Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lille My 5 1/2) biter negler, og det har hun gjort siden hun var baby (dvs. siden hun fikk tenner å bite med). Kan knappest huske at jeg har klippet neglene hennes.

Ikke noe stort helseproblem akkurat, men ikke særlig lekkert heller. Hverken å se at hun putter fingrene i munnen eller disse avspiste små fingerneglene.

Noen som vet mulige årsaker til neglebiting hos såpass små barn? Og har råd å komme med for å hjelpe henne av med uvanen? Go'negl virker ikke - det synes hun smaker godt!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297010-neglebiting-hos-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

guttungen begynte med det i 5-årsalderen. Jeg kjøpte en negleklipper til ham og ba han om å bruke den isteden, og utrolig nok virket det.

Han bet ofte negler i senga, så fremdeles (han er 8 år nå) ligger det negleklipper på nattbordet, og søplebøtta står ved siden av senga.

guttungen begynte med det i 5-årsalderen. Jeg kjøpte en negleklipper til ham og ba han om å bruke den isteden, og utrolig nok virket det.

Han bet ofte negler i senga, så fremdeles (han er 8 år nå) ligger det negleklipper på nattbordet, og søplebøtta står ved siden av senga.

Åh, det hadde sikkert vært gøy for henne, men det er ikke sjans i havet til å få klipt av noe av de neglene hennes! Det er ikke antydning til hvit kant på noen av dem. Fordelen er så klart at hun ikke har "sørgerender".... Kan jo prøve å motivere henne med løfte om en kul negleklipper dersom det blir noe utvekst å klippe?

Takk for tipset!

Gjest Gurojenta

Åh, det hadde sikkert vært gøy for henne, men det er ikke sjans i havet til å få klipt av noe av de neglene hennes! Det er ikke antydning til hvit kant på noen av dem. Fordelen er så klart at hun ikke har "sørgerender".... Kan jo prøve å motivere henne med løfte om en kul negleklipper dersom det blir noe utvekst å klippe?

Takk for tipset!

Pent er det ikke, men jeg vet om foreldre som har plastret alle negntuppene på barna sine for å få de til å slutte, og det har visst virket effektivt også.

Takk for tipset!

Hva med å i tillegg fleske til med litt neggellakk og evt neggeldekorasjon. (Selvsagt i fornuftig barneprisklasse.)

Neggelfil og hele pakka. Kan hende hjelper det å appelere til dame-damen i henne.

mvh

Hva med å i tillegg fleske til med litt neggellakk og evt neggeldekorasjon. (Selvsagt i fornuftig barneprisklasse.)

Neggelfil og hele pakka. Kan hende hjelper det å appelere til dame-damen i henne.

mvh

Skulle gjerne kjøpt neglelakk i eksklusiv prisklasse om det bare hadde hatt effekt. Dessverre er den lille damen slett ikke interessert i rosa negler, selv om verden forøvrig gjerne skulle hatt blonder og rysjer og glitter..... Merkelig lite menneske, hun der :-)

Annonse

Pent er det ikke, men jeg vet om foreldre som har plastret alle negntuppene på barna sine for å få de til å slutte, og det har visst virket effektivt også.

DET prøver jeg gjerne. Vet du noe mer om hva slags plaster, og hvordan de må plastres for at det skal sitte på? Ettersom tennene hennes er fullt ut kapable til å bite negler med, er jeg sikker på at hun "glefser av seg" vanlig plaster før hun kommer inn av døra i barnehagen.....

Skulle gjerne kjøpt neglelakk i eksklusiv prisklasse om det bare hadde hatt effekt. Dessverre er den lille damen slett ikke interessert i rosa negler, selv om verden forøvrig gjerne skulle hatt blonder og rysjer og glitter..... Merkelig lite menneske, hun der :-)

Og ikke en gang en "ekte diamant" på negelen ville hjulpet?

mvh

hidi, the scorpion

DET prøver jeg gjerne. Vet du noe mer om hva slags plaster, og hvordan de må plastres for at det skal sitte på? Ettersom tennene hennes er fullt ut kapable til å bite negler med, er jeg sikker på at hun "glefser av seg" vanlig plaster før hun kommer inn av døra i barnehagen.....

Jeg bet også negler. Husker ikke engang når jeg begynte, for jeg husker bare at jeg alltid har gjort det! Jeg bet pent, noen biter jo både negler og skinn rundt hele fingeren, men jeg bet. Min far hatet det, så hver gang en finger fikk opp til munnen, sa han "slutt og bit!".

Det hjalp selvfølgelig ingenting. De kunne ha belønnet meg til oppover pipa, det hadde ikke hjulpet ;(

Jeg skammet meg heller aldri over atferden min. Først når jeg var passert tjue, fikk jeg lyst på lange negler og neglelakk, så jeg sluttet på dagen. Har siden vært kjent for velstelte pene negler.

Men selv ti år etter at jeg sluttet å bite negler, hvis min far så en finger bli ført opp mot munnen, sa han "slutt å bit negler!" Vi lo mye av det, for jeg kunne vise en prikkfri negl, og stadig fortelle hvor mange år siden jeg sluttet ;)

Jeg har derfor ingen råd til deg angående å få han til å slutte, de slutter når de vil ;)

Gjest Gurojenta

Jeg tror det bare var brukt vanlig plaster jeg. Det er jo for å få bort uvanen om å bite på neglene, og plaster smaker jo ikke akkurat godt.

GO-negl gjør susen. I hvertfall sluttet vår datter å sutte på tommelen/bite negler når vi smurte på dette. Det tok kun noen dager så var hun kurert!

Go'negl har vi prøvd flere ganger - det virker ikke - hun _liker_ smaken. Hun er en snodig liten dame!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...