Gå til innhold

Er det vanlig?? (godterier)

Anbefalte innlegg

Er et vanlig at unger i 7-9-årsalderen får lov (jeg vet jo ikke om denne ungen gjør det uten lov) til å spise på kilovis med godterier midt i uka?! Her snakker jeg ikke om en liten strut med 4 karameller i, men en sånn svær plastboks som sikkert rommer en halvkilo om ikke mer! Midt på en mandag?

Helt merkelig for meg. Og jeg prøver ikke å sette noen glorie på meg selv, vi er ikke alltid korrekte i kosten vi heller. ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297314-er-det-vanlig-godterier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• morsan

7

• laban

4

• trollemor;o)

4

Mest aktive i denne tråden

Du spør nok i feil forum ;-) DOL-mødre gir ikke godterier, slett ikke midt i uka...

(men nei, det er ikke vanlig, tror jeg)

Synes som regel de fleste er strengere enn oss,- vi har ikke godterier hver dag,- men har heller ikke vært helt rigide på at det bare er lørdag...(og det har jeg litt dårlig samvittighet for).

Det er neppe vanlig her på DOL. Det er ikke vanlig hjemme hos oss.

Men jeg vet at f.eks. min snart 9 år gamle sønn lett kan samle flasker for et ganske stort beløp hvis han gidder (vi bor f.eks. like ved både en ungdomsskole og 2-3 nærbutikker). Og jeg _vet_ jo ikke hva han evt. gjør med den panten, gjør jeg vel? Han går hjem fra skolen selv. Det betyr på ingen måte at jeg gir ham lov.

Det er neppe vanlig her på DOL. Det er ikke vanlig hjemme hos oss.

Men jeg vet at f.eks. min snart 9 år gamle sønn lett kan samle flasker for et ganske stort beløp hvis han gidder (vi bor f.eks. like ved både en ungdomsskole og 2-3 nærbutikker). Og jeg _vet_ jo ikke hva han evt. gjør med den panten, gjør jeg vel? Han går hjem fra skolen selv. Det betyr på ingen måte at jeg gir ham lov.

Skulle han samlet flasker nok til den boksen måtte han holdt på en stund, det koster vel minst en femtilapp for en sånn boks...

Annonse

Vanlig og vanlig... Noen unger kjøper eller spiser uten at foreldrene er klar over det. Noen foreldre synes ikke det er så viktig om de spiser noe godt for å "kose" seg litt. -"Livet lever man bare en gang"?

MEN: Her i huset er det kun godteri på lørdagene. Unntak er om vi er på besøk der det gies godteri, men om mine barn får godteri midt i uka ellers? Niks!

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200930312' post='3784429]

Nei, men det hender det vanker en IFA-eske midt på en mandag, da, ved spesielle tilfeller. I dag fikk storebror en Kvikk Lunch, etter synsprøve og brillekjøp.

*blir sikkert kasta ut fra forumet nå*

''I dag fikk storebror en Kvikk Lunch, etter synsprøve og brillekjøp.''

*he he* Vi 'feiret' også at poden hadde vært flink hos optiker en mandag for noen uker siden med en liten godbit. ;-)

''*blir sikkert kasta ut fra forumet nå*''

*danner nytt "la-ungen-få-godis-etter-optikerbesøk-forum" sammen med Lotte;-)*

Annonse

Vanlig og vanlig... Noen unger kjøper eller spiser uten at foreldrene er klar over det. Noen foreldre synes ikke det er så viktig om de spiser noe godt for å "kose" seg litt. -"Livet lever man bare en gang"?

MEN: Her i huset er det kun godteri på lørdagene. Unntak er om vi er på besøk der det gies godteri, men om mine barn får godteri midt i uka ellers? Niks!

Synes bare dette barnet var litt for liten til å ha såpass mye penger å kjøpe snop for, den boksen koster vel rundt en femtilapp tipper jeg, det er vel det sånne bokser du kan fylle opp koster? Den var ikke liten heller...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200930312' post='3784429]

Nei, men det hender det vanker en IFA-eske midt på en mandag, da, ved spesielle tilfeller. I dag fikk storebror en Kvikk Lunch, etter synsprøve og brillekjøp.

*blir sikkert kasta ut fra forumet nå*

Jeg sa jo at jeg ikke var ute etter å sette glorie på eget hode - her kan slik innsats også premieres med godis. :o)

Jeg sa ikke at jeg visst at ungen fikk lov, jeg bare så ungen sitte der med boksen og lange i seg.

''Jeg sa ikke at jeg visst at ungen fikk lov, jeg bare så ungen sitte der med boksen og lange i seg.''

Strengt tatt sa du ikke at du så ungen sitte og spise dette;-) Basert på innlegget ditt + pantesvaret til laban kunne det like gjerne se ut som du bare hadde observert at han _kjøpte_ godiset.

Uansett om man ser han kjøpe og eller spise, så sier ikke dette noe om hva foreldrene tillater, da;-)

Jeg kjenner noen som gjør det. De sier at ungene spiser kun på lørdag, men i praksis spiser de godterier hver dag. masse godterier! De har alltid godteri stående rundt om i hele huset og det er et svare strev å holde mine unna. Jeg er absolutt ingen fanatiker, men sliter litt med tennene på et av barna mine. Dessuten blir jeg kvalm av å tenke på hvor mye drit som er i godteri..

''Jeg sa ikke at jeg visst at ungen fikk lov, jeg bare så ungen sitte der med boksen og lange i seg.''

Strengt tatt sa du ikke at du så ungen sitte og spise dette;-) Basert på innlegget ditt + pantesvaret til laban kunne det like gjerne se ut som du bare hadde observert at han _kjøpte_ godiset.

Uansett om man ser han kjøpe og eller spise, så sier ikke dette noe om hva foreldrene tillater, da;-)

Men er det vanlig at unger på 7-8 år har såpass mye penger (en femtilapp) som de kan bruke som de vil uten oppsyn da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...