Gå til innhold

Kjendiser som dør av "nervemedisiner"

Anbefalte innlegg

Gjest masemarte

Hører så ofte om kjendiser som dør av søvnmidler og angstdempende

medisiner. De gjør det aldri med vilje,så spørsmålet er da om man kan dø

av å ta angstmedisiner/søvnmedisiner eller om de bare har tatt de i store doser

eller hva det nå er..

Blir redd jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297540-kjendiser-som-d%C3%B8r-av-nervemedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av de fleste medisner kan en skades dersom forbruket blir for stort. Av korrekt bruk skades en ikke.

Jeg vil tro at for de fleste av de kjendiser som dør, er det betydelige innslag av narkotika/rusmidler.

Leste et sted at politikilder har røpet at man fant følgende reseptbelagte medisiner på hans hotellrom:

Zoplicone (Imovane/Zoplicone i Norge)

Diazepam (Valium/Vival/Stesolid i Norge)

Lormetazepam (Produktnavn Loramet m.fl. Ikke reg. i Norge)

Temazepam (Produktnavn Restoril m. fl. Ikke reg.i Norge)

Alprazolam (Xanor i Norge)

Donormyl-doxylamine (vet ikke hva dette er)

I tillegg ble medisinene blandet med alkohol. Om han hadde inntatt samtlige legemidler i en stor coctail er uvisst. En dollarseddel ble også analysert, men man fant ikke spor av kokain.

Det er ikke interaksjoner mellom Zoplicone, Diazepam og Alprazolam. De andre legemidlene er ikke registrert i Norge, så hvorvidt det foreligger interaksjoner her vet jeg ikke. Alkohol er uansett en interaksjon ved disse legemidlene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...