Gå til innhold

Briller - hva koster det?

Anbefalte innlegg

Gjest girl-with-glasses
Skrevet

Jeg bruker linser og har brukt det i mange år. Jeg er avhengig av disse, har -4 i styrke. Jeg har et par gamle briller, men bruker de aldri, og nå tenkte jeg å kjøpe et par stilige briller som jeg kan bruke av og til for å avlaste øynene fra linsebruken.

Jeg har ingen andre problemer enn svak styrke (altså ikke skjeve hornhinner etc...) Hva koster det ca for et par fine ordentlige briller? Inkludert synstest og tilpasning? Jeg har rett og slett ikke peiling....

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ser i annonser at Specsavers averterer med 50% avslag, og at de har komplette briller fra kr 995 inklusive "vanlige glass".

Jeg har ikke vært i butikkene, men jeg husker en gang for mange år siden at Brilleland hadde et superduper-tilbud. Men pga min styrke (rundt -6-7) måtte jeg betale ekstra, pluss at man når man har såpass sterke glass som også du trenger kanskje vil koste på seg ekstra tynne glass, kanskje vil man ha det antirefleksbehandling etc. Det kan fort bli mye ekstra-ekstra....

Utenom slike tilbud vil jeg tippe at bare glassene kommer på 1000-1500, og synstesten kanskje på 6-700??? Og så kommer innfatningen i tillegg.

det kommer jo litt an på hvor mye du tror du kommer til å bruke brillene hvor mye det er verdt å spandere på innfatning, men mitt tips er - hvis du ikke er fryktelig blakk, da - at du kjøper noen du synes er fine nok til å gå med "ute blant folk" og ikke bare "nødbriller" til hjemmebruk. :-)

Skrevet

Eks. 1. Briller til meg med progressive glass, synstest 490.-, innfatning ca.1500.-, pris pr. glass 2000.- totalt kr. 6070.- (ikkje skjeve hornhinner), men nærsynt & langsynt.

Eks. 2. Briller til sønnen vår (nærsynt -3,25) totalt med synstest kr. 3300.-

Skal du ha "kule" innfatninger så koster bare de fort 2500-3000.-

Skrevet

Jeg tror jeg betalte 3000 for noen mnd siden. Jeg klarte å forlegge brillene mine og har ikke funnet dem igjen enda. Er det mulig liksom?

Skrevet

Jeg har ett par til ca. 4000 og et par til 375. Begge er ok, men de dyreste sitter nok bedre på og har et kulere merke. Begge er like gode å se med :-)

Skrevet
  Dorthe skrev (På 16.1.2008 den 23.36):

Jeg tror jeg betalte 3000 for noen mnd siden. Jeg klarte å forlegge brillene mine og har ikke funnet dem igjen enda. Er det mulig liksom?

Det gjorde jeg også. De lå bak tv'en på tv-benken. Det viste seg at jeg hadde tatt dem av for å få hodet mellom veggen og tv'n da jeg skulle montere playstation for ungene.....

Kjøpte nye etter en stund og da dukket de selvfølgelig opp. Heldigvis var de nye veldig billige, da.

Annonse

Skrevet

Hvis du tar dem av deg når du leser og bruker pc, kan du ha enstyrke-glass.

Det er billigere enn progressive glass, som har flere styrker. De er kompliserte å lage. Spørs hva du trenger.

Innfatning koster fra 500,- og oppover i det uendelige.

Skrevet
  AV skrev (På 17.1.2008 den 12.20):

Det gjorde jeg også. De lå bak tv'en på tv-benken. Det viste seg at jeg hadde tatt dem av for å få hodet mellom veggen og tv'n da jeg skulle montere playstation for ungene.....

Kjøpte nye etter en stund og da dukket de selvfølgelig opp. Heldigvis var de nye veldig billige, da.

Så egentlig betyr det kanskje at den som vasker her ikke gjør en ordentlig jobb. Jeg skal melde henne dette svaret ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...