, eller jeg er vel hakket verre kanskje....

Nå sitter vi og gruer oss til å rydde kjøkkenbenken før vi skal legge oss....

Håper liksom at alt rotet forsvinner av seg selv. Det gjør det forresten når svigermor er på besøk her!!!!!

Skrevet

Huff da.... Her er vi vel ganske like, eller jeg er vel hakket verre kanskje....

Nå sitter vi og gruer oss til å rydde kjøkkenbenken før vi skal legge oss....

Håper liksom at alt rotet forsvinner av seg selv. Det gjør det forresten når svigermor er på besøk her!!!!!

Man kan sikkert si mye rart om din svigermor, men hun skal ha for at hun er alle prokastinatørers våte drøm. ;)

Skrevet

Wow, du har vært meget flink! Nå fikk du meg nesten til å kaste meg over det sprengte skapet jeg har på soverommet, men jeg tviler sterkt på at det dukker opp cognac eller femhundrelapper. Jeg må nok la det få være i fred en stund til, mhm.

Jeg utsatte å ta det siste skapet, da. Får stå ekstra tidlig opp i morra og ta det da... ;)

Skrevet

Man kan sikkert si mye rart om din svigermor, men hun skal ha for at hun er alle prokastinatørers våte drøm. ;)

Du kan få sagt det!!!!!

Hun er litt oppgitt over oss av og til (dvs ganske ofte). I fjor vinter demonterte vi et framskap som stod i loftstua, for å male det. Da vi ikke hadde fått gjort det på et par måneder, malte hun underdelen neste gang hun kom. Så satte vi det på plass.

Men knotter skulle jeg kjøpe.... Har jeg gjort det? Nei. Får ikke bestemt meg for type....

Overdelen satte vi midlertidig inn på soverommet vårt (for det skulle jo også males). Det står der ennå.....

Huff.

Og for fire år siden laget vi til nytt bad oppe. Vi fikk med to typer knotter - men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken type vi skal ha, så det er bare knotter på tre av skapene...

*LOL*

Skrevet

Du kan få sagt det!!!!!

Hun er litt oppgitt over oss av og til (dvs ganske ofte). I fjor vinter demonterte vi et framskap som stod i loftstua, for å male det. Da vi ikke hadde fått gjort det på et par måneder, malte hun underdelen neste gang hun kom. Så satte vi det på plass.

Men knotter skulle jeg kjøpe.... Har jeg gjort det? Nei. Får ikke bestemt meg for type....

Overdelen satte vi midlertidig inn på soverommet vårt (for det skulle jo også males). Det står der ennå.....

Huff.

Og for fire år siden laget vi til nytt bad oppe. Vi fikk med to typer knotter - men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken type vi skal ha, så det er bare knotter på tre av skapene...

*LOL*

Din svigermor høres ganske lik ut som Fru A, vaskehjælpa til faren min, som kommer og vasker ned huset mitt før jul. :D

Annonse

Skrevet

Din svigermor høres ganske lik ut som Fru A, vaskehjælpa til faren min, som kommer og vasker ned huset mitt før jul. :D

Ja, jeg shuker du fortalte om henne før jul. De har nok fått samme oppdragelse.

Tror hun vasker ned alle rom minst to ganger om året.

Og noe som var flaut: Jeg hadde mistet selve barberdelen på barberhøvelen min heren gang før jul. Håndtaket lå på hylla i dusjen, og jeg hadde brukt en annen en stund.

Plutselig oppdaget jeg at høvelen min var komplett igjen. Spurte min kjære hvor han hadde funnet barberbladet - men han hadde ikke funnet det og satt det på plass. Tror ikke det er ungene heller.

Da gjenstår bare svigermor :-P

Skrevet

Ja, jeg shuker du fortalte om henne før jul. De har nok fått samme oppdragelse.

Tror hun vasker ned alle rom minst to ganger om året.

Og noe som var flaut: Jeg hadde mistet selve barberdelen på barberhøvelen min heren gang før jul. Håndtaket lå på hylla i dusjen, og jeg hadde brukt en annen en stund.

Plutselig oppdaget jeg at høvelen min var komplett igjen. Spurte min kjære hvor han hadde funnet barberbladet - men han hadde ikke funnet det og satt det på plass. Tror ikke det er ungene heller.

Da gjenstår bare svigermor :-P

Hehe, det kunne vært verre. ;)

*trøster*

Skrevet

Hehe, det kunne vært verre. ;)

*trøster*

Ja, en gang da vi var nyforelska, glemte vi kondomen igjen på golvet på hytta.......

*grem*

Da var det mine foreldre som var i nærheten....Huff!

Skrevet

Ja, en gang da vi var nyforelska, glemte vi kondomen igjen på golvet på hytta.......

*grem*

Da var det mine foreldre som var i nærheten....Huff!

Åh gud. Den var verre, ja. :(

Skrevet

Åh gud. Den var verre, ja. :(

Ingen har noengang nevnt det med et knyst.... Heldigvis.

Nei - nå er det vel tid for Den Store Kjøkkenbenkopprydningen, tenker jeg!

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Den runden der hadde vi i sommer :)

Bygde om huset, "plutselig" en dag kom snekkerene og sa at nå var det på tide å tømme soverommet vårt ..... puuuuuuh, da skulle vegger slås ned. Vi tømte skap, den ene siden av rommet lå klær som skulle til fretex, så måtte vi sortere vinterklær og sommerklær (ante ikke hvor lenge vi måtte leite etter klær i kofferter og søplesekker framover ....)

I september kunne vi få fram klæra våre igjen, da i et helt nytt garderoberom :). Hadde vært på Ikea og kjøpt oss kurver med stativ, fra gulv til tak, hang opp en stang fra den ene enden av rommet til den andre enden, slik at klær vi må henge opp henger der, under disse klæra har jeg skohyller (tre i høyden), har et så oversiktlig garderobesystem nå så det er bare morro å rydde vekk klær. Inne i rommet har jeg nå plass til at strykebrettet står oppe hele tiden, slik at det er enkelt og greit å slette over klær i en fei, symaskinbord har jeg også fått meg, så symaskina står klar til dyst hele tiden :).

Vi måtte i tillegg tømme alle kjøkkenskap, det var enda verre skal jeg si deg :), har ikke tall på alle vannflaskene som lå rundt omkring ..... plastbokser, tupperwareprodukter som jeg hadde glemt at jeg hadde osv osv.

Etter at vi fikk det nye kjøkkenet har jeg ett høyskap, ett skap under oppvaskkummen og ett hjørneskap med rundell til kjelene mine, ellers har vi bare kolonialskuffer, så oversiktlig og ryddig som jeg aldri har hatt det før (TAKK Ikea !!)

Følelsen av å ha det ryddig og oversiktlig over alt i huset er bare såååååå god !!!!

Skrevet

Du verden, det var bedre uttelling enn de fleste av oss kan håpe på ved skaprydding. Pengesedler og brennevin finnes i hvert fall ikke i vårt roteskap i gangen - der er det mest leker og kosedyr som ikke brukes lenger, men som har for høy affeksjonsverdi for datteren min til at jeg får gjort noe med dem.

Bra innsats!

Annonse

Skrevet

Du må konsentrere deg om rugbrødet du skal bake og ikke tenke på cognac!

Hun bakte rugbrødet! Og det var kjempegodt:-) Jeg gav henne A+ på oppgaven, er det greit?

Skrevet

Hun bakte rugbrødet! Og det var kjempegodt:-) Jeg gav henne A+ på oppgaven, er det greit?

Hmmm... mener du virkelig at hun fortjener en så god karakter!?! I såfall håper jeg du har spist deg god og mett nå :-)

Jeg derimot, har måttet ty til Ingers rugbrød fra Baker Hansen.

Skrevet

Hmmm... mener du virkelig at hun fortjener en så god karakter!?! I såfall håper jeg du har spist deg god og mett nå :-)

Jeg derimot, har måttet ty til Ingers rugbrød fra Baker Hansen.

Stakkars deg.. Du skulle heller satset på Dorthes:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...