Gjest mamma'n hans Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Han vil bare sitte på pc hele ettermiddagen og hele helga, får han ikke det, vil han sitte og se på tv hele kveldene/helgen. Ikke interessert i lesing, ikke i å gå ut, og sender jeg ham ut, skjer det ofte dumme ting - snøballkasting så naboene kommer og klager etc. Helgene er den muligheten jeg har til å komme ajour med husarbeid, har vel ikke nok overskudd til å ta ham med meg ut, f.eks., heller. Det er flere søsken, det blir så lett tull og tøys - mens når vi er hjemme, blir evt. trøbbel i hvert fall innenfor de 4 veggene. Og det blir mindre tøys, også, føles det som. Men er det sunt for ungene? Lar dere andre barna sitte mye på pc/tv, hvilke grenser setter dere for dette - som virker som om det er det eneste han vil? Og hvordan reagerer dere når ungen sitter foran pc-en og banner og sverger mens han spiller og virkelig tar ibruk alle de stygge ordene han kan når spillet går ham imot - tar fra ham spillet? Eller tenker at bare han ikke gjør det samme "i det virkelige livet" kan han heller får blåse ut på den måten foran en maskin i en virtuell verden? Gode tips? Jeg trenger dem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297210-pc-spill-og-tv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.