Gå til innhold

Hjelp med navn :)

Gjest Vanskelig med jentenavn....

Anbefalte innlegg

Altså, jeg skrev navnene under hverandre, men de kom opp sidelengs...

De siste navnene er Hannah- Emilie og Leah-Victoria, dobbeltnavn altså....

Hannah-Emilie var fryktelig tungt! Selv om begge navnene er pene for seg så klang ikke kombinasjonen godt i det hele tatt.

Leah-Victoria var ikke bare i overkant for meg, men laaaaangt utenfor rekkevidde.... Alt for dillete for min smak.

Av de du nevnte synes jeg Hanna (uten h'en til slutt) er det fineste. Det enkle er ofte det beste. ;o)

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

4

• AneM1365380603

4

• KaVa

2

• Helmi

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Så lenge du har to etternavn så velg for all del et enkelt fornavn. Du sier etternavnene er av utenlands opprinnelse, så sjansen er derfor stor for at hun kommer til å "stave seg gjennom livet". La henne slippe det med fornavnet. Velg noe som ikke har flere skrivemåter, som er enkelt og greit, og som ingen sier "hæh?" til. Vi har selv to jenter med dobbelt etternavn. Mitt er av utenlandsk opprinnelse, min manns er vle opprinnelig dansk. Begge er tunge å stave/skrive med mye ck, sch etc. Jentene våre har fått hvert sitt korte fornavn (2 stavelser) på henholdsvis 4 og 5 bokstaver. Ikke noe 10 på topp, og ikke ender de på A heller (som er veldig populært for korte norske jentenavn for tiden). Lykke til!

tzatziki1365380058

Alle navnene er flotte! Naomi likte jeg ikke fullt så godt som de andre navnene og Leah er kanskje litt "oppbrukt"?

Filippa likte jeg kanskje aller best:)

Er Lea/Leah virkelig oppbrukt allerede?

Jeg kjenner ei Leah som nå er 8 år, og da hun ble født var det knapt noen som hadde hørt om navnet, Foreldrene fikk fryktelig mange rare spørsmål om hvor de hadde hentet det fra, og om det virkelig var et navn :)

Det er vel Martha-kjerringa si skyld, da. Må være irriterende for alle som valgte Ingrid, Alexandra, Sverre, Magnus, Lea og Angelika før kongebarnebarna ble født, for etter det har det gått inflasjon i alle sammen. Isadora og Maud har vel ikke tatt av, så vidt jeg vet.

Skjønner ikke folk som oppkaller ungene sine etter disse, jeg!

Jeg kjenner ei Leah som nå er 8 år, og da hun ble født var det knapt noen som hadde hørt om navnet, Foreldrene fikk fryktelig mange rare spørsmål om hvor de hadde hentet det fra, og om det virkelig var et navn :)

Det er vel Martha-kjerringa si skyld, da. Må være irriterende for alle som valgte Ingrid, Alexandra, Sverre, Magnus, Lea og Angelika før kongebarnebarna ble født, for etter det har det gått inflasjon i alle sammen. Isadora og Maud har vel ikke tatt av, så vidt jeg vet.

Er du sikker på at de kaller ungene sine opp etter de kongelige? Kanskje liker de tilfeldigvis samme navnet?

Min datters navn er det samme som svigermors andre fornavn. Sv.mor går ut i fra at vi har oppkallt barnet etter henne. Og det må hun gjerne tro. Men sannheten er at hun tilfeldigvis har det fineste navnet vi visste om da vi skulle finne på et navn - og da ble det "oppkalling"

Annonse

Jeg er enig med caprice i at fornavnet bør være enkelt og greit, etternavnene tatt i betraktning. Mine unger har enkle fornavn av liknende årsak.

Foreslår derfor Hanna eller Sara. Jeg er forresten enig med Mrs. Wallace i at Samuel og Sunniva passer godt sammen.

Kommer nok an på hvor man bor:) Men det er et pent navn!

tzatziki1365380058

Er du sikker på at de kaller ungene sine opp etter de kongelige? Kanskje liker de tilfeldigvis samme navnet?

Min datters navn er det samme som svigermors andre fornavn. Sv.mor går ut i fra at vi har oppkallt barnet etter henne. Og det må hun gjerne tro. Men sannheten er at hun tilfeldigvis har det fineste navnet vi visste om da vi skulle finne på et navn - og da ble det "oppkalling"

Neida, jeg tror nok ikke folk "oppkaller" etter konge-barnebarna, men at de heller tar navnene fordi de blir gjort oppmerksomme på dem og nettopp synes de er fine.

Men jeg skjønner ikke helt det heller. Det siste jeg ville valgt var et sånt navn, uansett hvor fint jeg syntes det var.

Men folk er forskjellige...

Hjelpe meg, det var da voldsomt til utbåsning? Märtha gjorde vel bare det samme som alle andre foreldre; gav barna sine de vakeste navnene hun visste om!

Det kan da ikke være sånn at bare fordi man er kongelig så må man styre unna navn i frykt for å bruke dem opp.

*rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...