Gå til innhold

Til helsesøster om såre brystvorter


optimist

Anbefalte innlegg

For tre måneder siden sugde mitt barn seg fast skjevt på brystet mitt, slik at det oppsto en blemme ved siden av vorten. Dette har ikke grodd, det har vært sårt og flasset, nå har det blitt et stort væskende sår som er som en forhøyning. Det ser ut som jeg har to vorter ved siden av hverandre. Lillegull er 8 mndr, og jeg lurer på om jeg skal slutte å amme på dette brystet pga såret og smerter. Jeg bekymrer meg også for at det kan sette seg noen uhumskheter i såret, det kan da ikke være bra å gå med et åpent sår på brystet i lang tid? Jeg føler at alt er prøvd for å få det til å gro, men når det til stadighet er vått, nytter det ikke. Det er også ekkelt at hun suger på dette synes jeg. Går det bra å amme bare på ett bryst, og hvordan er det å få melkeproduksjonen tilbake på det vonde brystet? Det er det vonde brystet som har mest melk. Pga disp for astma er jeg interessert i å amme så lenge som mulig.

Jeg er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære optimist. Det går fint ann å amme bare fra et bryst. Få helsestasjonen/legen din til å ta en sårprøve av deg for å se om du trenger behandling. Håndmelk bryste for å ungå tilstopping når du trapper ned produksjonen. Du kan også håndmelke for å holde produksjonen ved like mens såret tilheler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...