Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Ronja?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lotte :o)

    10

  • candyqueen_83

    5

  • jubalong70

    4

  • Lillemus

    3

Navnet blir fint når barnets skjønnhet kommer frem :) Ronja forbinder jeg med ronja røverdatter. Litt vill og tøysete kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wish I had an angel

Jeg likte det ikke tidligere. Forbandt det med navn som Tanja, Vanja og Sonja, som jeg ikke liker. Men så kom det ei lita Ronja inn i familien og hun er verdens skjønneste. Vilter er hun óg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oline

Oline er kjempefint, synes jeg.

Men uansett hva man kaller ungene sine, finnes det alltid noen som ikke vil like det. Det finnes ikke et navn i verden som går hjem hos alle, og det er jo ikke noe mål, heller. Treffer man noen man liker med et navn man ikke liker, ender man jo opp med å like navnet - ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører på klangen synes jeg det er vakkert. Men assosiasjonene gjør det til et navn jeg ikke ville valgt.

mvh

Sånn har jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei lita Ronja i nabolaget. Nydelig jente og et koselig navn. Ville ikke valgt navnet selv, men synes da ikke det er stygt likevel.

Hva synes du om Ellevine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det har du faktisk ikke noe med!

Og så synes jeg Ronja er et herlig, litt rampete navn.

(Men mens jeg sitter her på min høye hest, kom jeg på at jeg reagerte likedan da min beste venninne fortalte hva hennes sønn skulle hete, og jeg reagerte med hånlatter og "nei, du tuller, hva skal han _egentlig_ hete". Men selv om jeg synes det navnet var grusomt DA, synes jeg det er fint og passer akkurat til gutten i dag, mange år senere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Ronja et hundenavn, gikk ofte tur med to stk Ronja da jeg var yngre. Så jeg kunne aldri kalt mitt barn for det. Men ser at det blir mer og mer populært, så kanskje jeg vil endre mening en dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken liker det eller ikke liker det. Synes det er fint på en hund eller en hest f.eks., men på en unge? Kanskje på en liten jentunge, men på en voksen dame? Njei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest best wishes

Vi har ei lita Ronja i nabolaget. Nydelig jente og et koselig navn. Ville ikke valgt navnet selv, men synes da ikke det er stygt likevel.

Hva synes du om Ellevine da?

Det navnet har jeg faktisk aldri hørt før, hvordan skal det uttales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei lita Ronja i nabolaget. Nydelig jente og et koselig navn. Ville ikke valgt navnet selv, men synes da ikke det er stygt likevel.

Hva synes du om Ellevine da?

Ellevine? Seriøst? Huff, det var ikke pent. Høres veldig konstruert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei lita Ronja i nabolaget. Nydelig jente og et koselig navn. Ville ikke valgt navnet selv, men synes da ikke det er stygt likevel.

Hva synes du om Ellevine da?

Ellevine het ei i min familie.Gammelt fint navn! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det navnet har jeg faktisk aldri hørt før, hvordan skal det uttales?

Aner egentlig ikke. Så det i et blad nylig og syntes det var et merkelig navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevine? Seriøst? Huff, det var ikke pent. Høres veldig konstruert ut.

Kjenner ingen som heter det, så det nevnt i et blad som et mellomnavn til ei lita jente. Visstnok hadde de sett navnet på en gammel gravstein.

Synes også det er et merkelig navn. Elleville Ellevine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevine het ei i min familie.Gammelt fint navn! :0)

Skjønte også at det var gammelt. Fint...tjoda, litt merkelig. Får elleville assosiasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...