Gå til innhold

Er det vanlig?? (godterier)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• morsan

7

• laban

4

• trollemor;o)

4

Mest aktive i denne tråden

''I dag fikk storebror en Kvikk Lunch, etter synsprøve og brillekjøp.''

*he he* Vi 'feiret' også at poden hadde vært flink hos optiker en mandag for noen uker siden med en liten godbit. ;-)

''*blir sikkert kasta ut fra forumet nå*''

*danner nytt "la-ungen-få-godis-etter-optikerbesøk-forum" sammen med Lotte;-)*

Ja, vi får ha en sånn støttegruppe på si'.

Neida, det er regelen som er viktig, ikke unntakene :)

Gjest Elextra

Jeg ville ikke 'kategorisert' vedkommende før jeg hadde sett dette ved gjentakende anledninger. Det kan jo være en helt spesielt grunn til at han fikk godterier denne dagen?

Når det er sagt - våre får stort sett bare godterier lørdag, selv om det unntaksvis nok kan vanke en liten godbit på andre dager også.

Men er det vanlig at unger på 7-8 år har såpass mye penger (en femtilapp) som de kan bruke som de vil uten oppsyn da?

Tja, det kan vel være så ymse. Min pode har hatt egen lommebok et par år ihvertfall, men jeg har hittil ikke sett at han har tatt penger derfa og brukt i hytt & gevær. Lommeboka tas kun med ved "spesiell anledninger".

Men han har jo fysisk muligheten til å ta, da, og vi driver heller ikke og gjemmer bort vesker og lommebøker for at han ikke skal ta noe. Vi stoler selvsagt på han, og har absolutt ingen grunn til å gjøre noe annet, men han hadde jo hatt fysisk/praktisk _mulighet_ til det.

Og ref panteeksemplet: Vi panter så utrolig sjelden at dersom han hadde giddet, kunne han tatt med seg pose på pose til butikken og pantet i vei uten at vi merket noe...;-) Men han gidder ikke han heller.*S*

AneM1365380603

Helt vanlig er det sikkert ikke, men jeg ser jo at ene kompisen til sønnen min spiser mye snop. Han har ofte penger som jeg ikke aner hvor kommer fra. Jeg tror han panter endel flasker. Problemet er at sønnen min spiser av snopet hans. De er på butikken sammen flere ganger hver uke. Jeg vet at han mest sannsynlig spiser mer snop enn han innrømmer til meg.

Annonse

Kjenner en del foreldre som er motstandere av at godterier kun skal spises på lørdager. De argumenterer med at ungene totalt sett spiser mindre når de får regulere dette selv, enn med orgier på lørdager. De fleste jeg kjenner, er derimot svært opptatt av å begrense sukkerinntaket midt i uka.

Mine barn får i alle fall ikke lov, ikke nabobarna heller så vidt jeg har fått forståelse for.

Unntak kan jo skje hvis det er noe spesielt (uten at jeg kan komme på noen grunn til å gi barna 1/2 kg godteri noen dag).

Det var i grunnen mengde jeg reagerte på også. Littegrann hadde jeg ikke reagert på, men den mengden der hadde vært mer enn nok for oss fire tror jeg!

Gjest Angela26

Jenta mi spiser lite godteri. Jeg er langt i fra noen fanatiker, men hun spoer sjelden om det. Mulig det er fordi hun faar dekket behovet gjennom mat ( Er du smaasulten, er det lett aa ty til noe smaa snacks),altsaa hun spiser 5 maaltider om dagen.

Men, vi spiser en del dessaer ogsaa. Hermetisk fersken eller ananas, en kjeks, frukt, etc. Etter middagen.

Det samme paa skolen, de faar frukt der ogsaa.

Ellers faar hun frokostblanding vaer morgen, og det inneholder en del soett.

Tipper hun faar i seg mye sukker i alt dette. Sikkert alt for mye...

Annonse

AneM1365380603

Det var i grunnen mengde jeg reagerte på også. Littegrann hadde jeg ikke reagert på, men den mengden der hadde vært mer enn nok for oss fire tror jeg!

Sønnen min kom en gang hjem fra en bursdag med en diger godteripose. Han dro på besøk til en venn og tok med seg posen. Mora til vennen sa at hvis han skal være hos dem må han pakke vekk godteposen, noe han gjorde.

Det var mora som fortalte det til meg senere. Jeg synes det var flott at hun ga beskjed :)

Det kan jo hende det var en anledning? At han ikke hadde spurt føsrt? At foreldrenene nettopp hadde vært i utlandet el.l og gitt han en godterigave?

Uansett, dette er jo ikke vanlig, da.

Min sønn på 6 er helt ustoppelig på snop, så vi kan ikke ha noe slikt i huset. Vi kjøper litt til helgen, og det vi da kjøper, spiser vi opp i løpet av kort tid. Vi har aldri "store mengder", men hvis vi hadde hatt det hadde det blitt masse mas om å få hele tiden.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...