Gå til innhold

i går døde svigermor..

Anbefalte innlegg

ringerikskringla

Min kjære svigermor døde i går kveld..Hun ble 89 år og har hatt ett langt og godt liv. De 2 jentene våre på 4 og 8 år virker og ta dette helt fint. Hun på 4 år spørr noe og vil se bilder av bestemor men hun på 8 har ikke spurt noe særlig om dette.

Er det vanlig att de ikke spørr og graver noe eller kan dette komme om en stund

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297154-i-g%C3%A5r-d%C3%B8de-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da eldstemannen min mistet far sin spurte han litt, å så lot han temaet være, men kan loive deg at temaet plutselig er tilbake, ofte når du minst venter det, å når jeg har tenkt ut det lange og forklarende svaret på spm hans, så er han ofte fornøyd før jeg blir ferdig å snakke og skifter like plutselig til et annet tema..

Så jeg har funnet ut at istedenfor å mase om det hele tiden, så sier jeg ikke noe spesielt uten at han spør selv, men vet ikke om dette er det beste for alle da, men det var det rådet vi fikk, at han skulle komme til oss og ikke vi skulle mase om alt til han, da kunne det bli for mye for han...

AneM1365380603

Kondolerer! Det er nok veldig trist for dere, men fint dere vet hun har hatt et godt liv.

Vi gikk gjennom dette for et par år siden. Barna reagerte veldig forskjellig. De store barna gråt der og da og hadde masse spørsmål. Sønnen min som da var 8 år kom ofte med spørsmål i ettertid. Jeg så på han når han tenkte mye på det. Hun som da var 3 tok det veldig naturlig. Vi kunne ikke se sorgen hos henne, men hun snakket mye om farmor.

Barna ble spurt av en tante om de ville tegne hver sin tegning og legge i kista. De ble kjempeglade over oppgaven de fikk, og de satt i gang med en gang.

Barn er av og på med sorgen. De kan lett koble av og leke som normalt, men så kan tankene og spørsmålene komme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...