Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke skøyter vil dere anbefale til jente på 10 år? De skal brukes på is ute. Vi gjorde et hastverkskjøp på noen billige kunstløpskøyter, men hun var ikke fornøyd med dem. Sier at hun faller mye på de skøytene. Hadde det vært bedre med hockeyskøyter? Hva med "Frost" sine regulerbare skøyter, noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297003-sk%C3%B8yter-til-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke noe om Frost, men jeg anbefaler varmt hockeyskøyter. De er tydeligvis veldig mye stødigere - og varmere - enn kunstløpsskøyter. Og dette er det mulig å kjøpe brukt, få sliter ut skøytene sine før de er for små.

:-)

Takk for svar. Glemte å spørre om det er spesielle merker som anbefales. Det må være skøyter som er å få kjøpt i sportsbutikkene. Finner ingen tester på skøyter.

Takk for svar. Glemte å spørre om det er spesielle merker som anbefales. Det må være skøyter som er å få kjøpt i sportsbutikkene. Finner ingen tester på skøyter.

Kjenner ikke til merker i skøyteverdenen, så jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Men Frost ville jeg nok styrt unna, tror jeg, hvis det er en idè at neste barn skal arve - om ikke det er av samme kjønn i alle fall.

Kanskje det er viktigere at det sitter godt på foten hennes, enn hvilket merke det er?

mvh

Annonse

Jeg har kjøpt skøyter til gutt på 8 og jente på snart 6. Jeg kjøpte hockeyskøyter (Jofa!?), og begge ungene synes de er gode og varme.

Jeg så også på slike justerbare, og de ser veldig gode ut. Ikke minst er de mye lettere for ungene å få på! Ved vår skole har vi egen skøytebane, og da er det jo litt viktig å få på seg skøytene før friminutta er over.... Skøytene jeg kjøpte, kosta 299,-, mens justerbare (med slike klips som det er på slalomsko) kosta 649,-. Det var m.a.o. prisen som avgjorde for min del..

Vet også at det går ann å få kjøpt nesten ubrukte skøyter til 50,- på miljøstasjonen... Men det fant jeg ut etterpå.

En annen ting, er at skøyter er veldig små i størrelsene! Bruker barnet f.eks. 35 i vanlige vintersko, må du regne med å opp i 37-38 i skøyter.

Heisann,

Det at hockey skøyter er stødigere mener jeg er bare tull. Det må være om du får tak i dårlige kunstløpsskøyter. Har selv gått på kunstløp som barn, og 7,5 åringen min begynte nå i høst. De hadde ingen andre krav til skøyter enn at de måtte være godt slipt (husk at skøyter som selges nye i butikken som regel er uslipt - du må få butikken til å slipe dem for deg - eller gå på en ishall!! - mange er ikke klar over dette) og ikke noe gammelt, mykt, arvet noe fra da mor var liten.

I min tid gikk Jofa for å være OK for amatører. Hadde selv det den gang. Da vi skulle ha skøyter til datteren min synes jeg at det aller meste så helt OK ut, så hun fikk noe standard fra sportsbutikken - det funker helt greit. (Husk også å snøre skøytene godt slik at datteren din ikke går skjevt på skøytene!). Lillesøster fikk justerbare skøyter i høst (Hadde ikke så små kunstløpsskøyter...) De er helt håpløse og hun bare står og spinner - det er nå vår erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...