Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Barne mine var bare noen få uker gamle. Rommet var rett ved vårt, og døren stod åpen. Jeg sover for lett til å ha barnet rett ved meg - da våknet jeg hvert kvarter. Våknet av det minste knyst selv om han var på eget rom - ca. 4 meter fra meg/oss.

Eldstemann var 6 uker gammel (flyttet bare tvers over gangen og vi hadde begge dørene åpne da han var så liten). Lillesøster skulle inn på samme rom som storebror, så av hensyn til han var hun 6 mndr og sluttet med nattmating før hun flyttet inn til han.

Annonse

Finnes ingen fasit på sånt. Når de bør legges på eget rom, kommer jo an på så mye: Barnets søvnmønster, de voksnes nattesøvn, nærhetsbehov, praktiske ting, plass/romfordeling etc.

Eldstemann her sov på eget rom fra han var 5 uker gammel. Nummer to sover på vårt rom fremdeles, hun er over 2 år gammel. I høyeste grad individuelt, med andre ord. ;)

Eldstemann var 4 mnd da han fikk eget rom. Nettene ble vel litt bedre, men jeg minnes timesvis med amming i en stol inne hos ham om natta... Kaldt....

Nr to sov på vårt rom til hun var to år - i turde ikke ha dem på samme rom, derfor ventet vi til vi hadde et soverom til ledig.

Nr tre sov også på vårt rom til hun var to år, kanskje noe mer enn to år. Vi kunne lagt henne på rom med storebroren, turde ikke legge henne med 3-åringen - så hun ble nå hos oss.

Praktisk i forhold til amming når de er små, men litt verre å avvenne om natta når en har dem på samme rom.

Poden her var 5 uker, da kom han hjem fra sykehuset. Var vegg i vegg med åpne dører i mellom i begynnelsen da.

Snuppa delte seng med oss til hun var 3 mnd pga nattamming, da bar det rett inn på eget rom i egen seng, helt problemfritt, men ammet om natten en stund ennå da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...