midtimellom Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Lille jenta vår er nå 7,5 mnd og jeg har så smått begynt å jobbe igjen. Jeg er selvstendig næringsdrivende så jeg kan jobbe endel hjemmefra. Pappan har nå permisjon og har allerede hatt det noen måneder. Dette har vært kjempefint fordi vi har fått masse tid sammen alle 3, da jeg har begrenset jobb til få timer på dagtid og heller tatt igjen på kvelden. Men nå begynner hverdagen å innhente oss. Vi har gått litt for mye oppå hverandre å småkranglingen sitter derav løst. Jeg merker at jeg bør komme meg ut i ett kontor for å gi pappa og søtnos egentid og meg selv "kvalitets-arbeidstid". MEN DET ER SÅ HIMMLA KJIIIIIPT OG VANSKELIG!!! I dag var jeg på møte fra klokken 09.30 til 13.30 og jeg løp hjem fra bussen. Det er helt grusomt å være borte fra lille snuppa mi. Og om to måneder er det brutalt slutt på hele permisjonen og vi må ut i jobb begge to og beibin i barnehage. Jeg synes det er så tidlig og tenker med gru på å kun se henne noen små timer om dagen. Det er rett og slett forferdelig mye mer vnskelig enn hva jeg noengang hadde trodd. Er det noen andre som har liknende problemer med denne hverdagen som kommer. Jeg klarer liksom ikke helt tanken på at fra nå av, vil vi bare se mindre og mindre til hverandre. Først barnehage, så skole og fotballtreninger, så vipps voksen! Og da blir jeg vel en innskumpa sur svigemor som ikke er til å holde ut med Akk... dette synes jeg er ganske kiipt altså. Anyone? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296960-nitrist-og-vanskelig-%C3%A5-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petal Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det er ikke alle som noensinne blir klar for det. Kan du jobbe hjemmefra noen dager? Eller har du mulighet til å slutte tidlig på jobb en dag eller to i begynnelsen? Hverdagen er hverdagen, og det er den dere skal bo med til småen er vokst opp og på vei ut av huset. Når den kommer er det bare en ting å gjøre; Å hoppe ut i det og heller se tilbake på den tiden man faktisk har fått lov til å være hjemme med barnet sitt. I USA for eksempel er det mest vanlig med 3-8 uker (!!) hjemme med barnet etter fødsel og så tilbake på jobb -full tid. Forresten er det dem som ser sin mulighet i å få to tette og dermed kan ha begge to hjemme. . . Morspermisjon er også "Jobb" som kan reknes med i opptjening til ny permisjon.. Kontantstøtte? Men dersom det ikke er noen andre muligheter enn å sende småen i barnehage, så er det ikke fælt for barna å være der. Barna venner seg til den hverdagen de har og det er normalen for dem. Litt tøft i begynnelsen er det nok, men så vil du se at trivselen øker hos barnet og da blir det lettere for deg også. Snart har du et barn som kanskje trives så godt at det ikke vil hjem om ettermiddagene? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296960-nitrist-og-vanskelig-%C3%A5-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-2398838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.