Gå til innhold

Hilsing og sosiale koder

Anbefalte innlegg

Er det slik at du hilser på alle naboene dine, selv de du aldri har snakket med eller blitt kjent med ? Når man går i gruppeterapi, bør man da hilse på de andre når man møter de på dpsen eller passer det bedre å være nøytral i en slik setting? Finnes det regler for dette eller er det opp til hver enkelt? De som ikke hilse vil kanskje bli sett på som overlegne eller usosiale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297308-hilsing-og-sosiale-koder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Jeg bruker alltid og hilse/smile om jeg treffer personer jeg på en eller annen måte har vært i kontakt med før.

Jeg smiler og hilser på naboene, men dette er et lite borettslag med noen få leiligheter. Noen av naboene ser jeg sjeldent, men vi sier enten hei, eller slår av en prat, alt ettersom.

Hvis jeg treffer kjentfolk på poliklinikken jeg går i gruppeterapi med, er det for meg helt naturlig å hilse.

Det kommer litt an på hvor lukket/åpen den andre personen er og hvilken kjemi vi har i ft om jeg bare smiler, eller slår av en prat eller sier hei.

Og så kommer det litt an på hvilket humør jeg er i....noen ganger føler jeg meg som en tordensky...men prøver å skjule det da. Da er jeg ikke så pratsom, men prøver å være høflig.

Jeg synes det er høflig å hilse på personer man har møtt før. Men det spørs hvilken sammeheng det er i. Om det er en saksbehandler jeg har prata med en gang fra nav, så er det ikke sikkert jeg gidder å hilse. Men om det er noen jeg har hatt kontakt med flere ganger og kjenner litt, da hilser jeg selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...