Gjest trening&snacks Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Har noen lidenskaper innenfor snacks-verden, men har hørt at det ikke skal være "altfor" usunt - eller er det bare noe jeg selv vil tro? Kokosboller Peanøtter Saltstenger Lakris(salt) Ryker trening-/ned-i-vekt-oppleggetmitt hvis jeg fortsetter med å gomle dette? 0 Siter
flowy Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Om noe er usunt eller ikke er av mindre betydning. Det som teller når du vil ned i vekt er hvor mange kalorier du spiser, i forhold til hvor mange kalorier du forbruker. Du bør regne ut kaloribehovet ditt og se litt på hva du spiser i løpet av en dag. Så kan du jo se om du får plass til noen kalorier med det du er så glad i. En gang i uka kan du spise hva du vil. Tror det er viktig for å unngå sprekker. 0 Siter
Piraye Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Det er i bunn og grunn ikke viktig HVA du spiser når du skal ned i vekt, det som er viktig at du bruker flere kalorier enn du tar inn. Det vil si at man kan spise alt, bare i riktige mengder. Som igjen vil si at du kan spise flere gulrøtter enn kokosboller for å få same mengde kalorier, men at de kaloriene summa sumarum må være mindre enn det du forbruker. Derav skjønner du også at for å overleve og samtidig gå ned i vekt må du spise mer av de sunne tingene som gir energi til mindre kalorier og mindre av de usunne tingene som gir mange kalorier men ikke mye mat/energi. Sukker er i og for seg ikke usunt om man spiser fornuftige mengder, problemet kommer når man spiser snop med masse sukker i, for da får man hele dosen og mer til i ett eneste jafs. Samme med det gale fettet. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Jeg ville absolutt kuttet dette ut, i allefall til hverdags. Fy fader jeg fikk lyst på kokosboller nå. Iskalde, rett fra kjøleskapet. Njammmmm. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du må ikke gjøre den tabben å automatisk sette likhetstegn mellom sunt = kalorifattig og usunt = kaloririkt. Altså: ting som f.eks nøtter, avocado og honning er sunt i den forstand at det inneholder massevis av nyttige saker for kroppen din. Dermed er kan det være fint å få i seg litt av det. Men det inneholder samtidig mye kalorier, så dersom man vil ned i vekt, bør man passe på mengdene. På samme vis er ting som cola light og sukkerfrie pastiller (nesten helt) uten kalorier, så du vil ikke gå opp masse i vekt av å innta det. Men ingen ved sine fulle fem ville påstå at de er sunne, av den grunn. De inneholder jo absolutt ingen nyttige stoffer, snarere tvert om. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Kokosbollene ryker du hvertfall på ) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Kokosboller og peanøtter er i alle fall i verstingklassen hva kalorier angår tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.