Gå til innhold

Pc-bruk og små barn

Anbefalte innlegg

Gjest hvor lenge

Vi har ei datter som går i andre klasse.Hun er mildt sagt "hekta" på dataen.Hun blir sur og tverr når vi sier hun ikke får lov å sitte forann den mer enn 2 timer til dagen.Sniker seg til så snart hun får sjans.

Det er noe som heter Habbo hun er gira på...

Hvor mange timer får deres små sitte med dataen?

PS:Dette er ei meget smart jente som leste fra hun var 4 år og kan mere om data enne mor:)I fjor tok de en 5 klassetest som hun glatt gikk igjennom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297486-pc-bruk-og-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun er smart eller ikke er vel uvesentlig?

Min 5-åring får sitte 1 time 4 dager i uka med PC.

TV/DVD e.l. tre kvarter per dag (pluss en ekstra time lørdag morgen og søndag morgen)

Ville ikke økt til mer enn 1 time per dag for en 8-åring hva angår PC.

Gjest Elextra

Jeg har en gutt på 6 1/2 som også er litt hekta, både på PC-spill og WII-spil (til TV'n). Han kunne nok gjerne tilbrakt all fritid foran PC'en eller TV'n.

Han går full tid på SFO og har enkelte faste fritidsaktiviteter, så det er egentlig ikke så mye vanlig fritid han har. Han får derfor ikke spille spill hver dag, bare unntaksvis og på hverdager aldri mer enn en halvtimes tid. To timer hver dag for en åtteåring høres veldig mye ut!

Jeg har en gutt på 6 1/2 som også er litt hekta, både på PC-spill og WII-spil (til TV'n). Han kunne nok gjerne tilbrakt all fritid foran PC'en eller TV'n.

Han går full tid på SFO og har enkelte faste fritidsaktiviteter, så det er egentlig ikke så mye vanlig fritid han har. Han får derfor ikke spille spill hver dag, bare unntaksvis og på hverdager aldri mer enn en halvtimes tid. To timer hver dag for en åtteåring høres veldig mye ut!

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan 7-8 åringer som går på sfo kan få tid til så mye data. Mine kommer hjem fra sfo ca 1545, så slapper de av litt eller gjør lekser før middag klokka 17. Så er det enten barne-tv eller ut og leke med venner en times tid, eller aktivitet (1-2 ganger i uka). Så er det resten av eventuelle lekser, kveldsmat og sengetid.....

Gjest Elextra

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan 7-8 åringer som går på sfo kan få tid til så mye data. Mine kommer hjem fra sfo ca 1545, så slapper de av litt eller gjør lekser før middag klokka 17. Så er det enten barne-tv eller ut og leke med venner en times tid, eller aktivitet (1-2 ganger i uka). Så er det resten av eventuelle lekser, kveldsmat og sengetid.....

Samme her, og vi er hjemme nesten en time senere enn dere.

Blir jo annerledes om barna er hjemme fra 14-tiden hver dag, da. Men selv da burde de jo heller være ute og/eller leke enn å site pal ved PC eller TV.

Annonse

Samme her, og vi er hjemme nesten en time senere enn dere.

Blir jo annerledes om barna er hjemme fra 14-tiden hver dag, da. Men selv da burde de jo heller være ute og/eller leke enn å site pal ved PC eller TV.

Skolebarna kommer hjem tre kvarter før oss voksne + hun som er i barnehagen. De setter ofte på tv'en, men bruker ikke dataen når vi ikke er hjemme.

Synes ettermiddagen går veldig fort....

Min 1.klassing kan hende er en dag inne i 2 timer på PC'en for å løse oppgaver som skolen har lagt ut linker til.

Andre dager er hun ikke inne på PC'en i det hele tatt, men vil være ute og leke når hun kommer hjem og tar med en venn(inne).

Vi har ingen regler for dette ennå, siden det er så varierende og hun bruker kanskje en halvtime i snitt på PC'en.

Men synes det tar litt av med PC bruk når det er to timer hver dag, og ville nok satt en begrensning på maks 45 min kanskje en time hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...