Gå til innhold

Bryllupsgave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg ble invitert i bryllup til et barn av hans arbeidskollega. Vi har ikke mulighet til å dra, men vi bør vel gi en gave allikevel. Men på hvilket beløp skal vi legge oss?

Må legge til at vi kjenner ikke brudeparet spesielt godt. Den ene parten har vi aldri møtt.

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, kunne strekt meg til blomster, med ønsker om en fin dag?

Jeg hadde nok ikke kjøpt gave til folk jeg ikke kjenner til et bryllup jeg ikke skulle i...

Ellers ser jeg at folk her er rausere på gavefronten enn det jeg er vant til! :)

Gjest LaSerena
Skrevet

I og med at dere ikke skal dra i bryllupet, så blir dere ingen "kost" for brudeparet. Hadde ikke gitt mer enn pluss minus 300,- Finner mange fine ting, glassting for det!

Har du Glassmagasinet i nærheten? Jeg hadde kjøpt en Kosta Boda lysestake. Den finnes i hvitt glass og blått glass. Ser ut som en kule også kan du ha et te-lys i midten. Koster rundt kr. 286,- og er flotte å få som gave. Mange fornøyde som har fått den av meg! ;-)

candyqueen_83
Skrevet

I og med at dere ikke skal dra i bryllupet, så blir dere ingen "kost" for brudeparet. Hadde ikke gitt mer enn pluss minus 300,- Finner mange fine ting, glassting for det!

Har du Glassmagasinet i nærheten? Jeg hadde kjøpt en Kosta Boda lysestake. Den finnes i hvitt glass og blått glass. Ser ut som en kule også kan du ha et te-lys i midten. Koster rundt kr. 286,- og er flotte å få som gave. Mange fornøyde som har fått den av meg! ;-)

Den finnes i brun og. Den er faktisk ganske fin :o)

Skrevet

Når man er invitert synes jeg man skal kjøpe gave, men trenger ikke være så voldsomt kostbar ettersom dere verken skal dra eller kjenner brudeparet noe særlig. Burde holde med ca 300 kr ihvertfall.

Skrevet

Ikke gi dem en dritt. Dere ble sikkert bare invitert for å bidra med gaver. Trenger ikke gi noe når dere ikke skal dit. Gi i såfall penger, det er det de sikler etter uansett.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Dere er invitert, men forhindret i å delta. Gaven bør være på størresle med det dere ville gitt om dere hadde kunne deltatt.

Det er normal høflighet.

Spiller ingen rolle hvor godt dere kjenner den ene eller andre, er man innbydt, så foreligger visse normer.

Skrevet

Jeg synes også at sånn 300-kronersklassen er passelig.

Skrevet

Er man bedt i bryllup, gir man selvsagt presang. Men kan man ikke være med i bryllupet, er presanger mindre. Jeg ville likevel gitt mer enn jeg gir til naboer o.a. jeg ikke er invitert til.

Har gått i alle bryllup jeg har vært invitert i, så jeg vet ikke helt hvor stort beløp jeg evt ville gi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...