Gå til innhold

hva gjør jeg når matlysten ikke er til stede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å få i meg noe lunde sunn mat, men kjenner det ikke er noe godt i det hele tatt... Jeg er kjempe ulten og har ikke lyst på noe. Begynner og bli ganske trøtt og sliten. har ikke overskudd til noe :(

Til frokost nå har jeg prøvd meg på havregryn med rosiner og melk. Det var ikke noe særlig. Skive orker jeg ikke.

Hva gjøre da? Er så sliten nå...

Fortsetter under...

Skrevet

Få tak i slike energidrikker. Tror de har det på apoteket.

Skrevet

Hvis du blir slapp og utafor så betyr det at du ikke får i deg nok næring. Da er det tross alt bedre å spise litt mer usunt enn å ikke spise noe i det hele tatt. Så får du heller spe på med litt frukt og sunn mat inni mellom.

Jeg regner med at du ikke bare spiser vannvittig fet mat heller. Så gjør det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Hvis du blir slapp og utafor så betyr det at du ikke får i deg nok næring. Da er det tross alt bedre å spise litt mer usunt enn å ikke spise noe i det hele tatt. Så får du heller spe på med litt frukt og sunn mat inni mellom.

Jeg regner med at du ikke bare spiser vannvittig fet mat heller. Så gjør det beste ut av situasjonen.

nei, jeg spiser ikke fet mat. Prøver så godt jeg kan å få i meg frokost, liten lunsj middag osv.. Men frister ikke i det hele tatt. Nå er jeg så sliten at jeg ikke orker noe som helst :(

Skrevet

nei, jeg spiser ikke fet mat. Prøver så godt jeg kan å få i meg frokost, liten lunsj middag osv.. Men frister ikke i det hele tatt. Nå er jeg så sliten at jeg ikke orker noe som helst :(

Er det ikke noe mat som frister deg? Hvis det er noe mat du har lyst på så får du spise det.

Skrevet

Er det ikke noe mat som frister deg? Hvis det er noe mat du har lyst på så får du spise det.

Ikke noe.. :( Grøt pleier altdi å friste, men ikke nå...

Er helt ekkel i beina også, skikkelig tungt å gå.. Kjenner det mest i knærene. Har aldri kjent noe lignende før... Håper jeg blir meg selv fort!

Annonse

Skrevet

Er helt ekkel i beina også, skikkelig tungt å gå.. Kjenner det mest i knærene. Har aldri kjent noe lignende før... Håper jeg blir meg selv fort!

Men vet du hva som er årsaken til dette da? Det er der du må begynne for å få løst problemet.

Skrevet

Synes det høres ut som om du holder på å bli syk. Influensa?

Litt suppe da? Grønnsakssuppe - så får du i deg energi og salt. Eller cornflakes med litt melk og syltetøy?

Pass på å drikke mye, gjerne farris og eplejuice.

Skrevet

Men vet du hva som er årsaken til dette da? Det er der du må begynne for å få løst problemet.

Forstår ikke hva det kommer av.

Jeg gjør det jeg pleier om dagene.. Kanskje jeg bare rett og slett er litt tømt.. Er av den sorten som blir påvirket av været og her har det regnet og blåst så lenge jeg kan huske.. Kan jo være noe som spiller inn. Søvn får jeg nok av, så det er det ikke.

Er veldig opptatt av å ha et sundt kosthold for tiden, det ender opp med at jeg spiser mye feil mat.. Tror kanskje det er noe der.(?) At jeg stresser litt ang mat og det kanskje ikke er så bra....

Skrevet

Litt suppe da? Grønnsakssuppe - så får du i deg energi og salt. Eller cornflakes med litt melk og syltetøy?

''Synes det høres ut som om du holder på å bli syk''

Synes det høres ut som om du holder på å bli sykar tett i nesa da jeg våknet, men fin nå... Sambo har vært syk for en ukes tid siden. så er rart om jeg ikke blir litt snufsete jeg også.

Er "på tide" å bli syk, har ikke vært syk siden uke 9 i svangerskapet :P det er en stund siden nå...

Kjente når jeg dusjet i ste at jeg var litt sår under armene og på magen, i musklene på en måte. Vanskelig å forklare...

Håper ikke jeg blir syk.. :(

Skrevet

Skjedde noe rart der gitt.

Setningen skulle begynne med : Var tett i nesen .... --->

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du brygger på noe. Drikk masse.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du brygger på noe. Drikk masse.

:(

Annonse

Skrevet

Sikker på at du ikke har urinveisinfeksjon? Da mister man matlysten og blir helt mo i knærne og ikke orker noen ting. Ofte så fryser man også, sånn innvendig vet du. Behøver ikke å ha feber.

Jeg kan sove meg igjen en hel uvi, dvs først når jeg får den og de 14 dagene jeg går på antibiotika.

Skrevet

Kanskje du skal se om det er grunner til at du er sliten og som ikke har med maten å gjøre? Du er mamma til en småtting og det krever jo litt? Vitamintilskudd er nok tingen for deg. Jeg tror ikke jeg ville tenkt så sunt akkurat nå, til du er ovenpå igjen. Dersom du ikke får i deg noe så fantes det (i allefall før) noe på apoteket som het tonipan. Det er for å øke matlysten. Utnytt dagslyset for kanskje å få en god nattesøvn....

Skrevet

Sikker på at du ikke har urinveisinfeksjon? Da mister man matlysten og blir helt mo i knærne og ikke orker noen ting. Ofte så fryser man også, sånn innvendig vet du. Behøver ikke å ha feber.

Jeg kan sove meg igjen en hel uvi, dvs først når jeg får den og de 14 dagene jeg går på antibiotika.

Må man ikke på do ofte da og så svir det når man tisser?

Skrevet

Må man ikke på do ofte da og så svir det når man tisser?

Jeg må ikke det i hvert fall. Det er akkurat slik jeg skjønner at jeg har uvi. Ta en urinprøve og lever hos legen, det koster 25 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...