Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når flyttet ungene deres på eget rom? Sønnen vår har blitt nå 7 måneder, det er vel ikke for tidlig det?

Skrevet

Eldste frøkna var 2 år før hun flyttet "for seg selv".Ved nr 2 hadde vi lært og den fikk rom alene ved 6 mnd. Siste mann blir nok ikke noe seinere enn det den heller.

Gjest Elextra
Skrevet

Barne mine var bare noen få uker gamle. Rommet var rett ved vårt, og døren stod åpen. Jeg sover for lett til å ha barnet rett ved meg - da våknet jeg hvert kvarter. Våknet av det minste knyst selv om han var på eget rom - ca. 4 meter fra meg/oss.

Persille1365381127
Skrevet

Billa var vel rett under tre måneder tror jeg?

AneM1365380603
Skrevet

To av mine flyttet på egne rom da de var 7 mnd. Jeg opplevde at de sov mye bedre om natta og lenger om morgenen når de kom for seg selv.

Skrevet

Eldstemann var 6 uker gammel (flyttet bare tvers over gangen og vi hadde begge dørene åpne da han var så liten). Lillesøster skulle inn på samme rom som storebror, så av hensyn til han var hun 6 mndr og sluttet med nattmating før hun flyttet inn til han.

Skrevet

Finnes ingen fasit på sånt. Når de bør legges på eget rom, kommer jo an på så mye: Barnets søvnmønster, de voksnes nattesøvn, nærhetsbehov, praktiske ting, plass/romfordeling etc.

Eldstemann her sov på eget rom fra han var 5 uker gammel. Nummer to sover på vårt rom fremdeles, hun er over 2 år gammel. I høyeste grad individuelt, med andre ord. ;)

Skrevet

Eldstemann sov hos oss til han var toår..

(grunnet plass mangel...)

Minste tuppa til ho var 6-7mnd.

Gjest solstice
Skrevet

Fem uker. Jeg sover så lett, så både hun og jeg sov bedre etter hun fikk eget rom :) Vi har døren åpen på både vårt og hennes rom, så jeg hører det fint hvis hun våkner.

Skrevet

Storesøster var 4 mnd, og jeg husker det var fantastisk å få soverommet for seg selv igjen :o) Lillesøster er 7 mnd og sover fortsatt hos oss. Hun skal dele rom med storesøster, og må sove natten gjennom før hun flytter.

Skrevet

Eldstemann var 4 mnd da han fikk eget rom. Nettene ble vel litt bedre, men jeg minnes timesvis med amming i en stol inne hos ham om natta... Kaldt....

Nr to sov på vårt rom til hun var to år - i turde ikke ha dem på samme rom, derfor ventet vi til vi hadde et soverom til ledig.

Nr tre sov også på vårt rom til hun var to år, kanskje noe mer enn to år. Vi kunne lagt henne på rom med storebroren, turde ikke legge henne med 3-åringen - så hun ble nå hos oss.

Praktisk i forhold til amming når de er små, men litt verre å avvenne om natta når en har dem på samme rom.

Skrevet

Poden her var 5 uker, da kom han hjem fra sykehuset. Var vegg i vegg med åpne dører i mellom i begynnelsen da.

Snuppa delte seng med oss til hun var 3 mnd pga nattamming, da bar det rett inn på eget rom i egen seng, helt problemfritt, men ammet om natten en stund ennå da.

Skrevet

Storesøster var nesten seks år (vi hadde ikke flere soverom, så det var først da vi flyttet til noe større). Lillevill er 19 mnd og sover inne hos oss ennå.

Skrevet

Sjefen her i huset flyttet inn på eget rom da han var ca fire måneder. Da hadde han sovet natten gjennom i noen uker. Så lenge han fikk mat om natta syntes jeg det var greiest å ha ham på samme rom som meg.

Skrevet

Mine flyttet når de ikke trengte "service" om natten lenger (amming, hjelp til å finne smokken,..).

Skrevet

Våre flyttet når de var 9, 8 og 13 mnd gamle. Siste ble så gammel fordi vi måtte få ferdig rommet som søsteren skulle ha - og hun sov på rommet han skulle ha :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...