Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg spør her jeg,sikkert litt feil forum men.. Hveg gang jeg skal ha nye p-piller må jeg på GU,ellers vil ikke legen skrive ut...Er det vanlig?? Flere av mine venner får jo bare sendt resepten på apoteket,uten å innon legen... Jeg har aldri hatt kjønnsykdommer,eller noe annet som burde følges opp. Så ble jeg gravid.Og på første legebesøk hadde jeg hel sjekk.. I løpet av mine to svangerskap (før og etter) har legen sjekkes brystene mine 4ganger!!!!!! Ingen av mine venninner har trengt dette.. Er det vanlig å bli sjekket sånn? Ellers er legen en hyggelig og flink lege,men synes dette er litt rart... Det er en mannlig lege også,så det er jo ikke veldig gøy på disse sjekkene.... Takker for svar.. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 synes det høres rart ut.jeg ringte også bare inn å ba legen sende resept til apoteket da jeg skulle ha flere p-piller før.og aldri har jeg vært på gu uten at jeg selv har følt for det,eller med grunn.heller aldri måttet skjekke brystene sånn helt uten videre. blir det gjort uten din oppfordring? altså at han vil det sånn helt uten grunn? kan jo hende han vil følge med på evt kuler i brystene dine,og mange leger praktiserer jo forskjellig.noen kan også være vel slappe av seg,men bryster er jo noe vi jenter godt kan sjekke selv da,så det skal vel kanskje ikke være nødvendig. vanskelig å si,men du har rett til å nekte hvis du syns det er ubehagelig og du ikke føler noen grunn til det. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 synes det høres rart ut.jeg ringte også bare inn å ba legen sende resept til apoteket da jeg skulle ha flere p-piller før.og aldri har jeg vært på gu uten at jeg selv har følt for det,eller med grunn.heller aldri måttet skjekke brystene sånn helt uten videre. blir det gjort uten din oppfordring? altså at han vil det sånn helt uten grunn? kan jo hende han vil følge med på evt kuler i brystene dine,og mange leger praktiserer jo forskjellig.noen kan også være vel slappe av seg,men bryster er jo noe vi jenter godt kan sjekke selv da,så det skal vel kanskje ikke være nødvendig. vanskelig å si,men du har rett til å nekte hvis du syns det er ubehagelig og du ikke føler noen grunn til det. Ja,jeg kan jo ikke si at jeg oppfordrer til slike undersøkelser.. Det er ikke det jeg liker best for å si det sånn.. ;0) Ikke har jeg noen kuler han må følge opp heller.. Kan jo være at han er en veldig nøye og flink lege. Men ville bare høre hvordan andre har det.. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det var litt merkelig. Jeg har aldri måttet ta en gu i forbindelse med resept på p-piller. Jeg har heller aldri opplevd at legen har sagt at hun vil sjekke brystene mine. De sjekker jeg selv. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Ja,jeg kan jo ikke si at jeg oppfordrer til slike undersøkelser.. Det er ikke det jeg liker best for å si det sånn.. ;0) Ikke har jeg noen kuler han må følge opp heller.. Kan jo være at han er en veldig nøye og flink lege. Men ville bare høre hvordan andre har det.. nei nettopp,derfor kan du si fra om du syns det er unødvendig.men en gu undersøkelse minst 1 gang i året skal holde. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det var litt merkelig. Jeg har aldri måttet ta en gu i forbindelse med resept på p-piller. Jeg har heller aldri opplevd at legen har sagt at hun vil sjekke brystene mine. De sjekker jeg selv. Jeg sjekket brystene bare når jeg gikk gravid..Før og etter fødsel.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 nei nettopp,derfor kan du si fra om du syns det er unødvendig.men en gu undersøkelse minst 1 gang i året skal holde. Men er det noe poeng å ta gu så ofte som 1gang i året da? Kommer kanskje ann på alder da.. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Men er det noe poeng å ta gu så ofte som 1gang i året da? Kommer kanskje ann på alder da.. er ikke sikker jeg,bare hørt at det skal være lurt.personlig gjør jeg det ikke 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 er ikke sikker jeg,bare hørt at det skal være lurt.personlig gjør jeg det ikke Er jo alltids greit å sjekke seg,men... :0) 0 Siter
trampetroll Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg måtte på GU før første gang jeg skulle få p-piller. Men min mannlige lege henviste meg til en kvinnelig gynekolog (forøvrig helt uten at jeg ba om det) Men når jeg trenger fornying av respeten skriver bare legen det ut. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg måtte på GU før første gang jeg skulle få p-piller. Men min mannlige lege henviste meg til en kvinnelig gynekolog (forøvrig helt uten at jeg ba om det) Men når jeg trenger fornying av respeten skriver bare legen det ut. Har fått inntrykk av det er mest vanlig å bare ringe legen.. Tror jeg må ta min lege en skrape... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det var da en svært så ivrig lege. Det er unødvendig med alle disse undersøkelsene, men hvis du fortsatt ønsker å bruke han som fastlege vet du nå at du er frisk Jeg har litt skrekk for gynekologiske undersøkelser, så jeg hadde byttet. Eller kanskje alle disse undersøkelsene hadde kurert meg 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det var da en svært så ivrig lege. Det er unødvendig med alle disse undersøkelsene, men hvis du fortsatt ønsker å bruke han som fastlege vet du nå at du er frisk Jeg har litt skrekk for gynekologiske undersøkelser, så jeg hadde byttet. Eller kanskje alle disse undersøkelsene hadde kurert meg He,he,ikke fare for at jeg er syk nei.. ;0) Og må jo si jeg er blitt mer vant til disse undersøkelsene... Men liker det ikke.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg fikk mine første p-piller i forbindelse med at jeg var til GU for noe annet, så jeg vet ikke hva fastlegen ville gjort. Men ved første svangerskap sjekket legen (kvinnelig, relativt ung) brystene mine. Ikke behagelig med tanke på hvor ømme de var.. Andre gang fikk jeg beskjed om at de var gått bort fra slik helsjekk. (Puh!) Da hadde jeg også en annen lege (ung, mannlig) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg fikk mine første p-piller i forbindelse med at jeg var til GU for noe annet, så jeg vet ikke hva fastlegen ville gjort. Men ved første svangerskap sjekket legen (kvinnelig, relativt ung) brystene mine. Ikke behagelig med tanke på hvor ømme de var.. Andre gang fikk jeg beskjed om at de var gått bort fra slik helsjekk. (Puh!) Da hadde jeg også en annen lege (ung, mannlig) Aha,så det har vært vanlig..Godt å høre. :0) jeg har en ganske ung mannlig lege,så det er ikke spesielt moro.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Aha,så det har vært vanlig..Godt å høre. :0) jeg har en ganske ung mannlig lege,så det er ikke spesielt moro.. Hvis du føler deg ukomfortalbel hos ham så ikke nøl med å søke om å få bytte. Du trenger ikke oppgi noen årsak. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du føler deg ukomfortalbel hos ham så ikke nøl med å søke om å få bytte. Du trenger ikke oppgi noen årsak. Nei,det er sant det.. Får vurdere det litt.. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg måtte ikke ha noen GU første gang jeg skulle ha p-piller, og heller aldri siden på senere resepter. Har aldri fått sjekket brystene i forbindelse med det heller. Ikke vet jeg om noen av mine venninner som har tatt GU i forbindelse med resept av p-piller. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg måtte ikke ha noen GU første gang jeg skulle ha p-piller, og heller aldri siden på senere resepter. Har aldri fått sjekket brystene i forbindelse med det heller. Ikke vet jeg om noen av mine venninner som har tatt GU i forbindelse med resept av p-piller. Brystene ble sjekket i forbindelse med graviditet.. Men ingen av mine venninner må sjekke så mye heller...Hmm. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Brystene ble sjekket i forbindelse med graviditet.. Men ingen av mine venninner må sjekke så mye heller...Hmm. Ok, da blir det vel kanskje annerledes, men det var uansett det med GU for hver gang du skal ha resept på p-piller jeg reagerte mest på. Nå har jeg ikke lest resten av svarene dine, så kanskje jeg har en "dårlig" lege mens han du har bare gjør jobben sin veldig nøye? Nei.. Jeg tror egentlig ikke dette er særlig vanlig, jeg ville byttet lege, men så finner jeg slike undersøkelser svært ubehaglige og vil helst ikke ta noen om jeg ikke absolutt må. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.