Gå til innhold

slutte å amme eller?


mamma19

Anbefalte innlegg

Heisann jeg skal om to mnd reise fra sønnen min en uke.Han vil da være ti mnd.Jeg hadde tenkt å slutte å amme til da(noe jeg syns var litt dumt)men så leste jeg hsr på et annet innlegg at en bare kunne pumpe seg noen ganger om dagen.gjelder dette en hel uke også??det jeg egentlig lurer på:er dette egentlig så lurt,sønnen min må jo isåfall få noe annet mens jeg er vekke.Han tar ikke erstatning)og vil ikke det bli litt dramatisk for han når plutselig en dag er ikke puppen der, vil han ikke da savne meg mer,enn hvis han blir avvent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære mamma. Melkeproduksjonen kan holdes igang ved å håndmelke/pumpe seg. Ikke godt å si om barnet savner deg mere hvis ikke amming er avsluttet før du drar.Gjør som du føler for det er oftes det riktige for deg og barnet ditt. Har noen andre her i ammeforum erfaringer/synspunkter på hvorvidt barnet savner mor mere hvis hun reiser bort uten å avslutte ammingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist en del selv og pumpet meg. Jeg hadde ALDRI orket å håndmelke! Ting tar tid. Dessuten ville jeg vel fått senebetennelse....

Man kan få elektrisk pumpe på apoteket. Man kan også få fryseposer til melken på apoteket. Og holdere til posene slik at man slipper å tømme dem over på flaske når de skal brukes....

Selv er jeg glad for at jeg tok bryet med all pumpingen. Det må være regelmessig og kanskje litt oftere enn man vanligvis ammer (pga litt dårligere utdrivningsrefleks når man pumper.)

Melkeproduksjonen kan gå i stå til tross for pumping. En uke borte fra barnet kan også gjøre at interessen for puppen forsvinner.

Du har allerede gjort en flott innsats med ammingen. Om du vil forsøke å fortsette blir vel litt hva du foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...