Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev inn i forrige uke at jeg var slapp og ikke følte meg helt vell. Mange trodde det var flunsa som var på vei, det var det ikke :) heldigvis..

Men nå kommenterte sambo at jeg var trøtt og slapp også..

Jeg merker det godt selv, orker ikke noe. Vet det krever sitt å ha en liten, men tror ikke det ligger der heller.. (?) Jeg får nok søvn om nettene så det er ikke det heller..

Skal jeg gå til legen og ta en liten blodprøve? Noe må det være. Eller skal jeg ta energi tabletter? Hater blodprøver:( Så vil helst slippe det :)

Jeg vil sove!

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du kan med fordel ta blodprøver, sjekk jern, B12 osv.

Ellers er det mat da, skikkelig mat med nok næring i. Så må du få i deg nok drikke. Frisk luft og mosjon hjelper faktisk. Jeg sliter i perioder hvor kroppen går ut i streik, og selv om det er ofte er knalltøft, hjelper en gåtur i frisk luft.

Det finnes næringsdrikker på apoteket om du tror du ikke får i deg nok.

Pass på at du spiser noe lite etter en gåtur, eple e.l

Så er frokost alfa omega, der syndet jeg lenge, og måtte betale prisen deretter.

Jeg hadde nok tatt blodprøver jeg. Har du lavt jern så blir du fryktelig slapp.

Skrevet

en blodprøve skader ikke.så har du hvertfall bekrefta eller avbekrefta hvis det skulle være noe,eller ikke :)

håper du får energien og futten tilbake snart hvertfall.ikke godt å gå

slik i lengre perioder :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200748906' post='3782483]

Du kan med fordel ta blodprøver, sjekk jern, B12 osv.

Ellers er det mat da, skikkelig mat med nok næring i. Så må du få i deg nok drikke. Frisk luft og mosjon hjelper faktisk. Jeg sliter i perioder hvor kroppen går ut i streik, og selv om det er ofte er knalltøft, hjelper en gåtur i frisk luft.

Det finnes næringsdrikker på apoteket om du tror du ikke får i deg nok.

Pass på at du spiser noe lite etter en gåtur, eple e.l

Så er frokost alfa omega, der syndet jeg lenge, og måtte betale prisen deretter.

Jeg hadde nok tatt blodprøver jeg. Har du lavt jern så blir du fryktelig slapp.

Har ikke verdens beste kosthold,nei. får i meg en slags frokost, men lite melk og mat ellers. Er ikke noe som frister..

Skrevet

Mistet du mye blod under fødselen? Hvis du gjorde det, så er det nok jernmangel. :-) Du kan jo uansett prøve med mye grønne grønnsaker, brødskive med leverpostei og appelsinjuice. Fysisk aktivitet gjør også underverker. :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg foreslaar ogsaa en blodproeve, som de andre her.

Kan jeg spoerre:

Har du det bra ellers? Er du "lykkelig"?

Det maa jo vaere en grunn for at mat ikke frister.

Du trenger ikke svare paa spm. mitt.

Annonse

Skrevet

Mistet du mye blod under fødselen? Hvis du gjorde det, så er det nok jernmangel. :-) Du kan jo uansett prøve med mye grønne grønnsaker, brødskive med leverpostei og appelsinjuice. Fysisk aktivitet gjør også underverker. :)

ja, litt over to liter. Var hos legen på 6 ukers kontroll. Hadde da 75 i blodprosent. Jeg forstår ikke så mye av de tallene, men fikk beskjed om å ta reine jern tabletter. Gjorde det i tre-fire uker. Så sluttet jeg. Trodde kanskje det var de sm gjorde meg så rar i knærene å sånn.. Men er fortsatt lik, sa da kan jeg egentlig bare begynne igjen...

Er elendig på å spise grønn mat osv.. MÅ ta meg sammen!

Skrevet

Jeg foreslaar ogsaa en blodproeve, som de andre her.

Kan jeg spoerre:

Har du det bra ellers? Er du "lykkelig"?

Det maa jo vaere en grunn for at mat ikke frister.

Du trenger ikke svare paa spm. mitt.

Livet mitt er perfekt. Har det bra med familien,økonomien er bra. eneste som kan være med på å trykke meg ned i driten er stedet vi bor på. Klarer ikke bli kjent med folk her,vil heller ikke. Vi skal bygge hus der jeg kommer fra om noen mnd. Så jeg vet det kommer til å ordne seg. Sambo har også sett på meg at jeg il vekk herfra. Han er veldig god med meg og gjør så godt han kan for at jeg skal trivs. Han vil heller ikke bo her. Men vekk skal vi :)

Gjør ikke noe at du spurte :)

Nå skal jeg pynte meg med nye klærene mine og gå på fest :) Får gå til alkoholen i dag :P hehe

Gjest Angela26
Skrevet

Livet mitt er perfekt. Har det bra med familien,økonomien er bra. eneste som kan være med på å trykke meg ned i driten er stedet vi bor på. Klarer ikke bli kjent med folk her,vil heller ikke. Vi skal bygge hus der jeg kommer fra om noen mnd. Så jeg vet det kommer til å ordne seg. Sambo har også sett på meg at jeg il vekk herfra. Han er veldig god med meg og gjør så godt han kan for at jeg skal trivs. Han vil heller ikke bo her. Men vekk skal vi :)

Gjør ikke noe at du spurte :)

Nå skal jeg pynte meg med nye klærene mine og gå på fest :) Får gå til alkoholen i dag :P hehe

''eneste som kan være med på å trykke meg ned i driten er stedet vi bor på. Klarer ikke bli kjent med folk her,vil heller ikke. ''

" Ned i driten" - Denne formuleringen tyder paa at det du skrev over her, er at du har mistrivdes lenge, og man kan miste matlysta av mindre!

Det vil jo ta en tid til huset staar ferdig, men kjempefint at du fokuserer paa det positive! Du skal ikke bo der du er naa til evig tid :-)

Snart kan du fylle hodet med interioer planer, moebler, og masse annet! Spennende! Jeg digger saann :-)

Kos deg masse i kveld da! Og haaper matlysta og formen blir stigende.

Klem!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har ikke verdens beste kosthold,nei. får i meg en slags frokost, men lite melk og mat ellers. Er ikke noe som frister..

Det er egentlig en ond sirkel, lite mat, dermed er det lite som frister.

Jeg må i perioder presse meg til å spise, ellers blir jeg slapp og mister siste bit av matlyst.

Frukt, grønnsaker, enkle ting som er lett og spise er min redning. Det er ikke så mye jeg starter dagen med, men litt slik at jeg får forbrenningen i gang. Spiser du for lite, så blir du slapp.

Jeg ville uansett ha tatt blodprøver jeg, for å luke ut eventuell jernmangel. Det er ikke så uvanlig og mangle jern etter svangerskap og fødsel.

Skrevet

ja, litt over to liter. Var hos legen på 6 ukers kontroll. Hadde da 75 i blodprosent. Jeg forstår ikke så mye av de tallene, men fikk beskjed om å ta reine jern tabletter. Gjorde det i tre-fire uker. Så sluttet jeg. Trodde kanskje det var de sm gjorde meg så rar i knærene å sånn.. Men er fortsatt lik, sa da kan jeg egentlig bare begynne igjen...

Er elendig på å spise grønn mat osv.. MÅ ta meg sammen!

Ja, tror nok at du bare kan fortsette med jerntablettene. Alt under 81% i blodprosent betyr blodmangel. :-) Ha det kult på fest!

Skrevet

Kanskje du har for lite jern etter fødselen? Svigerinnen min har det helt likt som deg, og har for lite jern. Så kanskje du kan få sjekket det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...