Gå til innhold

Kroppslige plager...

Anbefalte innlegg

ButterflyGirl

Jeg er ei jente på 20 år, fikk mensen første gang da jeg var 10 år, har hatt regelmessig menstruasjon siden, men har slitt med voldsomme menssmerter. Fjernet blindtarm da jeg var nesten 13 år gammel. Har ingen form for allergier/matintoleranse da dette har vært testet opptil flere ganger. CRP-verdi på 11. Har ikke hatt noe særlig med kvisedannelse i huden tidligere. Er nærsynt (styrke 1- på begge øyne). Blodtrykket er i topp stand. Har heller ikke diabetes, astma, epilesi eller ADHD. Bruker bare disse medikamentene: Sarotex Retard 25 mg x 3 og Sarotex 10 mg x 4 daglig og Polarmin prolongatum 6 mg x 1 daglig. Paracet/Ibux ved behov. Alt dette har oppstått det siste halvåret, altså høsten og vinteren 2007/2008. Mine symptomer er som følger: Hodepine i venstresiden av hodet - hodepine kommer og går og er tilstede nesten hele døgnet, kvalme, svimmelhet, dårlig matlyst, ekstrem tretthet, dårlig balanse, uteblitt menstruasjon i over tre måneder (siden midten av oktober 2007), rask puls, økt aktivitet med kvisedannelse, magesmerter, munntørrhet, diaré/forstoppelse, leddsmerter, kløe på bryst spesielt - men også på armer/rompe, depresjon, aggresjon og litt neseblod. Er veldig fortvila og aner ikke hva det er som feiler meg... Håper på svar hilsen ButterflyGirl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297472-kroppslige-plager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareforslag

Jeg er ingen lege - men svinger innom for og gi deg et svar allikevel.

Jeg har lest bivirkningene på medisinene du bruker og tror at en del av plagene dine kan tilskrives nettopp bivirkninger av tabletter.

Jeg synes også du skal få sjekket stoffskiftet ditt - da en del av symptomene dine kan minne om forstyrrelser i stoffskifte, som også disse medisinene kan påvirke.

Jeg synes virkelig du skal ta deg en tur til legen og bli litt grundig undersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297472-kroppslige-plager/#findComment-2402164
Del på andre sider

ButterflyGirl

Jeg er ingen lege - men svinger innom for og gi deg et svar allikevel.

Jeg har lest bivirkningene på medisinene du bruker og tror at en del av plagene dine kan tilskrives nettopp bivirkninger av tabletter.

Jeg synes også du skal få sjekket stoffskiftet ditt - da en del av symptomene dine kan minne om forstyrrelser i stoffskifte, som også disse medisinene kan påvirke.

Jeg synes virkelig du skal ta deg en tur til legen og bli litt grundig undersøkt.

Stoffskiftet er også helt fint. Har testet det meste hos legen. Har til og med vært på CT. Alt er fint. Men du har nok rett i at det med Sarotex'en. Mulig overdose av Sarotexinntak over lengre tid. Så for meg nå blir det å venne meg av Sarotex, for så å komme meg på bena igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297472-kroppslige-plager/#findComment-2402430
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...